Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 23:29, 17 Lut 2010 Temat postu: Bitewniak Klubowy - sugestie, pytania i dyskusje. |
|
|
My¶leli¶my z Tokjem na Polconie, ¿eby sie w klubie zabraæ za piratów klubowych ale po 15 minutach od narodzin pomys³u okaza³o siê, ¿e Piraci sa dawno ded i pomys³ bêdzie mocno krótkoterminowy...
Dlatego jest teraz koncepcja zrobienia w³asnego systemu bitewnego w którego ka¿dy gra³by dok³adnie takimi modelami jakie by mu pasowa³y, czyli zupe³nie za darmo, natomiast na wspólnych zasadach nie faworyzuj±cych ¿adnego konkretnego systemu ...
Bedzie z tym trochê roboty dlatego zanim ktokolwiek zabierze siê za wymy¶lanie ca³o¶ci... og³aszam zbiórkê pomys³ów.
Czyli piszcie co uwa¿acie ¿e ma³y skirmiszowy system powinien zawieraæ a czego nie widuje siê zbyt czêsto lub prawie wcale ...
Za przyk³ad niech pos³u¿± Konfrowe czy Warmachinowe 'rany' ... czyli czy lepsze s± modele jednostrza³owe lub ew posiadaj±ce kilka p¿ czy jaki¶ prosty system przewiduj±cy s³abniêcie rannych wojowników.
Z przyk³adów mniej banalnych niech bêdzie np zmêczenie. Czyli jaka¶ oddzielna statystyka okre¶laj±ca ile dany ludek wytrzyma w walce zanim nie os³abnie...
Nie chce robiæ systemu super skomplikowanego, bo chodzi o to ¿eby ka¿dy móg³ sobie w to pograæ... ale s±dzie ¿e jak sie pokombinuje to da sie co¶ ciekawego wymy¶liæ co nie bêdzie wcale jako¶ mocno skomplikowane ...
Tak wiec jak pisa³em - ma³y skirmisz - na 3-10 modeli ... opcjonalnie 3-15 ale raczej nie wiêcej...
Pomys³y, sugestie itp ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 1:00, 20 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 23:50, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
taka luzna mysl jesli mowimy o pzetkach to taka, ze w skirmishu nie da sie zrobic jednostrzalowcow, bo to nie bedzie mialo sensu, a decydujac sie na HP ustatycznia sie gre.
Ja np najbardziej lubilem te etapy gry bitewnej dopoki nie dochodzilo do zwarcia i figurki staly przez X gry uwiezione w walce bo jedno drugiego nie bylo w stanie zabic ani sie z tej walki oderwac. Z drugiej strony mysle, ze taki moj poglad na sprawe moze wynikac z tego ze w Konfre gralem tylko krasnoludami i raz Bambusowa inkwizycja.
Taka mysl do rozwazenia, bo wydaje mi sie interesujaca - walki miedzy figurkami do upadlego w jednej turze, w sensie ze sie musza skonczyc smiercia jednej strony? Mozna by wogole takie rozwiazanie na konfrze potestowac choc taka drastyczna zmiana wymagalaby pewnie glebokiego przebalansowania, bo sporo umiejetnosci straciloby sens, a niektore zyskalyby mnostwo.
Nie latwiejby bylo zrobic karcianke tak wogole sobie teraz pomyslalem?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia ¦ro 23:52, 17 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 23:57, 17 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
wymy¶lenie dobrej karcianki wydaje mi siê du¿o trudniejsze ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Czw 14:34, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Nie, ¿ebym siê zna³ na bitewniakach, bo siê nie znam...
Ale...
Nc tak nie mêczy³o w Konfrze, jak system walki i wszechobecne dodawanie w zakresie od 1 do 20. Naprawdê - Ludzie musieli liczyæ za mnie, bo ja po pewnym czasie ju¿ nie ogarnia³em tego ci±g³ego festiwalu dodawania i odejmowania. No i jak dzi¶ pamiêtam walkê Gryfy vs Gryfy, gdzie po zawi±zaniu walk w pierwszej turze, praktycznie nic siê nie zmieni³o do koñca gry. To nie jest fajne.
No ale z drugiej strony: jednostki jednostrza³owe w skirmiszu na tak ma³± ilo¶æ modeli to raczej pomy³ka.
A i granie dowolnymi modelami mo¿e byæ problematyczne. Taki typowy ludzik w konfrze jest wy¿szy od wojaka z Lotra. No i zbiegn± siê lolki lotrowe i zaczn± siê pó¼niej bójki, bo jaki¶ go¶æ zacznie wmawiaæ, ¿e nie widaæ jego konfrowego modelu zza przeszkody (mimo ¿e wystaje jak cholera), bo ta sama jednostka, ale na modelu lotrowym przeciwnika, by³a niewidoczna.
No i fajnie by by³o, jakby jedna z frakcji by³a pijacka. Patrz: Cade me kochane.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 15:08, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
- Pamiêtam jak Cube sie wkrêca³ w Konfrê - pokazali¶my mu z Bambusem Chronopiê... ale uzna³ ¿e za du¿o dodawania w zakresie +/-1 tam jest i ¿e Konfra bêdzie prostsza i fajniejsza Przy czym z tego co pamiêtam max 2-3 modyfikatory tam by³y ale zazwyczaj jeden +1 za szar¿e i tyle ;P
- No my¶lê obecnie na czym¶ pomiêdzy p¿ a ranami w konfrze... Tylko ³atwiejszym w liczeniu. Jak choæby ilo¶æ punktów akcji czy kostek równ± ilo¶ci pozosta³ych p¿. Niby dalej dochodzi do tego ¿e ranni bêd± siê zabijali wolniej ni¿ zdrowi ale liczenia powinno byæ mniej
- Rozbie¿no¶æ modeli - co poradzisz... Ewentualnie zrobi siê rasy ma³e i du¿e... Jak w panu lodowego G³ównym za³o¿eniem jest w³a¶nie pogodzenie graczy z ró¿nych systemów przez dopuszczenie wszystkich modeli (choæ trochê podobnych do tego co przedstawiaj±) i nie opieranie g³ównych zasad na ¿adnym gotowym systemie.
