|
P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Pi± 23:30, 26 Lut 2010 Temat postu: ¦wiat, fluff, inne takie |
|
|
No wiêc...
£apie mnie gor±czka, wiêc mogê mieæ problemy z pisaniem, a klimatycznego tekstu to ju¿ z pewno¶ci± nie wyczarujê. Bêdzie krótko i chaotycznie.
Kiedy¶ sobie chyba siedzia³em u DW i przy jednym piwie powsta³o co¶ w tym rodzaju:
Kurczê, naprawdê mnie gor±czka ³apie...
No i od razu zaznaczê, ¿e mo¿e byæ sporo moich w³asnych wtr±ceñ, przeinaczaæ, czy innych takich, ale od tego jest DW, ¿eby mnie za to publicznie zbesztaæ.
Ca³a historia ¶wiata, ca³e jego dzieje, najwa¿niejsze wydarzenia i tym podobne by³yby spisane z perspektywy Imperium, bo na dobr± sprawê jest jedynym cywilizowanym zbiegowiskiem istotek humanoidalnych.
Czy te¿ w³a¶ciwie Imperium uwa¿a siê za jedyny w pe³ni cywilizowany kraj, bo innych do tej pory w³a¶ciwie nie spotkali na swojej drodze. Oprócz Rodów Krasnoludzkich oczywi¶cie.
No i Wolni Kupcy prowadz± transakcje z jakimi¶ ludami dalekimi, ale Imperium samo w sobie nie interesuje siê nimi, bo s± praktycznie poza zasiêgiem wp³ywów.
To, ¿e Imperium uwa¿a siê za jedyn± cywilizacjê pe³n± gêb±, nie oznacza, ¿e s± sami na ¶wiecie. Na swej drodze (do ¶wiatowej dominacji ;P) natchnêli siê na dzikie plemiona elfów, które uprawiaj± radosny chaos w swych puszczach (nie, nie s± chaosytami z M³otka ;P).
Na elfy mia³em taki pomys³, by by³y dzik±, pe³nym energii i furii ras±, której wybitnie siê nie podoba, ¿e kto¶ chce zmieniaæ im ¿ycie (w tym wypadku Imperium) i chce pokazaæ w do¶æ bolesny sposób swój sprzeciw.
Fluffowo sobie ich widzia³em jako fanatyczne istoty, czêsto walcz±ce w transach narkotycznych (lub tym podobnych), które zdolne s± zrobiæ wszystko, by wygraæ.
Kiedy¶ nawet podrzuci³em pomys³, by szamani elficcy opierali swoj± magiê na ofiarach z innych - powiedzmy drobnych istot-robali, których zabicie pozwala³oby wywo³aæ jak±¶ magiczn± energiê.
Innym pozaimperialnym ludem mog± byæ - dajmy na to - W³adcy Bestii/Beastmeni/niepotrzebne skre¶liæ. W mojej g³ówce urodzili siê oni jako lud, wywodz±cy siê z jaki¶ oko³o pustynnych terenów, wiêc poniek±d wzorowany na kulturze bliskowschodniej. DW widzia³ ich raczej jako mieszkañców Imperium, jak±¶ organizacjê, która dzia³a w jego wnêtrzu.
Mechanicznie jednak chyba koncepcja jest podobna. Ma to byæ frakcja, której g³ówn± si³± s± wielkie bestie, jednak nie mog± one dzia³aæ samemu. Ka¿dy wiêkszy potwór mia³by swojego pana, który kontrolowa³ by jego ruchy. W razie ¶mierci opiekuna, bestia mog³aby wpadaæ w furiê lub co¶ w tym rodzaju.
No i s± Rody Krasnoludzkie, ale o nich lepiej, by wypowiada³ siê Grabarz.
----------------
Sytuacja na ¶wiecie? Panuje pokój. Czasem na granicach Imperium dojdzie do jaki¶ drobnych incydentów, a w samym pañstwie nie dochodzi do potwornych zawieruszeñ maj±cych za zadanie zniszczyæ ca³y ¶wiat (jak to ma miejsce w co drugiej historyjce fantasy). Wszystko p³ynie w swoim tempie.
No ale nie jest tak idealnie. W koñcu do bójek, rozbojów, napadów i grabie¿y dochodzi. I tego typu 'skalê konfliktu' by obrazowa³a gra.
Wszystkie te konflikty by³yby na ziemiach Imperium, wiêc to one powinno byæ chyba najdok³adniej zobrazowane.
Id±c dalej: frakcja, która opisana zosta³a jako "Imperium Kirysjkie", to na dobr± sprawê zawodowe wojsko Imperium. W samym pañstwie dzia³a jeszcze du¿o frakcji, organizacji i klas spo³ecznych, które s± charakterystyczne i liczne.
Choæby rycerze, którzy kiedy¶ byli g³ówn± si³± armii imperialnej, lecz w wyniku reformy, która wprowadzi³a wojsko zawodowe, zostali zmarginalizowani. Czasem pomog± w jaki¶ drobnych dzia³aniach, ale w gruncie rzeczy nie wiedz±, co z sob± zrobiæ w obecnej sytuacji.
Wolni Kupcy maj± kilka miast w imperium, które s³u¿± jako punkt wymiany towarów i miejsce odsapniêcia po ciê¿kich podró¿ach. S± tolerowani ze wzglêdu na ekskluzywne towary, które zdobywaj± w handlu z odleg³ymi kulturami, choæ Kupcy nie przekazuj± wszystkiego Imperium, trzymaj±c sporo tajemnic. Jako jedyna frakcja maj± dostêp do broni palnej.
No i piêknie tajna organizacja DW, o której najlepiej by by³o, jakby wypowiedzia³ siê sam.
