Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 23:02, 01 Paź 2010 Temat postu: Watch List do wersji 1.4 |
|
|
Zasady główne :
Duże jednostki - "W przypadku strzelania - zwykłe modele są traktowane tak jak gdyby zasłaniały mniej niż połowę dużego modelu"
Uściślenie - "Modyfikatory 'Ataku' nie będące ranami nie wpływają na celność jeśli nie jest to wyraźnie zaznaczone."
Jednostki :
Krasie:
Gottri: Rany w atak i siłę podbite na -2.
Elfy:
Tellum: -1 celności przy strzale bliskim / +1 przy dalekim.
Dodane powiązanie z nowym Principis
Animus: Umiejętność Wrażliwy zamieniona na Więź Życia. Obrona +1, Pancerz -5.
Iktomi - pnącza -1pa (z 4 na 3)
Orki:
Grahh: +1 zmysłów, wzmocniony miażdżący cios, dodane uderzenie pięścią.
Dzik: +1 pancerza
Bawół: +1 obrony.
Wąż: Wykluczenie dużych modeli z pochwycenia. Żelazny uścisk +2 siły.
Troll: -6 kosztu, zmiana umiejętności.
Rycerze:
Niziołek: Koszt +2
Sztukmistrz - uściślić wypalanie ran przy modelu bez ran.
Bękarty:
Przeklęty - umiejętność aktywna działa na nową jednostkę.
dodatkowo testowo wprowadźmy :
Mierzenie - Możliwe jest mierzenie odległości przed deklaracjami ruchu/strzału a nie po nich. (spowodowane jest to pojawianiem się większej ilości aur - czyli umiejętności pasywnych działających w konkretnym promieniu)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pią 5:45, 03 Gru 2010, w całości zmieniany 14 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 1:24, 10 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
naszło mniena dopakowanie orków nieco ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 2:21, 15 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
up
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gymly
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno, Wlkp
|
Wysłany: Wto 8:33, 30 Lis 2010 Temat postu: Re: Watch List do wersji 1.4 |
|
|
Dragon_Warrior napisał: |
Zasady główne :
Mierzenie - Wszelkie odległości staną się najpewniej jawne. Możliwe będzie więc mierzenie odległości przed deklaracjami ruchu/strzału a nie po nich. |
A nie można było?
Cytat: |
Duże jednostki - Rozważamy uściślenie w zasadach strzelania przez przeszkodę - "W przypadku strzelania - zwykłe modele są traktowane tak jak gdyby zasłaniały mniej niż połowę dużego modelu" |
Dobry pomysł, choć osłabi Dużych i trzeba by się zastanowić nad ew. dostosowaniem kosztu.
Jednostki - imo trafne pomysły.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:51, 30 Lis 2010 Temat postu: Re: Watch List do wersji 1.4 |
|
|
Gymly napisał: |
A nie można było?
|
właśnie w założeniach pierwotnych niby nie... LOTR i chyba Starship Troopers to jedyne systemy gdzie to przechodziło...
...tyle że strefy kontroli władców, aury Abominacji i Nierządnicy + kilka innych rzeczy działających na zasadzie aur powoli rozbierało tą wstępną koncepcję. Tak więc mierzyć będzie można jak się chce i kiedy się chce. Poziom 'pro' kombinowania przesuwa się więc z szacowania na 'planowanie mierzone'.
Cytat: |
Dobry pomysł, choć osłabi Dużych i trzeba by się zastanowić nad ew. dostosowaniem kosztu.
Jednostki - imo trafne pomysły. |
Nowe jednostki już są robione pod tą zmianę, rycerstwu nie powinna ona zaszkodzić... jednie Troll, Abominacja i Pradawny Strażnik są w jakiś sposób dotknięte, ale po prawdzie u bękartów połowa jednostek i tak nie zasłaniała widoczności, Pradawny strażnik jest w teorii w armii gdzie przewaga strzelców powinna być po jego stronie. Przy Trollu orków problemem nie jest zmiana tylko to, że wciąż nie jetem pewien jego użyteczności.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 17:36, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
właśnie w założeniach pierwotnych niby nie... LOTR i chyba Starship Troopers to jedyne systemy gdzie to przechodziło...
...tyle że strefy kontroli władców, aury Abominacji i Nierządnicy + kilka innych rzeczy działających na zasadzie aur powoli rozbierało tą wstępną koncepcję. Tak więc mierzyć będzie można jak się chce i kiedy się chce. Poziom 'pro' kombinowania przesuwa się więc z szacowania na 'planowanie mierzone'. |
nie podoba mi sie ten pomysl wogole. Niby czemu aury wymuszaja zmiane tego zapisu? Poki cecha z aury nie jest testowana, gracz nie wie czy znajduje sie w zasiegu aury i dopiero wtedy to sprawdza on i/lub jego przeciwnik w razie watpliwosci. Proste. Koniec. Testowanie wyrwania sie bestii z "kontroli"? Przeciwnik ma prawo po ruchu bestii/kontrolera zmierzyc odleglosc miedzy nimi. Proste. Koniec.
Po cholere ruszac tak podstawowa zasade? Dla mnie, jako takiego troche "gracza wygrywacza", ktory stara sie czasem wykorzystywac wszystkie niuanse na swoja strone, gra straci swoj urok jesli jedynym elementem losowym bedzie w niej rzucanie kostkami.