- Frakcja pijacka to spoko ;P W sumie planuje to robiæ dodatkami ;P Wiesz 2-3 frakcje na start i z niewielk± liczb± jednostek a potem raz na miesi±c +4 nowe statystyki...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bambusek
Pacman
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 16:00, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ja tylko powiem, ¿e skirmish z jednostrza³owcami jest mo¿liwy i nawet istnieje: Infinity. A gra siê tam na jakie¶ 10 modeli.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 16:30, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
ale powiem ¿e jednostrza³owcy przy k20 te¿ mnie nie przekonuj± ... choæ nie wiem jak to siê w obecnym infinity sprawdza. To z czasów smoczej prezentowa³o siê naprawdê mocno losowo ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 22:01, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
btw - jak ktos by mial pomysly na propozycje ras to tez dawac ;p
tylko takie mozliwie powazne ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Czw 22:12, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Typowo:
Ludzie stylizowani na Imperium Romanum?
Elfy jak poganie z Thief'a - czyli maksymalne uro¶linkowienie i zdrzewienie?
Najemnicy? Tacy typowi, brudni, chamscy, nieco dzicy i sprzedajni?
Barbarzyñcy w stylu Conana?
Pijane miasto Tokjo?
Piraci?
Te pierwsze traktuj powa¿nie.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 22:28, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
mhm ... nie no nawet z mneij powaznych sugestii cos sie da wyciagnac ...
grunt tylko zeby modele byly choc minimalnei pasujace do tego
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 23:09, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
krasnoludy kurde fa.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Czw 23:15, 18 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
I orkowie
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Pi± 9:06, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
A ja mówiê, ¿e jestem rasista i najlepiej bym widzia³ tylko ludzkie frakcje. No wyj±tek dla maksymalnie po³±czonych z drzewkami elfów bym zrobi³. ;P
I mo¿e by tak wprowadziæ wielko¶ci:
S, M, L i XL
dla ka¿dej z jednostek, ¿eby nie by³o k³opotów ze skal± modeli?
I mo¿e bonusy do obra¿eñ przeciwko modelom z dan± wielko¶ci±, jak w BFie? Choæ to ju¿ by by³o chyba przekombinowane.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez fearon dnia Pi± 9:38, 19 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 15:24, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
hmmm ... z tymi bonusami do wielko¶ci to wiesz ¿e nieg³upie ? ...
no nic dzi¶ wezmê do klubu co wymy¶li³em i sie obgada
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 21:31, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Rob Template-y DW to porobie jakies modele!
Proponuje jeden na statystyki modelu zwyklego, jeden na bohatejra (chyba jestesmy zgodni ze bohatejrowie w takim systemie to koniecznosc), jeden na umiejetnosci, potem mozna pomyslec o oddzielnej graficzce dla czarow/czarodzieji).
Obecnosc magii/kaplanstwa na razie nieustalona(zdecydowanie identyczny system dla obydwu i rozroznianie jedynie w nazewnictwie jednostek:P, przyznac musze ze ja do tej pory nie wiem o co chodzilo w konfrowym systemie kaplanstwa;P). Ale wierze, ze DW juz ma system ustalony, czekam.
Co do strzelania i problemu ustalania trudnosci nie za pomoca cali. Hmm nie wiem kompletnie. Ale nadal brzydze sie calowej miarki ;P.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 21:47, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
na karty to mi jeszcze tydzien dajcie co najmniej a najlepiej miesiac ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pi± 21:47, 19 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Pi± 22:17, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Zasady jak na razie mi siê podobaj±. Mi³e, ³atwe i przyjemne. No i na upartego baza ju¿ chyba jest, nie? Bo naprawdê nie uwa¿am, by cale sprawia³y jaki¶ problem.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 22:26, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
no bez cali trudni mi wymy¶liæ jaki¶ prosty a nielotrowy system strzelania ... choæ jak kto¶ ma pomys³ to pisaæ ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pi± 23:32, 19 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Problem:Sprawa krytycznych porazek i wygranych? Na 2k6 staja sie wrecz nieprawdopodobne, bo 11 i 66 maja w przyblizeniu 3 % szansy wystapienia. No i o ile w walce wrecz jakos to bardzo nie boli - choc jednak zablokuje mozliwosc powstawania poteznych stworow z wysoka odpornoscia/defensywa, o tyle w strzelaniu bardzo nieprzyjemne i nieradosne wydaja mi sie auto trafienia na odleglosci rownej celno¶æ+2cale od modelu.
Pomysl na rozwiazanie:11 i 66 to krytyczny pech/zwyciestwo, do opracowania. Strzelanie? Autohity nie brzmia fajnie - jakies +-20% szansy na niepowodzenie na takim malym dystansie bym chcial. Wymyslcie cos!
Uzasadnienie: wiecej smiechu przy grze jesli chodzi o 11 i 66. Autohity sa niesamowicie irytujace, jak gralem przeciw konfrowym Azurkom to zawsze mialem swiadomosc ze co bym nie zrobil to i tak dostane serie na czysto tylko teraz sie modle za ile. |
Cytat: |
Problem: Brak obecnosci mega defensywnych/mega wytrzymalych stworow tez nie wydaje mi sie fajny, ale na razie mozna to przebolec.
Pomysl na zniwelowanie: spore bonusy za walki grupowe i w jakims megadefensywnym ruchu w walce za 2 akcje zwiekszajaca szanse piechura na doczekanie posi³ków.
Uzasadnienie:Gra bitewna bez duzych potworow? To co ludzi przyciagnie do tego niby;P? Mechanika? No way |
Cytat: |
Problem: Obecnosc bohaterow magow, magow i magii (analogicznie kap³anów).