Chyba tyle. Nie wiem, czy co¶ jeszcze dodaæ, bo ledwo widzê literki i wszystko mi siê w jedno zlewa. Lecê siê *****æ .;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 2:11, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
w kwestii mapy to stara mapka konfry by³a ³adna ... ale R chyba ja podmienil bo starej nie moge znalezc innej ni¿ miniaturki
[link widoczny dla zalogowanych]
za to jest zupe³nie nowa której nie widzia³em
[link widoczny dla zalogowanych]
jak by bambus mia³ stara w pliku albo w linku to mam nadzieje zalinkuje bo móg³bym co¶ przystylizowaæ na podstawie szkicu itd ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 2:13, 27 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bambusek
Pacman
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 11:56, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mam tej starej. Ale chyba byla w poderku do Ragnarok, wiêc jakby siê u¶miechn±³ do Vanswirra to moze by zeskanowa³.
Ta druga to ju¿ niby do AoR robiona, chocia¿ Djaran powinien byæ tam gryfim miastem.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 14:24, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Id±c dalej: frakcja, która opisana zosta³a jako "Imperium Kirysjkie", to na dobr± sprawê zawodowe wojsko Imperium. W samym pañstwie dzia³a jeszcze du¿o frakcji, organizacji i klas spo³ecznych, które s± charakterystyczne i liczne. |
ergo trzeba zastanowic sie czy nie potrzebna jest zmiana nazwy.
Cytat: |
No i s± Rody Krasnoludzkie, ale o nich lepiej, by wypowiada³ siê Grabarz. |
Nie wiem czy sam to sobie ubzduralem czy mowil mi to DW, ale kojarze cos takiego ze w pierwotnej wersji fluffu nie mialo byc krasnoludow. Niestety, skoro ma byc to uniwersalny system, to modele krasnoludow musza miec zastosowanie, bo np ja nie bede mogl grac ;P.
Rody krasnoludzkie to nazwa rozwinieta z pierwotnej nazwy frakcji "Krasnoludy" zeby byla dwucz³onowa, zeby logo posrodku sie miescilo.
Jak widze krasnoludy? Jak najbardziej sztampowo. Zero oryginalnosci, bo po co ulepszac cos co jest naprawde fajne. Runy, kowale, szalone wynalazki, gornicy, piwo, si³a, krzepa, brody, brak kobiet, ignoranacja na magie, piwo, z³oto, berserkerzy, topory, m³oty i zasadniczo to piwo jeszcze.
A zyli by gdzies na krawedzi swiata (swiat kulisty czy moze jakis bardziej ograniczony:P?), czyli na krawedzi imperium i walczyliby raczej w obronie swoich wlosci albo w ramach zemsty by robili jakies zejscia z gor i wycieczki w Imperium. Jesli nie chcecie zbytniej ingerencji fabularnej krasnoludow w Imperium, to mozna zalozyc ze nie handluja z ludzmi bo ich nie szanuja . W koncu metale/rudy Imperium moze w jakichs Gorach Wewnetrznych wydobywac na swoje potrzeby.
No i kwestia ze tylko Wolni Kupcy mialiby proch. Hmm. A skad go maja, jesli sami go nie wynalezli i jesli sa handlarzami to go skads kupuja? A jak cos sie kupuje, to sie to tez sprzedaje. Skoro statki sa i podroze -> to armaty. Jesli armaty, to proch staje sie bardzo popularny. Wydaje mi sie ze cos takiego jak proch baaardzo szybko by wszyscy probowali przejac, a juz zwlaszcza gornicy i szaleni wynalazcy krasnoludzcy. Co o tym myslicie? Moim zdaniem conajmniej krasnoludy powinny miec do niego jakistam dostep. Go dyskusja!
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Sob 14:26, 27 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Sob 16:36, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Powoli, powoli ju¿ uk³ada mi siê w g³ówce wygl±d ¶wiata. Mam parê fajnych pomys³ów, ale muszê je sobie najpierw rozrysowaæ.
Co do prochu, to kupcy p³ywaj± na statkach, dlatego mogli dop³yn±æ do innych kontynentów i tam nauczyæ siê obcej technologii. Teraz nasuwa siê pytanie, dlaczego Imperium nie dop³ynê³o? Otó¿ dlatego, ¿e wody s± niespokojne, a Wolni Kupcy a) s± po prostu lepszymi ¿eglarzami; b) s± w posiadaniu map, które pokazuj± jak omin±æ niebezpieczeñstwa na wodach. Nie chc± zdradzaæ swoich sekretów, wiêc i Imperium nie ma prochu (ani krasnoludy). Imperium te¿ nie mo¿e zbyt naciskaæ na wolnych kupców, bo s± g³ównymi dostawcami wielu towarów. O, i tak to widzê
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Sob 16:43, 27 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
No i tak mialem napisaæ w wolnej chwili. ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 13:24, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
hmm ... jakkolwiek mozna by pomy¶leæ nad tym ¿eby wcisn±æ kra¶kom jak±¶ bombardê i daæ jej flufowy opis jasno okreslaj±cy ¿e np kupcy czasem wymieniaj± proch na choæby ten radosny metal/stop dziêki któremu kupcy moga pozwoliæ sobie na rapiery czy cos...
Chyba ze kra¶kom daæ na mod³ê chronopii miotacz ognia lub CIʯKICH kuszników ...
w koñcu w konfrze to tez ponoc cynwale mialy jakas tam fajna technologiê do produkcji broni palnej a i tak z niej niemal nie korzysta³y ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 13:27, 28 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 14:53, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
co do mapy to najpierw proponuje jaki¶ paintowy "szkic" czy co¶ ...
tego typu
[link widoczny dla zalogowanych]
bron bo¿e to nie jest propozycja bo sam widze tu ju¿ ze 2-3 niedorzeczno¶ci ;p jakkolwiek takie co¶ na poczatek a potem dopiero co¶ ³adniejszego bo inaczej szkoda roboty ....
