 |
P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Nie 21:55, 28 Lut 2010 Temat postu: Propozycja Frakcji - Szczury spod Obelheim |
|
|
Legendy mówi±, ¿e pod miastem Obelheim eksperymentowa³ pewien potê¿ny czarnoksiê¿nik. Przez lata ró¿ni awanturnicy, a nawet regularne wojsko wysy³ane w czele¶cie jaskiñ, próbowali odnale¼æ go w sieci kana³ów i grot pod miastem zbudowanym na wapiennych wzgórzach. Po wielu nieudanych próbach natkniêto siê na pracownie czarownika, a tak¿e i niego samego – martwego i poszarpanego przez ostre pazury. Nie d³ugo ¶wiêtowano ¶mieræ maga, gdy¿ kilka dni pó¼niej do wszystkich mieszczan dotar³y niepokoj±ce plotki o wielkich, humanoidalnych szczurach b³±kaj±cych siê po kana³ach. Mówi siê, ¿e Szczury s± ostatnim dzie³em czarnego maga, Vuvendora. Dzie³em, które go przeros³o i poder¿nê³o mu gard³o…
Od tamtej pory liczba Szczurów znacznie siê wzros³a, a ciê¿kie warunki w podziemiach zmusi³y ich to do dzielenia siê na niewielkie grupy. Na szczê¶cie dla nich, Vuvendor by³ dok³adny i skrupulatny, wiêc stworzy³ ich doskonale przystosowanych do wilgotnego i ciemnego ¶rodowiska ¿ycia. Rzadko sprawiaj± problemy mieszkaj±cym na powierzchni ludziom. Zwykle kradn± jedzenie, a tak¿e czêsto chwytaj± psy i koty…
Ostatnimi czasy staj± siê coraz bardziej znacz±c± si³± i z tego powodu zwraca siê do nich rosn±ca rzesza ludzi. Z³odziejaszki, skorumpowana milicja i ¿ebracy szukaj± zarobku, albo schronienia w¶ród Szczurów, którzy przyjmuj± jedzenie, broñ i narzêdzia, albo informacje gdzie je znale¼æ, a p³ac± zdobytym na ró¿ne sposoby z³otem, które nie jest im potrzebne. Z roku na rok robi± siê coraz wiêkszym zagro¿eniem dla starych, tradycyjnych gildii z³odziei, a kupcy zaczynaj± narzekaæ na braki magazynowe powodowane przez ogoniastych ³otrzyków.
Niedawno kilka grup Szczurów wyruszy³o w ¶wiat by poszukaæ odpowiedzi na pytania nurtuj±ce ten dziwaczny naród od samego pocz±tku ich istnienia. Kim s± i po co powstali? Nie wiedz± nawet kto mo¿e odpowied¼ na to pytanie, dlatego w³ócz± siê po krainach staraj±c siê unikaæ problemów, ale czasami nie s± w stanie zapobiec wpakowaniu siê w tarapaty.
Zalety nacji:
- zazwyczaj liczni
- du¿o zdolno¶ci wspomagaj±cych sojuszników
- silny potwór i bohaterowie
Wady nacji:
- ma³o silnych jednostek (wiêkszo¶æ to miêso)
- bardzo s³abo opancerzeni
- powolni (ruch 3) (niektórzy szybko biegaj±)
- bardzo s³abe strzelanie
Jednostki:
Szczury Brat - miêso armatnie, bonus za walkê grupow±, nie mo¿e pojedynczo szar¿owaæ
Obroñca Rodziny - trochê silniejsze miêso armatnie bez zalet i wad
Procarz - s³aby strzelec mog±cy mocno przy³o¿yæ wrêcz
Bezuchy - najbardziej elitarna jednostka bojowa szczurów - za 50-60 punktów
Latarnik - niewidoczny zwiadowca
£apiduch - s³aby czarodziej wspieraj±cy swoich i rani±cy wrogów (Rany, nie strata pz)
Bestia Kana³ów - wielki, silny, drogi potwór, którego ³atwo trafiæ, ale ma 4 pztki.
¯ebrak - miêso armatnie zabieraj±ce pa
£obuz - lekki no¿ownik
Skorumpowany Milicjant - wojownik z ciê¿k± broni±. Skuteczny tylko, gdy uderza raz.
Szczurzy Wódz - bohater, killer za ponad 100 punktów. Wali 3 razy s³abo, albo raz bardzo potê¿nie (+ 0/1 razy s³abo)
Bezuchy i Bezooki - bohater, wspieranie swoich/przeszkadzanie innym, dobrze walczy.
Wielki £apiduch - silny czarodziej, czar "ofensywny", jeden wspomagaj±cy i jeden przeszkadzaj±cy.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Nie 22:00, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
skaveni?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Nie 22:12, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Wygl±dem tak, ale tak to maj± z nimi niewiele wspólnego (prócz wygl±du i to, ¿e mieszkaj± pod ziemi±)
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 22:15, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
tego czemu nie dorzuci³es ?
