|
P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 21:56, 21 Lis 2010 Temat postu: Kryszta³owe/Gwiezdne Elfy - zbiórka sugesti |
|
|
Dobra jako ¿e Gymly rzuci³ zestawem propozycji to za³o¿ê temat.
W poci±gu z Poznania sam przysiad³em do koncepcji elfów z pó³nocy i goblinów ze wschodu... Póki co temat dla Elfów.
Po pierwsze nazwa ?
Pad³a propozycja Gwiezdnych Elfów ... przy za³o¿eniu, ¿e góry na pó³nocy nazwiemy gwiezdnymi ma to jaki¶ sens nawet ale mi osobi¶cie strasznie siê z Thorgalem kojarzy i tamtejszym w±tkiem SF...
na Lodowe Elfy kupa ludzi strasznie psioczy³a nie wiedzieæ czemu ....
Najsensowniejsze wydaj± mi siê obecnie Kryszta³owe Elfy choæ nadal jestem otwarty na sugestie.
Elfy Szeolu nawet by mi pasowa³y do mojej koncepcji flufu gdzie ich rozwój i porzucenie dziko¶ci opiera siê w du¿ej czê¶ci na narkotycznych w³a¶ciwo¶ciach górskich kwiatów (Lotos ? Kwiat Paproci ?).
Gymly napisa³: |
Nie mam ostaniu mo¿liwo¶ci i czasu, by testowaæ Bestie (a chcia³bym!), ale za to po¶wiêcam trochê czasu na rozkminianie. Wzi±³em na warsztat pomys³ Lodowych Elfów. Oto nieco fluffu i koncepcje.
Lud Gwiazd/Gwiezdne Elfy
Elfowie byli niegdy¶, w zamierzch³ej przesz³o¶ci spójnym, jednorodnym ludem. Jednak, jak to bywa, w jednorodnym narodzie pojawi³y siê animozje, których dzi¶ nikt ju¿ nie pamiêta. Grupa elfów zosta³a wygnana z prastarych puszcz na Pó³noc. Minê³y wieki, zjawili siê Ludzie, puszcze wykarczowano, powsta³y Królestwa, z³±czone nastêpnie w Imperium.
Elfowie pó³nocni skryli siê tymczasem w¶ród omiatanych wiatrem turni, o¶nie¿onych szczytów i ukrytych dolin Gór Gwia¼dzistych. Ekstremalne warunki w jakich przysz³o im ¿yæ st³umi³y ich dzik±, pierwotn± naturê i przekszta³ci³y j± w zimn± inteligencjê i wyrafinowanie. Lud Gwiazd, jak elfowie pó³nocni zaczêli siê nazywaæ, rozwin±³ siê znacznie silniej ni¿ ich po³udniowi krewniacy - zaprzêgli bowiem nienawi¶æ, furiê i nieokie³znan± magiê w karby dyscypliny.
Ich stolica [tu nazwa] ukryta w pilnie strze¿onej dolinie Gór Gwia¼dzistych jest o¶rodkiem silnej magii, któr± elfowie doskonal± od lat, rozwijaj±c zw³aszcza tajemn± dyscyplinê magicznych aur. Pomimo wysokiego poziomu cywilizacyjnego pró¿no jednak szukaæ w stolicy strzelistych wie¿ czy pa³aców - poza lodowym pa³acem pary królewskiej elfowie zamieszkuj± górskie jaskinie i jurty; zreszt± sam Pa³ac te¿ jest kompleksem urz±dzonych grot, ozdobionym majestatyczn± lodow± fasad±.
Elfowie ceni± te¿ swoich wró¿bitów, Czytaj±cych z Gwiazd. To w³a¶nie ich wró¿by sprawi³y, ¿e patrole Gwiezdnych ostatnio zapuszczaj± siê coraz dalej na po³udnie, natykaj±c siê na wysuniête posterunki Imperium czy bandy W³adców Bestii. Pog³oska niesie, ¿e Gwiezdni szykuj± siê do odebrania tego, co niegdy¶ utracili, i do zemsty na dzikich braciach.