Pomysl na zniwelowanie: Dodatkowa cecha na karcie nazwana Magia dla czarujacych herosow. Magia +2k6 wiecej niz trudnosc czaru dla udanego czaru. Proponuje 11 na smierc czarujacego . Czary takie same dla calej nacjii. Kwestia ograniczenia rzucania czarow na ture. Akcjami DW? Akcja o nazwie "Medytacja" i w opisach czarow przyk³adowo "wymagania medytacyjne:7 trudno¶æ:20 dzia³anie: ¶mieræ i po¿oga, takiego bicia nie bêdzie, bo ³adowa³em to 3i pó³ tury a mag kosztowa³ mnostwo punktow wiec musi zabijac".
Uzasadnienie: Wydaje mi sie to wpasowywac w prosty system Arka. Kwestia balansu pojawi sie dopiero przy czarach i statystykach czarodziei. |
Cytat: |
Problem: Ró¿ne podstawki figurek
Pomysl na rozwiazanie: zeby wejsc do walki wystarczy znalezc sie 1cm(przy ludzkim systemie metrycznym:P, pó³ cala dla demonów i anglikow) od krawedzi figurki. Jesli figurka jest juz ca³kiem otoczona, badz otoczone sa juz jej wszystkie dostepne krawedzie (elementy terenu/krawedz stolu)to nastepnego wojownika wystarczy dostawic conajmniej 1cm od dowolnego bioracego udzia³ w walce wojownika(liczac od krawedzi podstawki).
Uzasadnienie: Brzmi skomplikowanie, wydaje mi sie dobre, uscislenie jest konieczne przy rozmaitosci dostepnych podstawek. W Konfrze irytowa³ mnie fakt skoñczonej mo¿liwo¶ci dostawiania przeciwników t³umaczone tym, ¿e nie masz gdzie dostawiæ podstawki. Zasadniczo czuje, ze w tym momencie w walkach 2na1 lub w 90% ten w pojedynke przegra, bo ma tylko 2 akcje, a tamci maja 4, wiec nie bedzie potrzeba dostawiac wiekszej ilosci, chyba ze na bonusy zeby bic wielkie potwory. |
Cytat: |
Problem: Kto rozpoczyna walkê je¶li nie by³o szar¿y i walka trwa ju¿ nastêpn± turê
Pomysl na rozwiazanie: DW na pewno to ju¿ wie. |
Cytat: |
Problem: "Wyrywanie" siê z walk. Wogole mozliwe? Na postawie ataku b±d¼ si³y? A moze wogole odgornie ustalona trudnosc na 2K6.
Pomysl na rozwiazanie: DW na pewno to ju¿ wie. |
Cytat: |
Problem: Zbitki wielu wojowników. Ustawienia 3na2 4na2 3na3 itd. Kto pierwszy rozdziela akcje? Czy walki sa rozdzielane na pary/trojki tak jak w Konfrze, czy kazdy moze kazdego t³uc?
Pomysl na rozwiazanie: Brak, tylko moge powiedziec ze system Konfrowy srednio mi sie podobal, ale to chyba standardowe rozwiazanie jest. |
Cytat: |
Problem: Strzelanie do walk
Pomysl na rozwiazanie: System konfrowy byl ok. 1/2 w Ciebie 1/2 we mnie nie wazne ilu uczestnikow walki.
Uzasadnienie: Uniemozliwia smieszna taktyke ja Cie zwiaze walka a moi strzelcy wypala w nasza walke 2na1 serie, bo maja 2/3 ze w Ciebie trafia ;P. |
Niez³y jestem w tworzeniu problemów co? Nie chce mi sie juz wiecej kminiæ.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Pi± 23:34, 19 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 0:14, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
muahaha ... mam wtymówke do oderwania siê od udawania nauki ...
Cytat: |
Problem:Sprawa krytycznych porazek i wygranych? Na 2k6 staja sie wrecz nieprawdopodobne, bo 11 i 66 maja w przyblizeniu 3 % szansy wystapienia. No i o ile w walce wrecz jakos to bardzo nie boli - choc jednak zablokuje mozliwosc powstawania poteznych stworow z wysoka odpornoscia/defensywa, o tyle w strzelaniu bardzo nieprzyjemne i nieradosne wydaja mi sie auto trafienia na odleglosci rownej celno¶æ+2cale od modelu.
Pomysl na rozwiazanie:11 i 66 to krytyczny pech/zwyciestwo, do opracowania. Strzelanie? Autohity nie brzmia fajnie - jakies +-20% szansy na niepowodzenie na takim malym dystansie bym chcial. Wymyslcie cos!
Uzasadnienie: wiecej smiechu przy grze jesli chodzi o 11 i 66. Autohity sa niesamowicie irytujace, jak gralem przeciw konfrowym Azurkom to zawsze mialem swiadomosc ze co bym nie zrobil to i tak dostane serie na czysto tylko teraz sie modle za ile. |
Ko krytyki wydaj± mi siê sensowne 1/36 to ca³kiem ma³a szansa niepowodzenia/powdzenia wiêc cieszê siê z tej propozycji bo sam nad tym my¶la³em.
Chronopia mia³a przy K20 taka smieszna zasade ze na 1 rzuconej na atak (najlepszy wynik) automatem wchodzi³a od razu rana
Za to przy 20 ce rzuconej na przebicie pancerza (rzuca³ posiadacz uderzonego modelu a 20 to by³ wynik najgorszy) automatem wchodzi³y wszystkie hity je¶li by³o ich wiêcej ni¿ 1 ( a by³y tam np bronie mog±ce potencjalnei do 3 ran wbiæ i na które pancerz testowa³o siê 3 razy po tym jak zawiod³a obrona)
Przy strzelaniu w³a¶nie nie wiem do koñca co zrobiæ ... gdyby jedn± kostk± siê rzuca³o tylko to wiadomo na 1 pora¿ka ale przy 2 to nie wiem... W sumie kwestia jeszcze tego ¿e przy odpowiednim ruchu nie da sie utrzymac w sferze poza autohitowej (w sumie w podstawowe zasady planuje wliczyæ bieganie czyli +50% do ruchu ale nie mo±na go ³±czyæ z automatycznym hitem po dobiegnieciu czy tez nie mozna po nim strzelaæ czarowaæ...)