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 15:01, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
lub parowo napedzana szalona potezna bron miotajaca, w skrocie rusznica, a czy to bedzie model bombardy czy innej balisty to juz obojetne ;P, wiec luz jesli chodzi o Krasnoludzkie rody.
Ale nadal fakt tego, ze tylko jedna frakcja posiada bron palna i to tym bardziej "handlarska" frakcja wydaje mi sie nielogiczne porzadnie oraz zdecydowanie na sile.
Co do ras jakie widzialbym w systemie, zeby wiekszosc modeli z systemow istniejacych mozna by uzyc orientacyjnie: imperium, piraci, krasie, elfy, nieumarli, zielonoskorzy, wschód, wilki , rasa amazonek DW, barbarzyncy
No i Tokjo - jakies zlo w swiecie musi byc, ktore by go spaja³o. Nieumarli, elfy, zieloni, albo wschod. Do wyboru do koloru, wszelkie mozliwe kombinacje rowniez dostepne.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Nie 15:02, 28 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Nie 15:35, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Grabarz napisa³: |
Ale nadal fakt tego, ze tylko jedna frakcja posiada bron palna i to tym bardziej "handlarska" frakcja wydaje mi sie nielogiczne porzadnie oraz zdecydowanie na sile. |
Wiesz... Wynika to z pewnego popl±tania z pomieszaniem, jakie nagle siê pojawi³o. Z pocz±tku powsta³o Imperium, wzorowane na Rzym (staro¿ytno¶æ), pó¼niej dolecieli do tego pañstwa rycerze (¶redniowiecze) i nagle siê pojawili handlarze/piraci (jeszcze dalsze czasy). No i mechanicznie Handlarze mieli szaleæ broni± paln± g³ównie.
Inna sprawa, ¿e wrzucenie wszystkich frakcji na podobny poziom technologiczny jest niezbêdne, by spójno¶æ by³a. Jak ju¿ powsta³a frakcja ¿eglarska z broni± paln±, czyli dajmy na to wiek w okolicach XVI/XVII, to chyba nic nie szkodzi, jakby Imperium tez siê unowocze¶ni³o i do tej broni mia³o jaki¶ dostêp. W Konfrze tego typu sprzêt by³ powszechny, a tylko kilka frakcji u¿ywa³o go, problemu wiêc nie by³o.
No i Handlarze w mojej wizji nie byli tak czysto kupieck± frakcj±. Raczej tak± awanturnicz±, dla której handel jest wa¿ny, ale te¿ nie stroni± od innych, mniej lub bardziej legalnych, ¶rodków powiêkszania maj±tku.
Grabarz napisa³: |
No i Tokjo - jakies zlo w swiecie musi byc, ktore by go spaja³o. Nieumarli, elfy, zieloni, albo wschod. |
Czy ja wiem, czy to z³o musi byæ? No ale w pierwotnej mej wersji fluffu takimi badassami by³y dzikie elfy, jako taka mocno nieludzka rasa, która brutalnie wyniszcza to, co je zaatakuje.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Nie 16:40, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wolni kupcy czuj± siê na tyle wolni, ¿e i zaczynali powoli wkraczali w inne sektory dzia³alno¶ci
Jak dla mnie nie musi byæ z³a w tym ¶wiecie. Chyba, ¿e mnie jako¶ przekonacie ;P
Czy to ju¿ ostateczna wersja próbnej wersji mapy ¶wiata? Do koñca tygodnia postaram siê zaproponowaæ co¶ konkretniejszego ode mnie.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 17:04, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
fearon napisa³: |
Grabarz napisa³: |
Ale nadal fakt tego, ze tylko jedna frakcja posiada bron palna i to tym bardziej "handlarska" frakcja wydaje mi sie nielogiczne porzadnie oraz zdecydowanie na sile. |
Wiesz... Wynika to z pewnego popl±tania z pomieszaniem, jakie nagle siê pojawi³o. Z pocz±tku powsta³o Imperium, wzorowane na Rzym (staro¿ytno¶æ), pó¼niej dolecieli do tego pañstwa rycerze (¶redniowiecze) i nagle siê pojawili handlarze/piraci (jeszcze dalsze czasy). No i mechanicznie Handlarze mieli szaleæ broni± paln± g³ównie.
Inna sprawa, ¿e wrzucenie wszystkich frakcji na podobny poziom technologiczny jest niezbêdne, by spójno¶æ by³a. Jak ju¿ powsta³a frakcja ¿eglarska z broni± paln±, czyli dajmy na to wiek w okolicach XVI/XVII, to chyba nic nie szkodzi, jakby Imperium tez siê unowocze¶ni³o i do tej broni mia³o jaki¶ dostêp. W Konfrze tego typu sprzêt by³ powszechny, a tylko kilka frakcji u¿ywa³o go, problemu wiêc nie by³o.
No i Handlarze w mojej wizji nie byli tak czysto kupieck± frakcj±. Raczej tak± awanturnicz±, dla której handel jest wa¿ny, ale te¿ nie stroni± od innych, mniej lub bardziej legalnych, ¶rodków powiêkszania maj±tku.
Grabarz napisa³: |
No i Tokjo - jakies zlo w swiecie musi byc, ktore by go spaja³o. Nieumarli, elfy, zieloni, albo wschod. |
Czy ja wiem, czy to z³o musi byæ? No ale w pierwotnej mej wersji fluffu takimi badassami by³y dzikie elfy, jako taka mocno nieludzka rasa, która brutalnie wyniszcza to, co je zaatakuje. |
Bron palna - nie no upowszechnianie ju¿ mi sie nie podoba a ju¿ równanie do 17 wieku to masakra ...