Idea Magii Aur - aury mog± byæ pozytywne i negatywne, ale Gwiezdni nie opanowali w pe³ni ich natury i oddzia³uj± one zarówno na sojuszników, jak i na wrogów Nie rzuca siê ich, s± "always on". Mo¿na je powi±zaæ z jakimi¶ tatua¿ami (pole popisu dla malarzy) czy elementami wyposa¿enia (zaklête w zbrojach, pier¶cieniach)
Koncepcja wykorzystania Dusz
W Wojnacji w moim odczuciu wspólnym elementem najbardziej umagicznionych frakcji - dzikich elfów i bêkartów - jest fakt, ¿e zaklêcia manipuluj± pz i ranami, dodatkowo Dzikie mog± dostawaæ bonusy po ¶mierci sojuszników. Gwiezdne Elfy równie¿ mog³yby mieæ element manipulowania energi± ¿yciow± jako magi±, czy to u jakiego¶ hero, czy u jednostki. Koncept zasadza siê na tym, ¿e model maj±cy adekwatn± umiejêtno¶æ móg³by wykorzystywaæ dusze pobratymców do chwilowego wsparcia walcz±cych, nim spokojnie ulec± tam, gdzie id± dobre elfi±tka. Tak wiêc podobnie jak u nekromanty - trup pozostawia znacznik duszy. Czaruj±cy mo¿e w ramach akcji przetransferowaæ tak± energiê do swojego lub sojuszniczego cia³a, dodaj±c jednostce bonus na czas kolejnej aktywacji: np. transferuj±c dziêki zasadzie Wielo¶æ Umys³ów zwiêkszyæ Zmys³y, dziêki Bezcielesnej Zwinno¶ci Atak i Obronê, dziêki Ulotno¶ci Ducha Akcje i Ruch. Po jednej aktywacji duch wyzwala siê i odlatuje.
Bohaterowie:
Vinya & Ithlar Nagin - Królewska Para; dwa modele wystawiane na jednej karcie, ale z osbnymi statystykami o koszcie ³±cznym nie wiêcej ni¿ 160ap; królowa jakie¶ czary oparte na zimnie, g³ównie debuffy (w Atak, Akcje), s³abe staty (2pz i bez sza³u w def/arm); król bardziej w roli bodyguarda; nie mog± siê oddaliæ od siebie na wiêcej ni¿ 10cm, oboje daj± Aury: królowa pozytywn±, król negatywn±; fluff:
-> Vinya pochodzi z ni¿szych warstw Gwiezdnych, przez co nie cieszy siê sympati± pa³acowych dam - w wiêkszo¶ci potomkiñ poprzednich w³adców czy potê¿niejszych Czytaj±cych. Jednak Królowa jest równie zdolna co uparta i nieugiêta - niewielu dworzan j± otwarcie lekcewa¿y; prosty lud za¶ j± uwielbia
-> Ithlar jest potomkiem w lini prostej przywódcy elfów wygnanych z puszcz. Jego przodkowie utrzymali w³adzê ¿elazn± rêk± i bezlitosn± surowo¶ci±; nie inaczej postêpuje Król: nie znosz±c sprzeciwu i niepos³uszeñstwa. Mówi siê, ¿e jedynie Vinya posiada klucz do ³agodniejszej czê¶ci jego serca.
Ireth, Pani Zima - najpotê¿niejsza Czytaj±ca z Gwiazd, ofensywne czary, Aura Zmro¿enia (-1 do wszystkich testów; przy 2k6 odejmujemy od ni¿szego wyniku, nie mniej ni¿ 1); fluff:
-> Ireth jest bezspornie uznawana za najpotê¿niejsz± Czytaj±c± w¶ród swojego ludu, jest te¿ nieformaln±, lecz potê¿n± przedstawicielk± ich stronnictwa na dworze. Zimna i wyrachowana, snuje intrygi wokó³ swego krewniaka Ithlara, niew±tpliwie maj±c na celu Lodow± Koronê.
-> Bohater-³ucznik - standard, ew. jaki¶ s³aby czar, który mo¿e wyprowadziæ w cel trafiony strza³±; fluff: albo jako ksi±¿ê krwi, albo brat królowej który siê wybi³ na sukcesie siostry i w³asnym talencie, albo jaki¶ kapitan stra¿y czy có¶.
Fin & jego bestyjka - "s³abszy w³adca" - z bazow± ma³± besti±, jakim¶ czym¶ na kszta³t tygrysa syberyjskiego (wiem, nie ma modelu, ale to tylko sugestia ); po ¶mierci zostawia znacznik, a bestia atakuje ka¿dego, kto zbli¿y siê na 5cm do znacznika; fluff: Fin jest wychowankiem Ireth, niektórzy mówi±, ¿e jej synem (choæ nikt g³o¶no). Jako m³odzieniec zosta³ wys³any jako emisariusz do plemion W³adców Bestii, u których podpatrzy³ techniki kontroli. Jak na Gwiezdnego przysta³o, nie ¿ywi³ cieplejszych uczuæ wobec swoich nauczycieli i gdy pewnego dnia spotka³ ich na terytorium elfów zamordowa³ ich z zimn± krwi±.