Cytat: |
Problem: Brak obecnosci mega defensywnych/mega wytrzymalych stworow tez nie wydaje mi sie fajny, ale na razie mozna to przebolec.
Pomysl na zniwelowanie: spore bonusy za walki grupowe i w jakims megadefensywnym ruchu w walce za 2 akcje zwiekszajaca szanse piechura na doczekanie posi³ków.
Uzasadnienie:Gra bitewna bez duzych potworow? To co ludzi przyciagnie do tego niby;P? Mechanika? No way Wink |
Przecie¿ nie mówi³em ¿e nie bêdzie byków ;P Planuje ich ca³y czas tyle ¿e bêd± drodzy i tyle ;p
Do tego w przypadku akcji ofensywnych ju¿ mam pomys³ na skile typu master strajka gdzie za 2 akcje sie tylko 1 atak wykonuje ale dodatkow± ko¶ci± czy co¶ ...
Z defensywnymi skilami jest nieco gorzej (bo gracz kontroluj±cy bitego nie rzuca kostkami - ale co¶ typu +2 obrony w jakiejs sytuacji mozna zrobiæ)
Cytat: |
Problem: Obecnosc bohaterow magow, magow i magii (analogicznie kap³anów).
Pomysl na zniwelowanie: Dodatkowa cecha na karcie nazwana Magia dla czarujacych herosow. Magia +2k6 wiecej niz trudnosc czaru dla udanego czaru. Proponuje 11 na smierc czarujacego Very Happy. Czary takie same dla calej nacjii. Kwestia ograniczenia rzucania czarow na ture. Akcjami DW? Akcja o nazwie "Medytacja" i w opisach czarow przyk³adowo "wymagania medytacyjne:7 trudno¶æ:20 dzia³anie: ¶mieræ i po¿oga, takiego bicia nie bêdzie, bo ³adowa³em to 3i pó³ tury a mag kosztowa³ mnostwo punktow wiec musi zabijac".
Uzasadnienie: Wydaje mi sie to wpasowywac w prosty system Arka. Kwestia balansu pojawi sie dopiero przy czarach i statystykach czarodziei. |
nie do koñca zrozumia³em ta kwestie z medytacj± ale planuje robiæ to tak ¿e tylko najprostsze czary bedzie siê rzuca³o jedn± turê... fajniejszym bedzie siê dok³ada³o oczka na kostce za ka¿d± po¶wiecon± akcjê w wersji nielosowej ... lub te¿ za ka¿da taka akcje bedzie sie dostawaæ 1 ko¶c do rzutu na magiê (czyli przez 3 tury mag po¶wieca³ swoje akcje do 6 akcji w sumie wiêc rzuca 6 kostkami) a potrzebny wynik bêdzie w granicach 30+ czy cos
S±dze ¿e drugi pomys³ mimo liczenia ju¿ w zakresie do 30 jest ciekawszy bo od gracza bêdzie zale¿a³o ile tur sk³ada czar powiekszajac swoje szanse na powodzenie... i czy po z³ozeniu takiej "kuli ognia jak dom" nie okaze sie ze wszyscy przeciwnicy siedz± ju¿ skitrani za górk±
Cytat: |
Problem: Ró¿ne podstawki figurek
Pomysl na rozwiazanie: zeby wejsc do walki wystarczy znalezc sie 1cm(przy ludzkim systemie metrycznym:P, pó³ cala dla demonów i anglikow) od krawedzi figurki. Jesli figurka jest juz ca³kiem otoczona, badz otoczone sa juz jej wszystkie dostepne krawedzie (elementy terenu/krawedz stolu)to nastepnego wojownika wystarczy dostawic conajmniej 1cm od dowolnego bioracego udzia³ w walce wojownika(liczac od krawedzi podstawki).
Uzasadnienie: Brzmi skomplikowanie, wydaje mi sie dobre, uscislenie jest konieczne przy rozmaitosci dostepnych podstawek. W Konfrze irytowa³ mnie fakt skoñczonej mo¿liwo¶ci dostawiania przeciwników t³umaczone tym, ¿e nie masz gdzie dostawiæ podstawki. Zasadniczo czuje, ze w tym momencie w walkach 2na1 lub w 90% ten w pojedynke przegra, bo ma tylko 2 akcje, a tamci maja 4, wiec nie bedzie potrzeba dostawiac wiekszej ilosci, chyba ze na bonusy zeby bic wielkie potwory. |
Póki co bym ola³ ... licze ¿e walk wiêkszych jak 3 na 1 nie bêdzie ... jak sie oka¿e ¿e to problem to bêdziemy kombinowac imo wtedy ...
Cytat: |
Problem: Kto rozpoczyna walkê je¶li nie by³o szar¿y i walka trwa ju¿ nastêpn± turê
Pomysl na rozwiazanie: DW na pewno to ju¿ wie. |
Za³o¿enie jest takie ¿e bije tylko atakuj±cy/aktywowany (Chronopia/Warmachina) wiêc w nastepnej turze bije pierwszy ten kto pierwszy sie aktywwuje ...
z Kolejno¶ci± aktywacji to bêdzie trzeba zrobiæ konfrowo-chronopiowo czyli daæ niektórym fajterom skill dowodzenia i porównywaæ go (pytanie czy losowo czy nie)
Sama aktywacja jednostek - naprzemiennie z tym ¿e chyba jak w chronopii czyli bez wcze¶niej ustalanej kolejno¶ci (to niby bajer jest taktyczny ale te¿ spore skomplikowanie zasad z tym zwi±zanych) a na zasadzie - sam wybieram co zaraz aktywujê (karty bym zostawi³ bo pozwalaj± unikn±æ dodatkowych znaczników co juz sie aktywowa³o a co nie)
Cytat: |
Problem: "Wyrywanie" siê z walk. Wogole mozliwe? Na postawie ataku b±d¼ si³y? A moze wogole odgornie ustalona trudnosc na 2K6.