Rzym siê od ¶redniowiecza technologicznie nie rózni³ zupe³nie ... ¶rdniowiecze mia³o lepsz± stal i wiêksza koniec... koniec ró¿nic ...
jedyne co je st nowoczesnego to pistolety ska³kowe i muszkiety w miejsce hakownic ...
Równowaga technologiczna jest logiczna w ¶wiecie gdzie ¿yj± wy³±cznie ludzie... cz³owiek z cz³owiekiem albo siê dogada albo ³atwo podpatrzy/ukratnie/zagrabi technologiê... W przypadku ras mocno odmiennych przenikanie siê technologii nie jest wcale takie szybkie (brak wspólnego jêzyka i wygl±du mocno utrudnia interpretacjê/wymianê technologii) . Co wiêcej je¶li dodaæ elementy fantasy , magiê itd to pewne ró¿nice w rozwoju staj± siê ca³kiem logiczne imo...
Imperium traktujmy jak cesarstwo które mimo reformy wci±¿ polega na starych sprawdzonych ¶rodkach (nawet magiê wol± trzymaæ w akademii/gildii ) co wiêcej nie ma potrzeby rozwijaæ broni prochowej, to oni maj± ciê¿kie pancerze i nikt inny. Im ³uki i kusze wystarczaj± w zupe³no¶ci. Magi± wola³o bawiæ siê rycerstwo polegaj±ce na chaotycznych taktykach. Obecna regularn± armiê widzê jako zawierzenie w³a¶nie brutalnej prostocie pancerza i krótkiego miecza. Jako armia pokazowa i "na postrach" nadaj± siê ca³kiem nie¼le.
Rycerstwo prochem juz by siê wybitnie brzydzi³o. We flafie mo¿na im nawet wpisaæ umi³owanie do szczególnego traktowania z³apanych kupców z broni± paln± (patrz snajperzy i pierwsza wojna ¶wiatowa). Dla odmiany daæ im "ma³ych" magów i ³uczników. Powiedzmy, ze rycerstwo mi³owa³o siê w drobnej magii bardziej ni¿ w pie¶niach i poematach. Dlatego mimo braku cesarskiej (i samych magów) zgody na udzia³ gildyjnych magów w walkach - przemycali j± w skromnej postaci jak± udawa³o siê skopiowaæ samoukom, wyrzuconym adeptom czy innym renegatom.
Kupców traktowa³bym jako piratów 14 wiecznych którym kto¶ da³ dostêp do broni ska³kowej i rapierów... sam proch mogli choæby w³a¶nie kupiæ od krasnoludów które u¿ywa³y s³abszych jego mieszanek (powiedzmy ze ktos kupca t± mieszankê udoskonal³) do pracy w kopalniach i jaki¶ bombard w³a¶nie.
Na elfy maj ju¿ coraz wiêcej pomys³ow jakby co ...
trzeba by ich nazwê ustaliæ
Krwawe Elfy ? Dzikie Elfy ?
co do systemu to mo¿e prosto "Kroniki Imperium" ?ew jako¶ nazwaæ ca³y kontynent na którym to siê dzieje b±d¼ nawi±zaæ do której¶ nazwy w³asnej "Kroniki Kiryjskie" ...
no nie mam pomys³u ...
Cytat: |
Czy to ju¿ ostateczna wersja próbnej wersji mapy ¶wiata? Do koñca tygodnia postaram siê zaproponowaæ co¶ konkretniejszego ode mnie. |
Nie broñcie bogowie ...
chodzi mi o to ¿eby¶ zrobi³ w³a¶nie taki szybki 5 minutowy projekt jak ten przedstawiaj±cy Twoj± wizjê ¶wiata , do Tokja to samo a Grabarz jak chce ...
Najlepiej juz na takiej fazie zaakceptowaæ rozmieszczenie pañstw , morza , kontynentów zanim sie na pracujesz przy wersji ostatecznej która potem jako¶ w PS obrobiê/wystylizujê.
A co do z³a to bojê siê, ¿e w przypadku duuu¿ego z³a pozosta³e frakcje ludzkie bardzo szybko by siê ze sob± pogodzi³y ... ba, ka¿da inna rozs±dna rasa zrobi³a by to samo, no i ¿egnajcie potyczki wewnêtrzne ;P
Z³o mo¿e siê pojawiæ w postaci niewielkiego zagro¿enia czy zapowiedzi zagro¿enia... bo ja wiem... raz na jaki¶ czas gdzie¶ na kontynencie otwiera siê portal z którego potrafi± jakie¶ diabelstwa wyle¼æ w liczbie rozs±dnej ? akurat by frakcja by³a dodatkowa i wyt³umaczenie czemu po kazdym kawa³ku kontynentu krêc± siê grupy pod broni±
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 17:11, 28 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 17:45, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
TEMAT: Nazwa systemu
"Kroniki Imperium" to dobry kawa³ nazwy. Kroniki Kiryjskie tez moga byc, ale nie widze tego w jezyku angielskim (Chronicles of Kiryi - ivona.com, sprawdzcie jak to Kiryi brzmi, srednio jakos, ale moze to wina ivony, lepszego ukladu literek moj angielski nie wymyslil). Chronicles of War mi sie podoba , choc na polski to kiczowate Kroniki Wojny bedzie .
TEMAT: Obecno¶æ prochu palnego.
Hmm... taka niszowosc prochu miala by sens wtedy gdyby tylko bohaterowie Kupcow go mieli. A tak to biorac pod uwage ze nawet chlopcy okretowi umieja nabijac pistolety, to wychodzi z tego ze ta bron to nie jest taki straszny rarytas. Da³bym mozliwo¶æ posiadania wszystkim rasom w jakis sposob, imperialnym jakas ultimate armate w przyszlosci, krasnoludom bombarde i dynamit w kopalniach, ale zastrzegl, ze jako takie szeregowe prochowe jednostki to tylko u kupcow, bo oni jedyni maja konkretne manufaktury z prochem i tyle, a jak handluja to bardzo drogo i przewaznie nielegalnie, bo maja prawo zabraniajace tego. Proch jako gwarancja niezaleznosci Kupcow.