Jednostki:
M³ode Gwiazdy - m³odzie¿ elficka praktykuj±ca stare drogi elfów dzikich
Strzelec Gwiazd - standardowy strzelec
Fearie - duchy mniejsze, odpowiednik animusów
Lodowy Stra¿nik - jednostka bij±ca
Czytaj±cy z Gwiazd - podstawowy caster
Przewodnik - skradacz
Mistrz Aur - ¶redni walcz±cy, ale posiadaj±cy dwie aury - pozytywn± i negatywn±; o du¿ej sile oddzia³ywania
¦piewaj±cy/Muzyk - jaki¶ grajek, model do potencjalnego ³apania dusz, lub z mo¿liwo¶ci± wyboru aur: np. jedna tylko pozytywna, ale s³aba/o ma³ym zasiêgu; jedna negatywna i jedna mieszana
Tyle na szybko - jak siê spodoba to mo¿na popracowaæ Jak odczucia? |
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 22:26, 21 Lis 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Vinya & Ithlar Nagin - Królewska Para; dwa modele wystawiane na jednej karcie, ale z osbnymi statystykami o koszcie ³±cznym nie wiêcej ni¿ 160ap; królowa jakie¶ czary oparte na zimnie, g³ównie debuffy (w Atak, Akcje), s³abe staty (2pz i bez sza³u w def/arm); król bardziej w roli bodyguarda; nie mog± siê oddaliæ od siebie na wiêcej ni¿ 10cm, oboje daj± Aury: królowa pozytywn±, król negatywn±; fluff:
-> Vinya pochodzi z ni¿szych warstw Gwiezdnych, przez co nie cieszy siê sympati± pa³acowych dam - w wiêkszo¶ci potomkiñ poprzednich w³adców czy potê¿niejszych Czytaj±cych. Jednak Królowa jest równie zdolna co uparta i nieugiêta - niewielu dworzan j± otwarcie lekcewa¿y; prosty lud za¶ j± uwielbia
-> Ithlar jest potomkiem w lini prostej przywódcy elfów wygnanych z puszcz. Jego przodkowie utrzymali w³adzê ¿elazn± rêk± i bezlitosn± surowo¶ci±; nie inaczej postêpuje Król: nie znosz±c sprzeciwu i niepos³uszeñstwa. Mówi siê, ¿e jedynie Vinya posiada klucz do ³agodniejszej czê¶ci jego serca.
Ireth, Pani Zima - najpotê¿niejsza Czytaj±ca z Gwiazd, ofensywne czary, Aura Zmro¿enia (-1 do wszystkich testów; przy 2k6 odejmujemy od ni¿szego wyniku, nie mniej ni¿ 1); fluff:
-> Ireth jest bezspornie uznawana za najpotê¿niejsz± Czytaj±c± w¶ród swojego ludu, jest te¿ nieformaln±, lecz potê¿n± przedstawicielk± ich stronnictwa na dworze. Zimna i wyrachowana, snuje intrygi wokó³ swego krewniaka Ithlara, niew±tpliwie maj±c na celu Lodow± Koronê.
-> Bohater-³ucznik - standard, ew. jaki¶ s³aby czar, który mo¿e wyprowadziæ w cel trafiony strza³±; fluff: albo jako ksi±¿ê krwi, albo brat królowej który siê wybi³ na sukcesie siostry i w³asnym talencie, albo jaki¶ kapitan stra¿y czy có¶.
Fin & jego bestyjka - "s³abszy w³adca" - z bazow± ma³± besti±, jakim¶ czym¶ na kszta³t tygrysa syberyjskiego (wiem, nie ma modelu, ale to tylko sugestia Razz); po ¶mierci zostawia znacznik, a bestia atakuje ka¿dego, kto zbli¿y siê na 5cm do znacznika; fluff: Fin jest wychowankiem Ireth, niektórzy mówi±, ¿e jej synem (choæ nikt g³o¶no). Jako m³odzieniec zosta³ wys³any jako emisariusz do plemion W³adców Bestii, u których podpatrzy³ techniki kontroli. Jak na Gwiezdnego przysta³o, nie ¿ywi³ cieplejszych uczuæ wobec swoich nauczycieli i gdy pewnego dnia spotka³ ich na terytorium elfów zamordowa³ ich z zimn± krwi±.
