Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 3:52, 07 Kwi 2010 Temat postu: FAQ - czyli pytania odno¶nie Wojnacji |
|
|
W tym po¶cie bêd± siê pojawia³y odpowiedzi na zadane pytania.
Zasady ogólne
Czy Jednostka i Model znacz± to samo czy nie?
Tak. W obecnej chwili model=jednostka. zapis stosujemy zamiennie, ¿eby poprawiæ estetykê zdañ unikaj±c nadmiernych powtórzeñ.
Czy mo¿na czarowaæ w walcz±ce modele?
Tak. Mo¿na czarowaæ tak z walki jak i do walki. Jedynym ograniczeniem jest tutaj pole widzenia.
W przypadku czarów, nie ma mo¿liwo¶ci 'nie trafienia', czar albo siê udaje albo nie. Je¿eli siê udaje, to automatycznie trafia w cel nawet je¶li jet on w walce. Nale¿y jednak pamiêtaæ o ograniczonym zasiêgu czarów. Odleg³o¶æ liczy siê wiêc od maga do celu a nie jak w przypadku strzelania do samej walki.
Dzikie Elfy
Animus z 1Pz ma na sobie 2 czary:
niestabilnego ducha i furiê.
* Czy efekt uboczny Furii zabierze ostatni Pz przed eksplozj± spowodowan± zakoñczeniem aktywacji ?
> Tak - Animus nie wybuchnie.
Niestabilny duch jest rozpatrywany zawsze jako ostatni. Tak wiêc wszelkie efekty dzia³aj±ce do koñca jego aktywacji zakoñcz± siê wcze¶niej.
Dzia³o strzela strza³em obszarowym i pole trafienia obejmuje dwie Iry (conajmniej jedna jest ranna) i jednostke Krasnoludzkich Rodów np Górnika.
*Czy umiejêtno¶ci pasywne Iry oddzia³ywuj± w trakcie rozpatrywania strza³u?
>Tak, efekty mog± siê aktywowaæ w trakcie rozpatrywania strza³u a kolejno¶æ wybiera³ strzelaj±cy. Tak wiêc je¶li pierwsza Ira zginie to druga dostaje ranê w pancerz jeszcze przed otrzymaniem obra¿eñ, co wiêcej bêdzie mog³a przenie¶æ swój efekt na inny model w tym samym momencie. W tym wypadku wychodzi wiêc na korzy¶æ strzelaj±cego.
Krasnoludzkie Rody
Czy dzia³o to pojedynczy model, czy machina plus x obs³ugantów?
Dzia³o to jednostka jako ca³o¶æ. W przypadku Je¶li kto¶ dysponuje modelem dzia³a + modeli obs³uguj±cych, najwygodniej umie¶ciæ owo dzia³o na wiêkszej podstawce wraz z jednym obs³uguj±cym (lub samo dzia³o, w komputerowych RTS'ach od lat katapulty je¼dzi³y same i nikomu to nie przeszkadza³o a¿ tak bardzo ) Co wiêcej nie mamy nic przeciwko, ¿eby model reprezentowa³ krasnolud z rêczn± broni± paln±, choæ dobrze by by³o gdyby by³a choæ dwurêczna.
Bêkarty Helheim
Czy mo¿na czarowaæ zza szkieletów (tzn jednostek które maj± Worek Kosci, zapis, ¿e mozna je ignorowaæ przy ustalaniu line of sight przy strzelaniu)?
Na chwilê obecn± istnieje mo¿liwo¶æ czarowania przez szkielety i ko¶cieje. W przysz³o¶ci pojawi± siê do tego u¶ci¶lenia na kartach (je¶³i siê zmieszcz±) lub mo¿liwo¶æ ta zostanie zdjêta (je¶li oka¿e siê, ¿e wyjd± w praniu jakie¶ super kombosy).