TEMAT: Z³o na kontynencie
A nieumarli (konieczna obecnosc w systemie jak dla mnie) to beda wesola armia ? http://www.youtube.com/watch?v=Y1qgmdVgN70 A zielonoskórzy(tu ta koniecznosc do kwadratu) bêda idiotami ? http://www.youtube.com/watch?v=ztYOYmX9_RQ#t=7m35s
Veto panowie. Nie musi byc mega z³a jak we LotRze, albo mega wojny jak w Konfrze, ale zli musza byc ;D.
TEMAT: Elfy
Jesli uniwersalno fantastyczna armia to moze "Wieczne elfy", albo "Elfia Bohema", krwawe srednio mi podchodzi, dzikie predzej, jeszcze klasyka "le¶ne elfy". A poza tym to mi wisi armia, bo zawsze ale to zawsze elfy are gay.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 17:51, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
do Tokja to samo a Grabarz jak chce ... |
Czuje sie fajny i zdecydowanie odpowiada mi rola niezaleznego krytykanta
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Nie 17:51, 28 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 18:16, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Hmm... taka niszowosc prochu miala by sens wtedy gdyby tylko bohaterowie Kupcow go mieli. A tak to biorac pod uwage ze nawet chlopcy okretowi umieja nabijac pistolety, to wychodzi z tego ze ta bron to nie jest taki straszny rarytas. Da³bym mozliwo¶æ posiadania wszystkim rasom w jakis sposob, imperialnym jakas ultimate armate w przyszlosci, krasnoludom bombarde i dynamit w kopalniach, ale zastrzegl, ze jako takie szeregowe prochowe jednostki to tylko u kupcow, bo oni jedyni maja konkretne manufaktury z prochem i tyle, a jak handluja to bardzo drogo i przewaznie nielegalnie, bo maja prawo zabraniajace tego. Proch jako gwarancja niezaleznosci Kupcow. |
Hmm ...
to moze dorzuæmy do flufu ze imperium Bardzo Bardzo pilnuje, ¿eby proch nie wyszed³ poza kupców ...
Sami kupcy maj± pozwolenie na jego u¿ycie jak piszesz tylko pod warunkiem ¿e NIC na eksport...
do tego moje kobitki mog± byæ min od pilnowania czy aby kto¶ inny siê tym nie interesuje i kasowania ew przeciekó/zagro¿eñ....
co do ch³opców okrêtowych to imo nie jest tak ¿e potrafi± to wszyscy ... ale jedynie Ci którzy s³u¿± pod kupcami posiadaj±cymi jednostki strzeleckie Wiadomo taki sir Proud nie bedzie w trakcie bitwy sam ³adowa³ swoich dwóch ¶licznotek wiêc si³± rzeczy przeszkoli w tym kogos ma³o istotnego. W przypadku Bucanierów sprawa jest podobna to droga piechota o wielkiej sile przebicia i przypuszczam ¿e ka¿dego by³oby staæ na op³acenie sobie jednego przydupasa w razie wiêkezej potrzeby. Jakkolwiek to nie jest tak ¿e ka¿dy ch³opiec okrêtowy we flocie to potrafi
Jeszcze kwestia czemu tak mi sie ta masowa broñ prochowa nie podoba (znaczy i tka je¶li piszesz ze szeregowcy maja to tylko tam to w sumie nie ma problemu - argument z manufakturami jest przekonujacy i fajny)
My¶la³em ¿eby daæ frakcjom typowo nastawionym na Zwinno¶c a nie pancerz - ¿eby dostali umiejêtno¶æ (elitki i hero oczywiscie) odbijania strza³ ograniczonego albo uników... a jak powszechnie wiadomo kula z muszkietu jest trudna do odbicia czy ominiêcia ;P
Edit
co do z³a jako takiego to na tej mapce
[link widoczny dla zalogowanych]
widzia³em to tak :
Nieznane ziemie - zieloni = orkasy w³a¶nie ... do¶æ symbolicznie po³±czone zi imperium, ¿eby cesarstwo nie czu³o z ich strony ¿adnego.. hmm... gwa³townego/bezpo¶redniego zagro¿enia.
Fioletowe costam - to mog³aby byæ wysepka na której magowie gildyjni kieruj± swoich kolegów zajmuj±cych siê niebezpiecznymi gatunkami magii jak np nekromancja...
Uznali zwyczajnie, ¿e nekromancja nie jest mo¿e z³em za ktore powinno sie paliæ ale jest na tyle nieprzewidywalna i niebezpieczna (nie wiadomo dok³adnie jak taka magia dzia³a i jak odbija siê na umys³ach samych czarujacych) wiêc wys³ali ich do swoistej izolatki gdzie w najgorszym razie zrobi siê kwarantannê (kupcy by dostali prikaz ¿eby ¿adnego statku z tamtad nie wypu¶ciæ i tyle). Szkielety raczej same z wyspy nie wylez± przynajmniej tak± nadziejê maj± magowie.
Edit czerwone plamki na mapce to oczywiscie wolne miasta/(ksiêstwa ? jak nazwaæ taki 5-20 kilometrowy teren wokó³ miasta ? na którym ch³opi pracuj± dla i na kupców ) kupiekie
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 18:27, 28 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 18:26, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
wszystko bangla juz jesli chodzi o proch jak dla mnie. Manufaktury w wolnych miastach, Imperium nie chce rozpowszechnienia, krasie cos tam malutko maja do pracy w kopalniach, reszta to jakas niszowka przemycana i nielegalna dla przecietniakow.