Jednostki:
M³ode Gwiazdy - m³odzie¿ elficka praktykuj±ca stare drogi elfów dzikich
Strzelec Gwiazd - standardowy strzelec
Fearie - duchy mniejsze, odpowiednik animusów
Lodowy Stra¿nik - jednostka bij±ca
Czytaj±cy z Gwiazd - podstawowy caster
Przewodnik - skradacz
Mistrz Aur - ¶redni walcz±cy, ale posiadaj±cy dwie aury - pozytywn± i negatywn±; o du¿ej sile oddzia³ywania
¦piewaj±cy/Muzyk - jaki¶ grajek, model do potencjalnego ³apania dusz, lub z mo¿liwo¶ci± wyboru aur: np. jedna tylko pozytywna, ale s³aba/o ma³ym zasiêgu; jedna negatywna i jedna mieszana
Tyle na szybko - jak siê spodoba to mo¿na popracowaæ Wink Jak odczucia? Smile |
Jad±c po kolei
Vinya & Ithlar Nagin - tak jak pisa³em - wi±zanie modeli w pary jest problemowe przy grze na ma³e punkty. Do tego kwestia istotno¶ci samych bohaterów...
Daj±c elfom króla i królow± trzeba by Imperialnym dorzuciæ Imperatora, genera³ów, przywódce gwardii, Nekrusom naczelnych nekromantów itd itp. Poza tym w okolicach iperium panuje wzglêdny pokój a w takich przypadkach g³owy frakcji racze nie maj± co ryzykowaæ ¶mierci±
Jakkolwiek pozycje w³adców domów czy ksi±¿±t mo¿na by ju¿ spróbowac wrzuciæ...
Ireth, Pani Zima
Czarodziejka jaka¶ na pewno siê pojaw (mam ¶wietny model z konfry i to nawet pomalowany). Pomys³ z czarem ingeruj±cym w rzuty ciekawy ale 70% na -1 do testu to niewiele... ale co¶ siê pomy¶li w tej kwestii.
Bohater-³ucznik
Tutaj wszystko siê rozbije o niebohatera strzelaj±cego - tzn je¿eli elfy bêd± mia³y tanich ³uczników bez umiejêtno¶ci dodatkowych to ma sens je¶li bêda mieæ takich za oko³o 60 punktów to mo¿e min±c siê z celem...
Fin & jego bestyjka
Tutaj znów fajny pomys³ znów zwi±zuj±cy dwa modele... Ewentualnie mo¿na by daæ regularnie jakie¶ kotki (modele ? ) a ten bohater dawa³by jednemu jaki¶ dopak (kosztem tego przywi±zania)
Jednostki:
M³ode Gwiazdy
Mam koncepcje na jednostki zbli¿one statystykami do Folium.
Strzelec Gwiazd - standardowy strzelec
Z koncepcj± ³uczników to tak jak pisa³em wy¿ej... albo taki ko³o 40 punktów na zasadzie 'dobry bo tani' albo taki za 60 z magicznymi strza³ami...
Fearie - duchy mniejsze, odpowiednik animusów
Mam ju¿ koncepcje na odpowiednik animusów i ventusów
Lodowy Stra¿nik & Mistrz Aur & Czytaj±cy z Gwiazd
Mam chyba 4 koncepcje na elitarne jednostki dysponuj±ce aurami lub magi± bojow±... My¶le czy nie zrobiæ z nich ellfiego rycerstwa... tzn Rycerz Lodu (aury), Widmowy Rycerz (iluzyjny klon), Rycerz Zamieci (inne aury) , Psioniczny Rycerz (miecz poruszany telekinez±)
Przewodnik - skradacz
Jeszcze nie mam koncepcji
¦piewaj±cy/Muzyk
Mam przegenialny model z Konfrontacji ... tylko nie mam koncepcji na ow± muzyczkê jeszcze...
Z niewymienionych
Elfia szlachta
przeciêtne statystyki - magiczna broñ i zbroja
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: ¦ro 21:12, 01 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Lodowe elfy, patrz±c na pogodê, brzmi± najodpowiedniej. ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 20:12, 04 Gru 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Fin & jego bestyjka - "s³abszy w³adca" - z bazow± ma³± besti±, jakim¶ czym¶ na kszta³t tygrysa syberyjskiego (wiem, nie ma modelu, ale to tylko sugestia Razz); po ¶mierci zostawia znacznik, a bestia atakuje ka¿dego, kto zbli¿y siê na 5cm do znacznika; fluff: Fin jest wychowankiem Ireth, niektórzy mówi±, ¿e jej synem (choæ nikt g³o¶no). Jako m³odzieniec zosta³ wys³any jako emisariusz do plemion W³adców Bestii, u których podpatrzy³ techniki kontroli. Jak na Gwiezdnego przysta³o, nie ¿ywi³ cieplejszych uczuæ wobec swoich nauczycieli i gdy pewnego dnia spotka³ ich na terytorium elfów zamordowa³ ich z zimn± krwi±. |
[link widoczny dla zalogowanych]
;d;d;d
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|