Pomysl na rozwiazanie: DW na pewno to ju¿ wie. |
Tutaj podoba mi siê rozwi±zanie z Warmachiny - czyli odrywasz siê keidy chcesz ... Tyle ¿e mi¶ od którego siê oderwa³e¶ wyp³aca Ci klocka na normalnych zasadach (atak-obrona + si³a/res). Jest to o tyle fajne ¿e Troll nie bêdzie siê martwi³ odrywaniem od goblina po to ¿eby wybrac sobie inny cel ... ale ju¿ odwracanie siê plecami do troll a nie bedzie dobrym pomys³em ...
Cytat: |
Problem: Zbitki wielu wojowników. Ustawienia 3na2 4na2 3na3 itd. Kto pierwszy rozdziela akcje? Czy walki sa rozdzielane na pary/trojki tak jak w Konfrze, czy kazdy moze kazdego t³uc?
Pomysl na rozwiazanie: Brak, tylko moge powiedziec ze system Konfrowy srednio mi sie podobal, ale to chyba standardowe rozwiazanie jest. |
Bije ten kto ma aktywacje i kogo chce (jeden hit na akcje wiêc nie bedzie problemu) jedyna kwestia to przed ka¿dym rzutem konkretnie okre¶liæ w kogo idzie klocek
Cytat: |
Problem: Strzelanie do walk
Pomysl na rozwiazanie: System konfrowy byl ok. 1/2 w Ciebie 1/2 we mnie nie wazne ilu uczestnikow walki.
Uzasadnienie: Uniemozliwia smieszna taktyke ja Cie zwiaze walka a moi strzelcy wypala w nasza walke 2na1 serie, bo maja 2/3 ze w Ciebie trafia ;P. |
a Tutaj to chcia³em pokombinowac 50/50 jest oczywi¶cie najprostsze i by³o tak w C3 jak i w Lotrze ... jakkolwiek rozwi±zanie z C2 tez by³o fajne (ilo¶ciowa zale¿no¶æ) ... ja my¶la³em ¿eby w przypadku strzelania w walkê dodawa³o siê do trudno¶ci obronê celu (normalnie siê jej nie dodaje) a jak wypadnie co¶ z przedzia³u trafienie a trafienie minus obrona - to obrywa sojuszniczy model ;]
No i takie pytanie sa naprawde pomocne jakby co ..
W sumie musze jutro przysi±¶æ i spisaæ te zasady co dzi¶ wam pokazywa³em ¿eby choæ bambus móg³ przejrzeæ jak odetchnie ju¿ od Starcrafta 2 ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 0:39, 20 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 2:07, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych] o tych ranach jak gadali¶my ... tutaj mi siê wydaje (nie znam zasada ale na karte patrz±c) ¿e po zej¶ciu P¯ na zielone pola zaczynaj± obowi±zywaæ zielone statystyki ;p (kto¶ mozê potwierdziæ zaprzeczyæ ? bambus ? ) ;p
btw - w Chronopii by³a tez cecha (zdaje siê ze liderka ale dzia³ajaca tez jako percepcja) odpowiedzialna za wykrywanie skautów (tam nie dzia³o siê to automatem, ba mog³o siê okazac ze skrytobujca na 'klo³ku' wokosi³ ³adnych pare modeli zanim siê go wykry³o) dodajemy percepcje do takich zabaw ? wtedy by by³a 6'sta cech± jaka mo¿e obni¿yæ rana (zamiast akcji bo to za mocno os³abia rannego)
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 2:20, 20 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bambusek
Pacman
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Sob 20:56, 20 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Ta, dok³adnei tak jest w Helldorado. Jak model ma ilo¶æ ran oznaczon± ju¿ na zielono to ma zmniejszone staty.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 19:55, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
nowy dizajn kart
[link widoczny dla zalogowanych]
drukowana bez kolorów wygl±da³aby tak
minimalnie zmieniona alokacja trafieñ na potrzeby kosmetyczne ... w sumie to chyba wszystko jedno czy najmocniejsza rana wypada na 1 czy na 6 ;p
jedyne co to w zasadach bêdzie trzeba zmieniæ.
Edit
Tokjo uzna³ ¿e lokacje ran za bardzo dawa³y po oczach
[link widoczny dla zalogowanych]
Edit 2
nadal marudzi³ tym razem na to ¿e nei bardzo wiadomo do czego sa cyferki ... jasniej sie juz nie da :
[link widoczny dla zalogowanych]
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pon 20:25, 22 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 21:19, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
V 15002900
[link widoczny dla zalogowanych]
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Pon 22:20, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Karty piêkne. Jeszcze nie wiem o co w nich chodzi, bo w sumie nie czyta³em zasad . W olnej chwili nadrobiê straty.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 22:44, 22 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
V15002900 - ta cyferka przy zdrowiu nie podchodzi mi, ale innym moze podchodzic, przesonduj; gitara logo, zdecydowanie moze byc ostateczne, myslalem nad przesunieciem go pod napis "poborowy" ale wtedy chyba by sie dluzsze napisy nie miescily. Fluff po wydruku bedzie odczytywalny? Ten margines spory z prawej byl fajny bo tak jak mowilem w przyszlosci moglyby na nim wyladowac rysunki ;P;p;p
Zrob sobie przerwe dzis i jutro jeszcze na to spojrzyj swiezym okiem bo dzis to zaraz pewnie mozesz skasowac w nerwach
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Pon 22:46, 22 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 0:27, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
marginesu nie bedzie jak jednostka ma wiecej skili i tak ;p
Naprawde nie ma bata ¿eby w nas kto¶ zainwestowa³ ... co najwy¿ej Mg³a mo¿e nam jaki¶ turniej promocyjny 'zawspó³sponsorowaæ' ...