A co do nazwy to serio bym nad Kronikami "czego¶" pomyslal.
EDIT: Co do mapy to nie podoba mi sie strasznie uklad, ale idee ktore prawisz sa ok. Choc ta wyspe necrosow bym blizej dal ;P. Albo polwysep z tego zrobil.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Nie 18:36, 28 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Nie 19:02, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
5-20 km pas wokó³ miasta to mo¿e byæ po prostu "Wolne Miasto" - bez niczego wiêcej.
"Kanton" z francuskiego oznacza chyba powiat. "Kanton - nazwa miasta - ". Mo¿e byæ?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Nie 19:19, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
To ja te¿ tematycznie:
- Proch
No mi te¿ równanie wszystkich do wieku XVII nie pasuje, ale co¶ rzuciæ musia³em.
W sumie wypowiadaæ siê w temacie prochowym nie muszê, bo DW uj±³ chyba wszystko.
- Elfy
Krwawe elfy odpadaj± z wiadomych powodów. Jak kto¶ nie wie, to niech siê spyta Geeka, czy innego WoWowca.
Sam jak na razie pos³ugujê siê okre¶leniem "dzikie", choæ tylko dla podkre¶lenia nieco odmiennego od typowego charakteru rasy. Je¶li nie bêdzie innych odmian elfów, mog± zachowaæ nazwê bez ¿adnych dodatków, czy innych przymiotników. W innym wypadku Dzikie Elfy te¿ brzmi± imo ok.
Jakie te pomys³y na elfiki, DW?
-Z³o, mrok i wej¶ciówki z mechaniki
Siê najzwyczajniej ¼le zrozumieli¶my. Jak zaproponowano z³o, to mi siê skojarzy³o czym¶ z rodzaju Chaosu z M³ota, Saurona czy innej tego typu rzeczy. ¯e wielkie i zagra¿a wszystkim. To, ¿e powinny byæ frakcje nie lubi±ce w±chaæ kwiatków i ¶piewaæ o wolnej mi³o¶ci jest chyba logiczne.
Nazwa:
Kroniki czego¶? Kroniki mutantów? ;P
Kroniki Imperium brzmi± ok i mo¿na by w sumie roboczo tak nazwaæ.
Nie wiem, jak inni kombinuj±, ale chyba mi siê urodzi pomys³ na orków, no ale przed porodem jeszcze nie bêdê robi³ badañ.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 19:49, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Tokjo - nazwy musza byc dwuczlonowe, zeby logo ladnie miedzy wyrazami sie wkleja³o (dlatego Rody Krasnoludzkie a nie Krasnoludy ;P), przynajmniej na razie jest taka obowiazujaca hipoteza ;P
a moze po prostu "Kroniki" bez drugiego slowa?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 20:12, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
jednocz³onowa nazwa bedzie ma³o charakterystyczna dla googli
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 23:09, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
W temacie armii która jest moim oczkiem w g³owie ...
to Nina mi znalaz³a motywatorek idealnie pokazuj±cy koncepcjê ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pon 23:10, 01 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Pon 23:16, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Moim zdaniem Kroniki Kiryjskie lub Kroniki Imperium by³oby bardzo fajne jako nazwa. Taka akurat. Niezbyt wydumana, ale te¿ nie za prosta (zbytnio )
Taak... O kobitach ju¿ trochê s³ysza³em
Co do tej mapy. Wzorowaæ siê na tym, co wrzuci³e¶ z painta, czy spróbowaæ narysowaæ co¶ po swojemu, czy poczekaæ jeszcze na wiêcej wskazówek?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 23:45, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Sprobuj cos samemu narysowac, ale z miejscami gdzie bedziesz mogl wcisnac jeszcze wszystko mozliwe bo wskazowki nigdy sie nie skoncza ;P. Pomysly DW przemysl bo byly dobre, ale mozesz wymyslic lepsze.
DW - ta pani brzydka z twarzy
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 0:24, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Krzew - mapke zrób sam (tylko b³agam nic powy¿ej painta na pocz±tek) ... z tej co dalem na przyk³ad uwzglêdniaj tylko co z czym graniczy mniej wiecej i jakie jest wielko¶ciowo ...
Tzn ¿eby mnie wiecej sensownie fabularnie wszystko ze wszystkim niemal graniczy³o a kupcy mieli jednak kawa³ tej wody do p³ywania ;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 0:24, 02 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Wto 12:44, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Dzi¶ ta wyk³adzie z socjologii facetka tak przynudza³a, ¿e ju¿ nie da³em rady i zacz±³em rysowaæ. Mo¿e spróbujê teraz przerysowaæ w paincie i wkleiæ tutaj. Nie mniej trochê siê ró¿ni od tej co DW wklei³. Ale spoko, mo¿e za 10 razem bêdzie w miarê ok, tak¿e siê nie przejmujê i bêdê rysowaæ dalej. Wiêc DW, nie wahaj siê odrzucaæ ca³ych projektów w obawie, ¿e bêdê krêciæ nosem, ¿e siê tak napracowa³em. Nie pasuje, to out!
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 15:35, 02 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ok ok ;p
mi chodzi g³ownie ¿eby by³a ciekawa wizualnie i ¿eby granice miêdzypañstwowe ty³y jak najbardziej uniwersalne.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: ¦ro 19:54, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tyle mi nawalili roboty na ten tydzieñ, ¿e nawet nie mam czasu poczytaæ dok³adnie co siê ostatnio dzieje, a co dopiero rysowanie mapy... Sorry. Ale na ten pi±tek narysujê ze dwie, trzy mapy, to porównamy w klubie, podyskutujemy i wyci±gniemy co najlepsze. Za czwartym, pi±tym podej¶ciem mo¿e ju¿ jako tako bêdzie
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 20:24, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Narysuj tez jesli mialbys idee, checi i czas jakiegos ludzika na okladke podrecznika wersji 1.0 albo inny miecz albo coskolwiek fajnego fantasy.