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pi± 12:11, 01 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 12 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subSilver/images/spacer.gif) |
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 13:38, 04 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Krasnoludzkie Rody kontra Dzikie Elfy
Dzia³o strzela strza³em obszarowym i pole trafienia obejmuje dwie Iry (conajmniej jedna jest ranna) i jednostke Krasnoludzkich Rodów np Górnika. Czy umiejêtno¶ci pasywne Iry oddzia³ywuj± w trakcie rozpatrywania strza³u? Kieruj±cy dzia³em wybiera kolejno¶æ zadawania ran ale w rzeczywistosci to tak jakby równocze¶nie dostawali?
sytuacja z drugiego turnieju Wojnacji w P³ocku . Rozwiazalismy ja polubownie, nie pamietam szczerze juz jak, chyba rzucilismy kostka jaka wersje wydarzen przyjmujemy.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia ¦ro 13:39, 04 Sie 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 23:10, 04 Sie 2010 Temat postu: |
|
|
Rozwi±zali¶my bez rzucania ko¶ci±.
Efekty mog± siê aktywowaæ w trakcie rozpatrywania strza³u a kolejno¶æ wybiera³ strzelaj±cy. Tak wiêc je¶li pierwsza Ira zginie to druga dostaje ranê w pancerz jeszcze przed otrzymaniem obra¿eñ, co wiêcej bêdzie mog³a przenie¶æ swój efekt na inny model w tym samym momencie. W tym wypadku wychodzi wiêc na korzy¶æ strzelaj±cego.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Romendakil
Do³±czy³: 30 Wrz 2010
Posty: 6
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw 19:04, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dzisiaj zagra³em testow± grê. Mimo ¿e gra³em sam ze sob± (Orkowie vs Krasnoludy) gra³o siê ca³kiem fajnie, wygra³y Krasnoludy wiêc tym bardziej .
W czasie gry jednak pojawi³o siê kilka w±tpliwo¶ci:
1. W umiejêtno¶ci Thoriego implozja napisane jest, ¿e cios otrzymuje jednostka.
Czy oznacza to, ¿e ka¿dy model jednostki otrzymuje cios? czy jest to jeden cios w model wybrany przez rzucaj±cego?
2. Czy Thori mo¿e rzucaæ implozjê do walki? Je¶li tak to jak jest rozpatrywana (+te same kwestie co w p. 1)?
3. Ratunek Thoriego leczy tylko ranê (nie przywraca P¯)?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 19:27, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Romendakil napisa³: |
0) Dzisiaj zagra³em testow± grê. Mimo ¿e gra³em sam ze sob± (Orkowie vs Krasnoludy) gra³o siê ca³kiem fajnie, wygra³y Krasnoludy wiêc tym bardziej .
W czasie gry jednak pojawi³o siê kilka w±tpliwo¶ci:
1. W umiejêtno¶ci Thoriego implozja napisane jest, ¿e cios otrzymuje jednostka.
Czy oznacza to, ¿e ka¿dy model jednostki otrzymuje cios? czy jest to jeden cios w model wybrany przez rzucaj±cego?
2. Czy Thori mo¿e rzucaæ implozjê do walki? Je¶li tak to jak jest rozpatrywana (+te same kwestie co w p. 1)?
3. Ratunek Thoriego leczy tylko ranê (nie przywraca P¯)? |
0) - Mi³o s³yszeæ
1) Jednostka to u nas to samo co model. U¿ywamy zamiennie tylko dla unikania nie³adnie wygl±daj±cych powtórzeñ. Tak wiêc je¶li modeli na karcie jest wiêcej to nadal s± odrêbnymi jednostkami a co za tym idzie implozja trafia tylko w jeden model bêd±cy celem czaru.
2) Czarowaæ mo¿na do walki i z walki je¶li tylko pozwala na to pole widzenia u¶ci¶lone na pocz±tku podrêcznika. W przypadku czarów (w przeciwieñstwie do strzelania) obra¿enia zawsze trafiaj± w e w³a¶ciwy cel.
3) Sama rana. U¶ci¶limy to na karcie przy kolejnej wersji. Uznali¶my, ¿e skoro krasnoludy maj± po 3Pz to leczenie samej rany wyjdzie im na zdrowie bardziej ni¿ zwiêkszenie kosztu maga.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Czw 19:28, 30 Wrz 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Romendakil
Do³±czy³: 30 Wrz 2010
Posty: 6
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Czw 20:05, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Dragon_Warrior napisa³: |
1) Jednostka to u nas to samo co model. U¿ywamy zamiennie tylko dla unikania nie³adnie wygl±daj±cych powtórzeñ. Tak wiêc je¶li modeli na karcie jest wiêcej to nadal s± odrêbnymi jednostkami a co za tym idzie implozja trafia tylko w jeden model bêd±cy celem czaru.
|
Czy w takim razie modele przypisane do jednej karty aktywowane s± ka¿dy oddzielnie? Czy ca³a karta jako jedna aktywacja?