Mateusz K napisa³: |
Karty piêkne. Jeszcze nie wiem o co w nich chodzi, bo w sumie nie czyta³em zasad . W olnej chwili nadrobiê straty. |
Ty sie lepiej orientuj co i jak bo juz ostatnia chwila ¿eby w³asn± nacjê i jednostki zaproponowaæ ;p
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 1:16, 23 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Wto 15:11, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dobra, przeczytane . Wszystko jasne proste i logiczne. Na razie nie mam ¿adnych pytañ. A nad nacj± pomy¶lê
W instrukcji nie ma chyba napisane kto zaczyna turê. Tak jak w konfrze? Rzut ko¶ci± + zmys³y najwiêkszego kozaka?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Wto 16:45, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Mogê zrobiæ nacjê?
Posprawdzaæ literówki na kartach? (na pierwszy rzut oka kilka widaæ) Powypisujê na zasadzie: karta - lokalizacja literówki - jaka literówka.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Wto 16:46, 23 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 17:42, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sheverish napisa³: |
Mogê zrobiæ nacjê?
Posprawdzaæ literówki na kartach? (na pierwszy rzut oka kilka widaæ) Powypisujê na zasadzie: karta - lokalizacja literówki - jaka literówka. |
no to jak widzisz to podawaj od razu ;p
a jaka ta nacja ?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 17:51, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Literowek Shever juz duzo nie ma chyba, przynajmniej ja juz zauwazone wypisywalem i byly poprawiane - ostatecznych kart nie ma w tym topiku tylko w tym z Zasadami.
Ja robie krasnoludy juz na dniach jest nawet wstepnie ustalony zarys koncepcyjny.
Tokjo!!!! - narysuj mape swiata i napisz w 10 zdaniach dlaczego jest zajebisty w jakims oddzielnym topiku o fluffie.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
fearon
Tokjo
Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 13 razy Ostrze¿eñ: 3/5
|
Wys³any: Wto 17:57, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Grabarz napisa³: |
Ja robie krasnoludy juz na dniach jest nawet wstepnie ustalony zarys koncepcyjny. |
To fluffowo opisz kiedy¶ z czym siê te kra¶ki je.
Grabarz napisa³: |
Tokjo!!!! - narysuj mape swiata i napisz w 10 zdaniach dlaczego jest zajebisty w jakims oddzielnym topiku o fluffie. |
Sir, yes sir!
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Wto 19:29, 23 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Fakt, literówek jest ma³o, ale za to "przyczepiê siê do czego¶ innego, bo ja zawsze muszê siê przeczepiæ". Ogólnie nie podoba mi siê wiele sformu³owañ.
1. Zwiadowca - fluff - czy okre¶lenie "minimalna masa pancerza" jest odpowiednia? Mo¿e "nik³e/s³abe opancerzenie". Równie nie³adne jest sformu³owanie "blisko¶æ" - "niewielka odleg³o¶æ" albo "zbli¿anie siê do wroga".
2. Miecznik - fluff - "dzia³aæ cuda" - nie powinno byæ "zdzia³aæ cuda" ?
3. Cesarski Gwardzista - fluff - wed³ug mnie brakuje przecinka "uzbrojeni w ciê¿ki, dwurêczny miecz". "Po³owi±c?" Nie lepiej "Rozpo³awiaj±c"?
4. O¶wiecony - Leczenie - nagle pojawia siê P¯ zamiast PZ; we fluffie jeden przecinek jest po z³ej stronie spacji. "... gildii magów ,tylko po to". Os³abienie - brak spacji po przecinku.
5. Pretorianin - Twardy - kropka powinna byæ raczej po nawiasie.
6. Kusznik - naci±ga siê chyba ciêciwê, a nie kuszê.
7. Zawadiaka - fluff - "cienki, kuty miecz" - brakuje przecinka miêdzy przymiotnikami.
8. Najemnik - Niechêæ do fuszerki - "nie s± zwykli"? Nie s± przyzwyczajeni, albo Nie zwykli walczyæ | Fluff - "Jednak od czego jest kupiecka zaradno¶æ i majêtno¶æ." A to nie jest pytanie? Nie brakuje znaku zapytania?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 0:51, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sheverish napisa³: |
Fakt, literówek jest ma³o, ale za to "przyczepiê siê do czego¶ innego, bo ja zawsze muszê siê przeczepiæ". Ogólnie nie podoba mi siê wiele sformu³owañ.
1. Zwiadowca - fluff - czy okre¶lenie "minimalna masa pancerza" jest odpowiednia? Mo¿e "nik³e/s³abe opancerzenie". Równie nie³adne jest sformu³owanie "blisko¶æ" - "niewielka odleg³o¶æ" albo "zbli¿anie siê do wroga".
2. Miecznik - fluff - "dzia³aæ cuda" - nie powinno byæ "zdzia³aæ cuda" ?
3. Cesarski Gwardzista - fluff - wed³ug mnie brakuje przecinka "uzbrojeni w ciê¿ki, dwurêczny miecz". "Po³owi±c?" Nie lepiej "Rozpo³awiaj±c"?
4. O¶wiecony - Leczenie - nagle pojawia siê P¯ zamiast PZ; we fluffie jeden przecinek jest po z³ej stronie spacji. "... gildii magów ,tylko po to". Os³abienie - brak spacji po przecinku.
5. Pretorianin - Twardy - kropka powinna byæ raczej po nawiasie.
6. Kusznik - naci±ga siê chyba ciêciwê, a nie kuszê.
7. Zawadiaka - fluff - "cienki, kuty miecz" - brakuje przecinka miêdzy przymiotnikami.
8. Najemnik - Niechêæ do fuszerki - "nie s± zwykli"? Nie s± przyzwyczajeni, albo Nie zwykli walczyæ | Fluff - "Jednak od czego jest kupiecka zaradno¶æ i majêtno¶æ." A to nie jest pytanie? Nie brakuje znaku zapytania? |
1,2,3 kwestia gustu
4 poprawione
5 Nawiasy tego typu pasuj± mi ju¿ po zdaniu.
6 jest dobrze
7 jutro
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia ¦ro 0:56, 24 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 5:45, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Dodatkowo jeszcze jest smutna refleksja znad dopisywania zasad do Poderka...