Z innej beczki to proponuje nazwac system "Krasnoludy tyraja wszystkie inne rasy, ale tylko Grabarz moze nimi grac" .
A jesli na serio to na nazwe proponuje Kroniki Wojny. bo Kroniki Imperium nie sugeruja o co biega. a Wojna = gra bitewna, agresja, krew, z³o i krasnoludy.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 21:51, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
ale wojna brzmi za epicko z kolei ;P
obecnie kombinuje nad czym¶ pokroju
Dziwna nazwa ³±cz±ca w sobie jaki¶ klimatyczny wyraz i który¶ z synomimów starcia/potyczki/batalii + Kroniki Imperium
Typu:
Knajpotyczka
Kroniki Impeium
albo
Sabatalia
Kroniki Imperium
;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: ¦ro 21:55, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kocimiêtka
Kroniki Imperium?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fearon dnia ¦ro 21:55, 03 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 22:00, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
przezabawne ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: ¦ro 22:02, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Nic nie poradzê, ¿e takie pomieszane nazwy w stylu Klanarchii to musz± byæ zrobione z bo¿± ³ask± chyba, by nie brzmia³y jeszcze tandetniej zwyczajne Kroniki Imperium/Wojny.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fearon dnia ¦ro 22:03, 03 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: ¦ro 23:37, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
A to ja powiem jak sobie te elfy z wygl±du wyobra¿am. Wysokie jak cz³owiek (mo¿e odrobinkê wy¿sze i smuklejsze), czarne w³osy (jako¶ tak bardziej mi siê kojarz± z dziko¶ci±), gniewne, surowe i nieprzeniknione oczy i ostre k³y (ale nie takie jak u wampira. Dzikie k³y drapie¿nika. Zêby Na'vi idealnie mi pasuj±.) Skóra lekko ¶niada z ró¿nymi bojowymi malowid³ami na skórze . W sumie nic nowego nie wnios³em, ale tak se chcia³em napisaæ
Spi±³em siê w sobie i narysowa³em drug± mapkê pod wzór Arka. Ca³kiem fajnie mi to wysz³o, tylko las elfów pod¶wiadomie (naprawdê nad tym nie my¶la³em) narysowa³em niemal¿e jak Mroczn± Puszczê. Czyli jedna rzecz do poprawy, ale nie mam pomys³u jak . Inna sprawa, ¿e nie wiem jak maj± wygl±daæ W³adcy Bestii i co tam im wpakowaæ w ten ich kraj. Pustynia Arek za wysoko na tym Twoim obrazku. Przesun±³em j± na po³udnie, a zamiast tego da³em co¶ na wzór syberii, czyli lasy iglaste i zima.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 23:58, 03 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Jak mówi³em mapa mo¿e byæ zupe³nie inna tylko ¿eby imperium niemal ze wszystkim graniczy³o, mia³o dostêp do morza i fajny kszta³t ;P ... a im wiecej pozosta³ych nacji ma ze sob± kontakt i im wiêcej dziur na potencjalne kolejne nacje - tym lepiej ;p
Edit
W sumie ja bym w³adców bestii bardziej widzia³ w klimatach rusków ze stworami z³apanymi w najbardziej morderczych rejonach takiej uber syberii ... ni¿ arabów
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 0:01, 04 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 0:59, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Zimowi lowcy bestii w futrach sounds i like it. Bedzie pro rasa.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Czw 8:49, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No arabów sobie wrzuci³em na zasadzie 'fajnie by by³o, jakby arabowie byli, wiêc mo¿e bêd± tym'. Wersja na lowców syberysjkich w uber futrach jest super.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 11:42, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Pomysly na pierwszy wyraz nazwy:
Wojniec (to mi sie bardzo podoba, ale jest problem z dope³niaczem )
Bloodyhood
Victoralia
Potyczka jest malo epickie. Bede jeszcze myslal.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 15:22, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
no popatrz jednak kto¶ prócz mnie tez posiedzia³ ze s³ownikiem ;P
póki co pierwszy wyraz jest beta wiec nie ma problemu jak bêdzie co¶ lepszego...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 16:43, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Bez slownika Dw, pro skill a nie slownik . Mam nowe:
Wojnacja (Warnation po angielsku)
¯o³nieracja (Soldieration po anglikansku ;P)
cos jeszcze chyba mialem wykminione ale zaopmnialem.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 16:55, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Wojnacja brzmi niezle ... trochê za epicko ale niezle ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 17:04, 04 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
wszystkie te nazwy brzmi lepiej po angielsku i zasadniczo nie wiem czy nazwa w tym jezyku nie bylaby lepsza.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Pi± 21:31, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Mapy pokazane, mapy obgadane. Uskok tektoniczny bardzo fajna sprawa, ale wydaje mi siê, ¿e ten wybuch, to ju¿ przegiêcie. Po prostu, z przyczyn naturalnych móg³ siê zrobiæ.