A wogole to przy takiej mozliwosci mierzenia, nie wiem czy niektore modele nie stana sie juz calkowicie "niedoganialne" dla krasnoludow.
Co jeszcze, sporo wzmocni to strzelanie. "O brakuje mi 1 cm do trafienia na 2+ zamiast 3+, wiec rusze sie o 2 cm do przodu i potem strzele a przeladuje w nastepnej turze. O zobacz wyrzucilem 2"
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 18:47, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
no wiem że parę założeń to zmienia ale naprawdę dużo efektów działa tak, że pozwala naciągać zakaz mierzenia...
W przypadku aury abominacji niby faktycznie można zrobić tak, że Lisz dowiaduje się jakie zmysły miał przeciwnik dopiero w chwili kiedy trafi go czarem... ale z drugiej strony to ciągle będzie prowadziło do nadużyć. Odkąd pamiętam w każdym systemie gdzie nie można było mierzyć... ludzie kombinowali na turniejach jak mogli... a Alkemy z tamtejszym systemem szacowania odległości to aż się boje jakie jaja by na turniejach z udziałem Polaków były ;p
Zagrałem sobie parę gier z tym mierzeniem i po prawdzie gra niewiele traci z losowości a więcej właśnie z konfliktowości. Dodatkowo dochodzi teraz element mierzenia na kilka ruchów do przodu, więc jako tako taktyki nie ubywa a przybywa...
ze strzelaniem to bym się tak nie martwił - ruch jako taki zazwyczaj i tak zabierał właśnie możliwość przeładowania czy wycelowania a i możliwość ustawiania się tak a by strzelec miał dalej będzie nie bez znaczenia.
Co do niedoganialności to nadal tylko jeden elfi hero ma możliwość ganiać się i strzelać. Tyle że branie go przeciw kraśkom jest ruletką bo działo robi z niego papkę a i kusznik wydaje się wystarczający.
Zresztą pogra się tak i popatrzy... sam nie jestem w stanie tego wytestować odpowiednio a obecnie chętny do testów cotygodniowych jest tylko bambus... tak to przynajmniej i inni na najbliższym turnieju to sprawdzą... jak będzie bardzo źle to się przywróci mierzenie... jakkolwiek i tak z tego co widziałem to każdy komu nie zwracało się uwagi to mierzył ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gymly
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno, Wlkp
|
Wysłany: Wto 23:43, 30 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Ze swojej strony mogę dodać, że wszystkie do tej pory grane przez mnie gry dopuszczały możliwość mierzenia w dowolnym momencie* i nie zdarzały się sytuacje "stanę centymetr dalej, żebyś mnie nie zaszarżował". IMO nie niszczy to strategii, a wręcz wspomaga kminienie 'długodystansowe'
* - może wynikało to z tego, że moim podstawowym systemem jest LotR/WotR, ale grywam też w WM&H gdzie nie ma de facto mowy o dowolności mierzenia.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 0:24, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
WM&H gdzie nie ma de facto mowy o dowolności mierzenia |
Hmm... choroba ...
przyznam się szczerze że po lekturze Hord byłem o tym przeświadczony, choć to może dlatego że zasad Warmachiny nauczyłem się na pokazach gdzie człowiek mi to podkreślał dość stanowczo (jakkolwiek może to była tylko jego interpretacja którą gdzieś tam sobie wpoiłem jako zasadę z rulebooka)
Grab - w ramach losowości ruchów można w przyszłości zrobić na niektórych modelach nieco bardziej warhammerową szarżę na np 3+k6cm czy coś takiego...
No nic wersja 1.4 niech już zostanie tak - pogra się zobaczy i najwyżej wróci do szacowania.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Gymly
Dołączył: 06 Lis 2010
Posty: 17
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Leszno, Wlkp
|
Wysłany: Śro 10:42, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
DW, źle mnie zrozumiałeś przez niefortunny szyk mojego zdania W WM&H nie wolno mierzyć kiedy się chce, jedynym wyjątkiem od tej generalnej zasady jest możliwość zmierzenia w dowolnym momencie strefy kontroli swojego Warlocka/Warcastera.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 11:28, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Gymly napisał: |
DW, źle mnie zrozumiałeś przez niefortunny szyk mojego zdania W WM&H nie wolno mierzyć kiedy się chce, jedynym wyjątkiem od tej generalnej zasady jest możliwość zmierzenia w dowolnym momencie strefy kontroli swojego Warlocka/Warcastera. |
aha ...
hmm to też takie generowanie nadużyć w sumie - jeśli już przykładam miarkę do stołu to daje mi to dużo nie tylko tam gdzie ją przykładam
Zresztą pamiętam jak z grabarzem na którymś turnieju mieliśmy 5 minutową dyskusję na temat 'czy jednostka jest w zasięgu szarży czy nie' i z tego co pamiętam okazało się że na 14cm mieliśmy błąd szacunkowy 1mm czy jakoś tak ;p
dobra to zrobimy tak - ja w zasadach nic nie zmienię. Zwyczajnie u siebie pogramy miesiąc czy dwa z mierzeniem i wtedy najwyżej się przy wersji 1.5 zdecyduje w którą stronę idzemy, żeby za często nie zmieniać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|