Atak jako wspó³czynnik ma t± wadê, ¿e korzysta z tego samego zwrotu co atak jako umiejêtno¶æ pozwalaj±ca kogo¶ waln±æ... i nie bardzo sa do tego sensowne synonimy nadaj±ce siê do zasad. Czê¶ciowo próbuje to sztukowaæ zdaniami typu uderzenia, ciosy itd ale nie brzmi to dobrze ...
nie wiem czy nie lepiej przerobiæ wszystko tak ¿eby wspó³czynnikiem by³a np zrêczno¶æ a nie Atak ... wtedy nie bêdize problemu jaki jest teraz ... kiedy jednostka atakujac korzysta z ataku ... choæ mo¿e zg³upia³em juz i mimo wszysko skojarzenie jest dobre bo odnosi atak jako czynno¶c do odpowiedniej statystyki która go zaczyna ?
nieco prostrza kwestia to bedzie usystematyzowanie Akcji ... nie wiem czy nie wypada siê zdecydowaæ albo na punkty akcji albo akcje jako takie...
wtedy na kartach by by³y koszty typu 3a zamiast 3pa... Sam nei wiem czy to potrzebne i czy zmiana rozwi±¿e problem na korzy¶æ czy bêdzie gorzej ...
No i ci±gle jest problem nazwy systemu ...
Wa¶nie Imperium
Legendy Imperium
Legendy Brzasku
[link widoczny dla zalogowanych]
próbuje z tym ale to samo niczego nie wymy¶li ...
[link widoczny dla zalogowanych]
to niby wymysli ale woli wali¶ kwiatkami typu :
Valhalla Szatana
ju¿ nawet generatorem wiesniackich tytu³ów sie ratuje ...
[link widoczny dla zalogowanych]
...Requiem dla Imperium ;p
naprawdê nie potrafiê wymy¶laæ tytu³ów ...
po namy¶le potrzebujemy jakiego¶ zlepka s³ów typu Klanarchii chocia¿by
BTW - i w Wordzie podrêcznika jednak nie z³o¿y ... moze w starym ale napewno nie w 2007 ... $@#$@$#$@ ... jakie to jest toporne i bezdennie g³upi narzêdzie to masakra... zero opcji tam gdzie potrzeba a pierdylion tam gdzie s± zupe³nie nie potrzebne. Opcji ustawienia obrazu t³a ni **** nie moge znalezc ... jak sam je wstawia to w rozdzielczo¶ci ekranu ... tylko ¿e po eksporcie do pdf z jednolitego t³a robi siê 49 teksturek ma³ych ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia ¦ro 5:59, 24 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bambusek
Pacman
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 13:43, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Kapitanek ma 2 pistolety, wiêc mo¿e strzeliæ 2 razy na turê, jak Darkness hunterzy z Konfry?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Sheverish
_
Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 3 razy Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: ¦ro 15:44, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Legendy Brzasku brzmi dobrze.
Mo¿e tak:
Zamiast "Ataku" jako cechy... Sprawno¶æ? Sprawno¶æ w walce? Walka? (Sprawno¶æ najlepsza chyba)
Walkê miêdzy modelami mo¿na zamieniæ na "Starcie".
Atak jednostki najlepiej chyba nazwaæ "Ciosem", albo "Uderzeniem".
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 15:49, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Sheverish napisa³: |
Legendy Brzasku brzmi dobrze.
Mo¿e tak:
Zamiast "Ataku" jako cechy... Sprawno¶æ? Sprawno¶æ w walce? Walka? (Sprawno¶æ najlepsza chyba)
Walkê miêdzy modelami mo¿na zamieniæ na "Starcie".
Atak jednostki najlepiej chyba nazwaæ "Ciosem", albo "Uderzeniem". |
No Legendy Brzasku brzmi± fajnie tylko bardziej jak rpg ;p
Zamiast ataku to najbardziej pasuje Zrêczno¶æ bo to wyraz który siê nigdzie indziej nie pojawi raczej
te¿ my¶la³em ze ataki da sie zamieniæ ³atwo na uderzenia i ciosy ... ale jak napiszesz ze jednostka mo¿e wykonaæ 3 ciosy na tur to brzmi to mocno naci±ganie... przynajmniej moim zdaniem...
no nic potestuje sie jak jest a potem najwy¿ej pozmienia
Cytat: |
Kapitanek ma 2 pistolety, wiêc mo¿e strzeliæ 2 razy na turê, jak Darkness hunterzy z Konfry? Razz |
No kapitanek jak bêdzie 5 cm od przeciwnika i z pe³nymi ska³ówkami to wpakuje 2 kulki a potem jeszcze dwa razy wrêcz przywali ...
jedyny jego problem to to ¿e jak wystrzeli to bez przydupasów 2 tury siê bêdzie prze³adowywa³
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia ¦ro 16:12, 24 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 17:22, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
Bohaterowie wszyscy wydaja mi sie niedoszacowani swoja droga mocno.
Nazwa Legendy Brzasku brzmi pedalsko i nie podoba mi sie kompletnie. Valhalla Szatana juz by byla lepsza ;P. Jednowyrazowa nazwa by niszczyla mysle.
Mysle ze nie bedzie problemu z nazwami Dw, ze Atak i atak to dwie rozne rzeczy i ze Akcje i Punkty Akcji. Szukanie dziury w calym. A jesli juz koniecznie zmieniac to mi najbardziej podchodzi Shevowa "Walka" bo jest najkrotszym z proponowanych synonimow.