I s³ysza³em plany, na Bóg wie ile jeszcze ró¿nych ras i podras. Na razie przystopujmy. Im mniej, tym lepiej (6 to tak optymalnie)) Pamiêtajmy, ¿e ten system zosta³ stworzony, ¿eby u³atwiæ rozgrywkê itd. A jak siê zaczniemy bawiæ w politykê tamtego ¶wiata, to zacznie byæ skomplikowanie i nieciekawie . Taka moja opinia.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Pi± 21:50, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
No jak dla mnie, to na razie mo¿na te 4 rasy, które s± obecnie, uznaæ za wystarczaj±c± ilo¶æ i dopieszczaæ je do perfekcji. Kolejne by dochodzi³y w p³atnych dodatkach.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 23:44, 05 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
akurat imo wieksza ilo¶c ras nie wp³ynie na skomplikowanie rozgrywki w ¿aden sposób ... to tylko kwestia dopasowania armii pod modele posiadane przez potencjalnych graczy... czyli nic innego jak rozszerzenie targetu ...
co do flufu z wybuchem to mi siê nadal podoba ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 0:15, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
tak wyglada obecny szkic koncepcyjny...
czegos mi tu brakuje i nie wiem czego ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 0:17, 06 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 1:17, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
pomiedzy gorami krasi a morzem mozna bez wahanai juz teraz jakies panstwo strzelic toc to nie Norwegia.
Gor troche w imperium wrzuccie, bo skads musza miec metal, bo Krasie nie szanuja innych ;P. Wydaje mi sie ze lasy elfow i gory krasnoludow sa zbyt duze. Zauwazcie ze przy Krasiowej "samowystarczalnosci/wielopietrowosci fortec i kopaln" zawsze w kazdym systemie mialy malutko terenu.
Zmien czerwony imperium na jakis bialy, szary, czy inny bo to zbyt walacy w twarz jest. Wogole kolory ssa na tej mapce ;P. oprocz morza i niezamieszkanych terenow.
Co to za "fluff wybuchu" i rozpadlina?
No nie mowcie mi czasem ze krasie stoja na krawedzi chaosu i musza napitalac jakies demony w czachy;P?
A nieumarli to bedzie po prostu jakas "z³a" prowincja w Imperium? (jak w Starym ¦wiecie?)
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Sob 1:18, 06 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bambusek
Pacman
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 1:21, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Grabarz napisa³: |
Co to za "fluff wybuchu" i rozpadlina?
|
O ile pamiêtam to tak: Imperium chcialo mieæ jakie¶ przej¶cie przez góry, wiêc sobie zamówi³o u Krasnoludów, ¿e im wykopi±. Ci, ¿eby by³o ³atwiej, kupili od Kupców proch i wysadzili. Efekt okaza³ siê "nieco" za dobry.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 1:43, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Kolory da³em zebys g³ownie Ty widzial gdzie co sie koñczy bo jakosc zdjecia mapki by³a marna nie obra¿aj mnie twierdz±c ze bym to tak zostawi³ jak by to co innego niz projekt by³ ;P
Z rozpadlina to by³ taki koncept ¿e ...
kiedy¶ jej nie by³o ale imperium zawar³o z kra¶kami pakt, ¿e 'ok my was nie atakujemy' ale zrobicie dla nas jedn± rzecz a my wam za to zap³acimy konkretnie.
Tak wiêc Imperium chcia³o szlaku na zachód. Przez górzyste tereny kra¶ków i by³a nawet jedna prze³êcz ale zagrodzona jednym nieprzebytym pasmem. Krasnoludy probowa³y ja dziobac ale im wyra¼nie nie sz³o, kamieñ by³ twardszy ni¿ gdzie indziej i byle jaskinie robili kilka lat. Do tego jeszcze jakie¶ dziwne rudy by³y w tych ska³ach nie mówi±c ju¿ o wyziewach gazów. Grunt ¿e krasnoludom sie ta robota nie u¶miecha³a choæ Imperium proponowa³o kupe kasy, niezale¿no¶æ itd. W koñcu z pomoc± przyszli kupcy. Za konkretn± dop³at± z kasy cesarza i równie spora ilo¶ci± praw dla swoich miast przywiezli wielk± karawane prochu. Zapakowali Wszystko do najg³êbszej jaskini wykopanej przez krasnoludy i odpalili...
Pozytyw by³ taki, ¿e góra ust±pi³a i rozerwa³o j± na kawa³ki du¿o bardziej ni¿ zak³adano. Z³a wiadomo¶æ by³a taka, ¿e kilkadziesi±t kilometrów dalej kontynent pêk³ na pó³ nieomal otwieraj±c szerok± na 30-100 metrów rozpadlinê któr± natychmiast zala³ ocean.
Zasadniczo jako z zalanej nic z niej nie wy³azi ale krasnoludy z lud¼mi juz zadnych wiecej paktów nie planuj± nigdy. Co prawda podwêdzi³y próbki prochu, nieco je przemieszali i skonstruowali swoje dzia³a, ale wspopracy z ludzmi nie wspominaja dobrze w ¿adnym razie. Elfy nawet nie wiedza co pieprznelo ale rozpadlina przedzielila ich lasy na pó³ wiec nie sa tym takze zachwycone.
Kupcy co prawda dostali obiecane prawa ale sami nie p³ywaja w tamte rejony bo woda jest tam tak zdradziecka, ¿e szkoda statków. Jakkolwiek ekspancja przerzuci³± siê na pó³noc gdzie obecnie dotarli orkowie od drugiej strony.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 23:54, 06 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
To co Grabarzu s±dzisz o tej rozadlinie ?
i czy masz nowe pomys³y na nazwê ? ;p
Btw mam tez koncepcje na to zeby jakiej¶ rasie daæ 'magie' opart± na znakach typu wied¼miñskiego ... takie proste ale wychodzace automatem spelle jak ma Driada elfia teraz np powalenei modelu w 10 cm (ew jakas odrprnosc oparta na zmyslach) , za³±czone odpychanie strza³ (co z kulami ? ) i pare podobnych ...
my¶le czy tych swoich kobitek nie zrobiæ na takei wied¼minki w³a¶nie ... ;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 23:59, 06 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Nie 18:10, 07 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Tak smutno Ci siê zrobi³o, jak mia³e¶ s³abe rzuty, ¿e chcesz mieæ spelle z automatu? ;>
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|