[link widoczny dla zalogowanych]
jedyn± ro¿nic± jest brak flufu o spaczeniu ;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Nie 22:20, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dla mnie to s± skaveni, dla szaraczka typowego, jakiego reprezentujê swoj± ignorancj± te¿.
Jednostka zabieraj±ca PA? Nie...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 22:24, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie miesza³bym szczurow z jakimikolwiek ludzmi. Zdecydowanie ble i niefajne. Jestem calkowicie przeciwny temu pomyslowi.
Wogole fluff jest mocno szczegolowy w momencie gdy wszystko inne jest jeszcze w glebokich powijakach (nawet nie wiadomo jak swiat jako taki wyglada). Ja to najchetniej wywalilbym szczury gdzies na jakas wyspe/pó³wysep/bagna "mgie³", a na kontynencie bylyby legenda jak w warhammerze, a zjawialyby sie po prostu jakies pojedyncze grupy a to gdzies pod miastem, a to gdzies indziej w zaleznosci od potrzeb.
Ruch 3 to nie powolni tylko normalni - ludzie tak chodza, wiec wykresl to z wad, bo to nie jest wada. Krasnoludzkie rody chodza po 2.
Co to znaczy liczni? Bez przegiêæ ¿eby by³o.
Poza tym jak dla mnie Szczury moga byc. Idea "wielkich szczurow szukajacych odpowiedzi na fundamentalne pytania skad my i po co" mi sie podoba. Masz modele skejvenow Shev?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 22:32, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A co do doca ze statsami to wymaga sporego balansu.
Wszystko za szybko biega, sporo zbyt tanich jednostek, bestia kosztuje w tym momencie circa dwa razy za malo i wogole mnostwo za tanich/za drogich rzeczy. Ale mysle ze DW jak siadzie to w godzine, dwie, to dobalansuje do sensownego stanu.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Nie 22:57, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
- Statystyki - no balansowanie to pad³o u mnie i temu siê nie dziwiê.
- Ludzie maj± 3? Oj. S±dzi³em, ¿e 4 O_o" => Ruch wszystkim o 1 w dó³ i zmniejszenie biegów - tak.
- Liczni, bo maj± ma³o elitarnych jednostek.
- Mieli byæ tani, ale mog³em ich daæ zbyt tanich.
- Skaveni, a te Szczury:
x Brak Spaczenia
x Skaveni mieli bardzo potê¿n± broñ dystansow± (karabiny na spaczeñ i straszliwe dzia³a spaczeniowe)
x Byli szybsi od ludzi.
x Zamieszkiwali w sieci grot/kana³ów/jaskiñ rozci±gniêtych pod prawie ca³ym znanym ¶wiatem.
x Mieli olbrzymie miasta - jak choæby Skavenblight, w którym by³y grube miliony Skavenów.
x Ogólnie Skavenów by³o chyba wiêcej ni¿ ludzi na ¶wiecie...
x Skaveny maj± bardzo ofensywnych czarodziei spaczeniowych, a tak¿e potê¿n± magiê ofensywn± - Rogaty Prorok, czy jako¶ tak.
x Skaveny nie powsta³y jako eksperyment maga, ale jako chaotyczna rasa, która doskonale zna³a swój cel - Zdominowaæ ¶wiat dla Rogatego Szczura!
x Skaveny mia³y "czarny g³ód", czyli po nag³ym wysi³ku robi³y siê tak g³odne, ¿e po¿era³y nawet swoich kompanów.
x Skaveny by³y zazwyczaj skrajnie agresywne. Po prostu walczyli ze wszystkim i wszystkimi co nie by³o innymi Skavenami.
- Fluff szczegó³owy podaje g³ównie nazwê (nazwê, któr± mo¿na zmieniæ). Ka¿de miasto na wzgórzach wystarczy.
- Rzucenie ich na wyspê ich odetnie ca³kowicie. Na bagna ju¿ lepiej, ale i tak fajniejsze s± kana³y pod miastem, a wi±zanie z lud¼mi je odró¿ni od Skavenów.
- Nie mam Skavenów, ale zawsze chcia³em sobie kupiæ za 80 z³otych Clan Box, bo to s± na prawdê fajne modele, które z³o¿one ciekawie wygl±daj±.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Nie 23:12, 28 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 4 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 23:45, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no statystyki w³asnie mnie troch przerazi³y .... 30 cm ruchu na te warunki zasiêgowe to bedzie mia³ mo¿e bohater rycerzy jeden - konny (reszta bêdzie piesza)
Niestety trzeba sie limitowaæ poziomem 150 punktów mniej wiêcej jako max na hero wiec z konnymi bohaterami by³by problem... a ten szczur tutaj to spokojnie 150 powinien kosztowaæ na pierwszy i drugi rzut oka ...
¿ebrak mi sk³ada ca³kiem koncepcje du¿ych stworzeñ zabieraniem 2 akcji za 2 akcje, skradanie sie na poziomie 10 to masakra zw³aszcza na unicie za 35 podcza s gdy hero za 120 ma skradanie na 8.
no niewa¿ne w kazdym razie mniejsza o statystyki...