Robie excela z cyferkami z wszystkich 19 aktualnych kart i dopisze tam swoje krasie pewnie, wiec jak kogos to bedzie interesowac to pozniej wkleje to gdzies tutaj.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia ¦ro 17:22, 24 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 17:53, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
a fakt walki nie zauwa¿y³em ... w chrupkach to sie WW nazywa³o od Walki Wrêcz
choæ jak mowisz ze jest do ogarniecia to ok ... potestujemy tak ...
a bohaterowie z za³ozenia powinni byc nieco mocniejsi (nie tak jak 70% fajterów w C3 ktorych nikt nie bra³ ;p). Poza tym na bohaterów trzeba rzuciæ dobra jednostke
na imperiale puszki - jest imperialny topornik ¶wietny (to taki hero killer w sumie), kupcy maja horde marynarzy albo bukaniera z przydupasem ew najemnika... no i hero killerem jest imo kapitan
na bohaterów kupców to przede wszystkim tani strzelcy, imperialny miecznik, kupiecki z³odziej czy szermierz.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: ¦ro 18:54, 24 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Aktualne cyferki ze wszystkich kart i wstepne statystyki krasnoludzkich rodow.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Czw 18:32, 25 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
w Pi±tek zapowadam testy w klubie ;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Nie 15:09, 28 Lut 2010 Temat postu: |
|
|
za dwa tygodnie ja bym potestowal juz zrobione (mysle ze dzis/poniedzialek/wtorek powinienem zapodac do dyskusji i obejrzenia karty) krasnoludy bo bede w city. W weekend nic nie robilem bo balowa³em z okazji poczatku semestru i tego ze nie ma nic do roboty w zwiazku z tym
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Nie 15:09, 28 Lut 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 20:41, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
jak ju¿ dojdziecie do wniosku ¿e mapê, fluf i krasnoludy mam zrobiæ sam to dajcie znaæ to nie bêdê niepotrzebnie czeka³ ;P
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Mateusz K
Krzew
Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 8 razy Ostrze¿eñ: 2/5 Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...
|
Wys³any: Wto 20:52, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
Ja najwcze¶niej w klubie bêdê 16 kwietnia, wiêc jak chcesz to, mo¿esz zrobiæ w³asn± mapê. A ja sobie sam, powolutku zrobiê dla siebie
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Grabarz
Papa Sigmar
Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 7 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 21:28, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
w swieta sie ogarne Dw i wszystkie tiffy dostaniesz dotychczasowych kart oraz moze cos dotworze nowego.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 21:54, 30 Mar 2010 Temat postu: |
|
|
no ok ...
o póki co wszystko stoi ...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Romendakil
Do³±czy³: 30 Wrz 2010
Posty: 6
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon 17:26, 04 Pa¼ 2010 Temat postu: |
|
|
Uzna³em, ¿e to najlepszy temat do poni¿szych uwag i pytañ. Je¶li moderator uzna, ¿e inny jest lepszy to proszê o przeniesienie.
Kwestie jakie chcia³em poruszyæ s± z jednej strony pytaniami o doprecyzowanie z drugiej mog± pos³u¿yæ wam jako inspiracje i kierunki dalszego rozwoju pomys³u.
1. Tereny
W czasie lektury zasad i forum nie znalaz³em zbyt wiele wzmianek na temat wp³ywu terenu na przemieszczanie i walkê.
Moim zdaniem jest to do¶æ wa¿ne w systemie o takiej skali, zwiêksza to mo¿liwo¶ci taktyczne i fabularne samej rozrywki.
Pytanie jest wiêc jak postrzegacie tê kwestiê, jak to wygl±da w Waszych dotychczasowych walkach?
2. Cele starcia
System z ma³± ilo¶ci± modeli to dla mnie po³±czenie RPG z gr± bitewn± czyli walki dru¿yn d±¿±cych do w³asnych celów.
Jak wiêc wygl±da to w waszych walkach, jakie¶ scenariusze? mo¿e kampanie?
(wzorem Mordheim czy Inkwizytora).
3. Du¿e punkty
Inn± skal± gry systemów typu skirmish jest niski poziom taktyczny zmagañ oddzia³ów wojskowych.
Jak wiêc widzicie kwestiê gry na wiêksze punkty tak by zamiast kilku/kilkunastu modeli by³o ich ok 100?
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Romendakil dnia Pon 17:28, 04 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Bambusek
Pacman
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 11 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 17:46, 04 Pa¼ 2010 Temat postu: |
|
|
Tereny u nas s³u¿± tylko za ewentualne os³ony przed strzelaniem albo czyste przeszkody do omijania.
W chwili obecnej gra siê tylko na wy¿ynanie, bo pod taki rodzaj gry siê wszystko najlepiej balansuje. Jak co¶ jest zbalansowane pod sieczkê to na 95% jest i pod scenariusze.
Na innym forum kto¶ próbowa³ graæ ju¿ parówki, po 600 punktów na stronê. Ogólnie zrobienie masówki pod 100+ modeli wymaga³o by przepisania zasad.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Romendakil
Do³±czy³: 30 Wrz 2010
Posty: 6
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: Kraków
|
Wys³any: Pon 18:18, 04 Pa¼ 2010 Temat postu: |
|
|
Bambusek napisa³: |
...W chwili obecnej gra siê tylko na wy¿ynanie, bo pod taki rodzaj gry siê wszystko najlepiej balansuje. Jak co¶ jest zbalansowane pod sieczkê to na 95% jest i pod scenariusze... |
Pozwolê sobie siê z tym nie zgodziæ. Je¶li co¶ jest balansowane pod sieczkê i na dodatek pod ustalone punkty (a tak wydaje mi siê robicie), jest du¿a szansa na to, ¿e inne punkty ju¿ zbalansowane nie bêd±. Tym bardziej scenariusze gdzie strony maj± bandy/armie na ró¿ne warto¶ci punktowe.
Bambusek napisa³: |
...Na innym forum kto¶ próbowa³ graæ ju¿ parówki, po 600 punktów na stronê. Ogólnie zrobienie masówki pod 100+ modeli wymaga³o by przepisania zasad... |
Dostosowanie staræ do du¿ej ilo¶ci modeli wymaga³oby napisania zasad psychologii i dowodzenia, ca³a reszta mog³aby zostaæ.
Niemniej dziêki za odpowiedzi.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Romendakil dnia Pon 18:19, 04 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|