Z lektury zasad mia³em wra¿enie, ¿e ca³a karta, wtedy mo¿e byæ to naprawdê do¶æ myl±ce.
Chodzi np. o zapis na stronie 10
Cytat: |
...Aktywacje jednostek odbywaj± siê naprzemiennie. Gracze na zmianê odrzucaj±/tapuj± karty modeli, które w³a¶nie... |
z którego mo¿na wnioskowaæ ¿e jednostka = karta.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Romendakil dnia Czw 20:08, 30 Wrz 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 20:20, 30 Wrz 2010 Temat postu: |
|
|
Wiêc to jest tak :
Aktywuj±c kartê aktywujesz wszystkie przypisane do niej jednostki.
Czyli karty aktywujesz naprzemiennie - raz Ty jedn± raz przeciwnik swoj±... a ile masz jednostek/modeli na tej karcie to inna sprawa.
Dlatego czêsto przy tworzeniu rozpiski warto siê zastanowiæ czy rozdzieliæ 2 modele (powiedzmy Berserkera) na dwie karty i mieæ przewagê taktyczn± czy mieæ ich na jednej i utykaæ liczb± aktywacji ale w razie wygrania kolejno¶ci w danej turze mieæ mocniejsze uderzenie.
Tak czy inaczej ten zapis co poda³e¶ u¶ci¶limy (z 'jednostek' na 'jednostek reprezentowanych kart±' (czy jako¶ tak) przy najbli¿szej okazji ¿eby nie by³o nieporozumieñ.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 11:54, 01 Pa¼ 2010 Temat postu: |
|
|
Czy mo¿na czarowaæ zza szkieletów (tzn jednostek które maj± Worek Kosci, zapis, ¿e mozna je ignorowaæ przy ustalaniu line of sight przy strzelaniu)? Wogole wydaje mi sie ze ta umiejetnosc pasywna przydaloby sie zmienic na cos w stylu "minus 1/2 do sily strzalu w szkieleta", a line of sight zaslaniac powinien w dalszym ciagu. Bo jednak wskrzeszanie/czarowanie zza plecow szkieletow wydaje mi sie bardzo mocna rzecza.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 12:01, 01 Pa¼ 2010 Temat postu: |
|
|
Grabarz napisa³: |
Czy mo¿na czarowaæ zza szkieletów (tzn jednostek które maj± Worek Kosci, zapis, ¿e mozna je ignorowaæ przy ustalaniu line of sight przy strzelaniu)? Wogole wydaje mi sie ze ta umiejetnosc pasywna przydaloby sie zmienic na cos w stylu "minus 1/2 do sily strzalu w szkieleta", a line of sight zaslaniac powinien w dalszym ciagu. Bo jednak wskrzeszanie/czarowanie zza plecow szkieletow wydaje mi sie bardzo mocna rzecza. |
Póki co mo¿na czarowaæ przez szkielety i ko¶cieje przy czym pamiêtaj, ¿e dzia³a to w obie strony w takim uk³adzie. Je¶li w testach wyjdzie, ¿e pewne rozpiski s± na skutek tego nie do ruszenia to pomy¶li siê nad zmianami.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: ¦ro 18:12, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Wyt³umaczcie mi dok³adnie o co chodzi z tym wykupywaniem rzutów za wolne punkty? Jak to dzia³a i jak to wykorzystaæ?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Bambusek
Pacman
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 20:05, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
Wykorzystujesz zamiast wykonywania rzutu. Je¶li masz jakie¶ automatyczne wyniki wykupione to zamiast turlaæ ko¶ci mówisz, ¿e wykorzystujesz to co kupi³e¶ i tyle. Np. kupi³e¶ wynik "6" na dwóch ko¶ciach. W trakcie gry próbujesz trafiæ przeciwnika i potrzebujesz "5" na dwóch ko¶ciach. Zamiast rzucaæ mo¿esz u¿yæ tej kupionej wcze¶niej szóstki i ju¿, przeciwnik jest trafiony.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 20:07, 10 Sie 2011 Temat postu: |
|
|
poza tym sa i przedmioty juz ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
![](http://picsrv.fora.pl/subBlack/images/spacer.gif) |
|