Fabularnei to s± dla mnie nadal skaveni ... ich ilo¶æ, wielko¶æ miast... brudne mieszkaj±ce pod ziemi± szczuro³aki wspierane swoimi przero¶niêtymi braæmi przypominja skavenów naprawdê mocno nie oszukujmy siê...
Tak jak psia³em wczesniej - Modele szczurów to tylko warhammer, a to oznacza ¿e celujesz armi± w najtrudniejszy mo¿liwy target i tylko w taki.
Sam fluf jest do¶æ nieakresywny ale zak³adaj±c ¿e w pierwszej kolejno¶ci musimy tam jako¶ wepchn±æ nieumar³ych, w³adców bestii, orki i gobliny a potencjalnie jeszcze jakie¶ demony to robi siê ju¿ do¶c problematycznie ... tym bardziej ¿e ka¿da z tych ras ma potencjalnei 3x wiêkszy target.
Poza tym pisa³em tutaj z ch³opakami, ¿e najwiêksz± pomoc± jest dorzucanie drobnych rzeczy, lub ewentualnie zarysów projektów, ¿eby mo¿na by³o to przemy¶leæ i niczego nie marnowaæ. Temat obok 3 razy Krzewowi piszê, ¿eby sie nie zabiera³ za porz±dny rysunek mapy póki wszystkiego nie ustalimy na szkicach typu 'paint'. Zwyczajnie szkoda roboty i mojego przepraszania za to, ¿e co¶ mi siê nie spodoba.
Teraz czemu wrzuci³em link do statystyk - bo s± tam miêdzy rzeczy przydatne ju¿ od zaraz. Pomys³y na umiejêtno¶ci o które prosi³em w temacie obok. Kilka jest ciekawy i na pewno siê przydadz± mo¿e ju¿ w elfach a mo¿e nawet do dorobienia jeszcze jakiej¶ jednostki imperium.
Naprawdê nie chodzi mi o to ¿eby kogokolwiek zniechêcaæ tylko, ¿eby ca³o¶æ wypada³a jak najlepiej a wszelka wspó³praca by³a zespo³owa od pocz±tku do koñca...
Widzê, ¿e nad tym trochê przysiad³e¶ ale fakt faktem na chwilê obecn± s± to przede wszystkim koncepcje jednostek i umiejêtno¶ci, przy czym jednostki s± na obecny stan projektu zbyt niszowe jak dla mnie. Tego typu rasy to jak dla mnie etap 4 w Grabarzowej li¶cie rzeczy do zrobienia. Obecnie siedzê nad elfami i czekam na Grabarzowe kra¶ki o które moge sie tylko modliæ (mimo ¿e i tak na bierz±co podpytuje o ka¿dego) ¿e bêd± zbalansowane bo to do¶æ odmienna frakcja od dwóch pierwszych...
tak czy inaczej po pierwszych 4 rasach lec± d³ugie testy a potem pewnie balans tych¿e 4 ras... ci±¿ki miej lub bardziej a mo¿e nawet konkretne zmiany w zasadach.
tak wiêc podsumowuj±c póki co potrzeba drobnych sugestii (skille, jakie¶ drobne zasady czy innowacje) a nie gotowych produktów do niegotowego jeszcze systemu ;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Pon 17:35, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja jestem jak najbardziej na nie. Sorry... Niewa¿ne jakby to by³o uzasadnione, dla mnie to i tak bêd± skaveni... I we¼ tu zdob±d¼ figurki chocia¿ imituj±ce szczury. Mo¿e orkowie z lotra, ale to tak ¶rednio bêdzie wygl±daæ.
I tak ma³o w klimacie moim zdaniem.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Pon 18:28, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ten ¶wiat póki co nie ma klimatu wed³ug mnie : D - jest za ma³o rzeczy i za ma³o obrazowych.
Z figurkami jest problem to prawda.
Skradanie umo¿liwia³o ruch, a ta "Zasadzka" - nie. Stoj± w miejscu, a¿ zostan± odkryci/ postanowi± siê odkryæ.
¯ebrak mo¿e mieæ adnotacjê, ¿e nie dzia³a na model powy¿ej x punktów, albo wiêksze ni¿ ludzie (inne ni¿ ludzie).
Hej.. mamy XXI wiek! Wiêkszo¶æ pomys³ów zosta³a ju¿ co najmniej raz ju¿ przerobiona w czym¶ innym : P
O dziwo nie by³o z tym du¿o roboty. Jak napisa³ kto¶ (Grabarz?) ¿e 1-2 godziny zajê³oby balansowanie to siê przerazi³em z racji tego, ¿e w mniej wiêcej podobnym czasie powstawa³ ca³y koncept. Co siê przyda do wyciêcia, a jak frakcja do kosza to idzie do kosza : P
Pójdê za t± ide± i zrobiê gildiê z³odziei : P przy robieniu konkretnych rzeczy wpadaj± mi pomys³y na ogólne sprawy, wiêc... tak mi najwygodniej.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 18:28, 01 Mar 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 19:02, 01 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
gildia z³odziei jest wbudowana w kupców jak widaæ po 3 modelach ;p
póki co starczy nam frakcji ;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|