Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Bitewniak Klubowy - sugestie, pytania i dyskusje.
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Wojnacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Bambusek
Pacman


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 19:48, 04 Pa¼ 2010    Temat postu:

Romendakil napisa³:

Pozwolê sobie siê z tym nie zgodziæ. Je¶li co¶ jest balansowane pod sieczkê i na dodatek pod ustalone punkty (a tak wydaje mi siê robicie), jest du¿a szansa na to, ¿e inne punkty ju¿ zbalansowane nie bêd±. Tym bardziej scenariusze gdzie strony maj± bandy/armie na ró¿ne warto¶ci punktowe.


Hmmm, w te systemy w jakie my grali¶my punkty zawsze by³y te same dla ka¿dego Smile No i jak scenariusze by³y wprowadzane to w³a¶nie dlatego, ¿e na turniejach pojawia³y siê jakie¶ porna, które niemal¿e same wygrywa³y dowoln± bitwê.

Cytat:

Dostosowanie staræ do du¿ej ilo¶ci modeli wymaga³oby napisania zasad psychologii i dowodzenia, ca³a reszta mog³aby zostaæ.

Niemniej dziêki za odpowiedzi.


Ostatnio na turnieju mia³em na stole 6 modeli i zaczyna³o mi brakowaæ kostek do oznaczania ran. Nie wyobra¿am sobie tego przy setce modeli na stole.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Romendakil



Do³±czy³: 30 Wrz 2010
Posty: 6
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon 20:49, 04 Pa¼ 2010    Temat postu:

Bambusek napisa³:


Hmmm, w te systemy w jakie my grali¶my punkty zawsze by³y te same dla ka¿dego Smile No i jak scenariusze by³y wprowadzane to w³a¶nie dlatego, ¿e na turniejach pojawia³y siê jakie¶ porna, które niemal¿e same wygrywa³y dowoln± bitwê.



Niestety tak siê czêsto gra, a na turniejach to ju¿ prawie zawsze.
Scenariusz tym czasem to co¶ zupe³nie innego od turniejowych warunków zwyciêstwa.
W dawnych czasach WFB (6ed) w podrêczniku by³y zasady prostych scenariuszy np. oblê¿enie, last stand.
Chodzi³o mi w³a¶nie o takie scenariusze gdzie wybór si³ jest ograniczony fabu³± i bardzo rzadko punkty na stronê s± takie same.

Bambusek napisa³:

Ostatnio na turnieju mia³em na stole 6 modeli i zaczyna³o mi brakowaæ kostek do oznaczania ran. Nie wyobra¿am sobie tego przy setce modeli na stole.


Cenna uwaga, jednak¿e w przypadku takich du¿ych gier lepiej oznaczaæ rany/stan ka¿dego modelu na specjalnych kartach armii/oddzia³ów, tak wiêc nie jest to przeszkoda Wink .


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Romendakil dnia Pon 20:50, 04 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 21:04, 04 Pa¼ 2010    Temat postu:

Cytat:
Chodzi³o mi w³a¶nie o takie scenariusze gdzie wybór si³ jest ograniczony fabu³± i bardzo rzadko punkty na stronê s± takie same.

Tylko prawda jest taka, ¿e gry turniejowe odbywaj± siê na okre¶lon± z góry ilo¶æ punktów i wszelkie scenariusze zmieniaj±ce ten rozk³ad s± zwyczajnie niepraktycznie. Wychodzi nagle ¿e jeden gracz musi mieæ dwa razy wiêcej modlei albo po³owê przywióz³ niepotrzebnie a dodatkowo nie ma przystosowanej na podzia³ rozpiski.

Je¶li scenariusze by³y wyznaczane z góry to jeszcze jako¶ mo¿na by³o to zorganizowaæ, choæ bardziej pod k±tem "Scenariusze s± trzy - obrona, ³apanie punktów i zabicie bohatera... no to wezmê du¿o armat (pomoga w obronie) i zabij± bohatera... a trzeci postaram siê choæ zremisowaæ bo armatami za wiele nie pobiegam" ... w skrócie scenariusze promowa³y konkretne typy jednostek a czasem i konkretne armie co mia³o w najlepszym razie wymusiæ u¿ywanie niegrywalnych wcze¶niej, w najgorszym nie mia³o ¿adnego za³o¿enia.

Scenariusze o których piszesz tworzone by³y bardziej z my¶l± o przyjacielskiej grze dla przyjemno¶ci ni¿ zbalansowanej rywalizacji. Nie twierdzê, ¿e my nastawiamy siê tylko na tak±, ale ¿e prosty scenariusz go gry ze znajomymi ka¿dy mo¿e sobie wymy¶liæ w kilka minut.

Cytat:

Cenna uwaga, jednak¿e w przypadku takich du¿ych gier lepiej oznaczaæ rany/stan ka¿dego modelu na specjalnych kartach armii/oddzia³ów, tak wiêc nie jest to przeszkoda Wink .

Ilo¶æ modeli jest mimo wszystko wprost proporcjonalna do czaru rozgrywki. Przy z³o¿onych testach ataku i obrony nie ma mo¿liwo¶ci tego obej¶æ. I nie chodzi tutaj nawet o morale i dowodzenie bo kilka masowych bitewniaków to ignorowa³o, ale o zwyczajny czas gry.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Romendakil



Do³±czy³: 30 Wrz 2010
Posty: 6
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Kraków

PostWys³any: Pon 21:27, 04 Pa¼ 2010    Temat postu:

Dragon_Warrior napisa³:

Tylko prawda jest taka, ¿e gry turniejowe odbywaj± siê na okre¶lon± z góry ilo¶æ punktów i wszelkie scenariusze zmieniaj±ce ten rozk³ad s± zwyczajnie niepraktycznie. Wychodzi nagle ¿e jeden gracz musi mieæ dwa razy wiêcej modlei albo po³owê przywióz³ niepotrzebnie a dodatkowo nie ma przystosowanej na podzia³ rozpiski.

Je¶li scenariusze by³y wyznaczane z góry to jeszcze jako¶ mo¿na by³o to zorganizowaæ, choæ bardziej pod k±tem "Scenariusze s± trzy - obrona, ³apanie punktów i zabicie bohatera... no to wezmê du¿o armat (pomoga w obronie) i zabij± bohatera... a trzeci postaram siê choæ zremisowaæ bo armatami za wiele nie pobiegam" ... w skrócie scenariusze promowa³y konkretne typy jednostek a czasem i konkretne armie co mia³o w najlepszym razie wymusiæ u¿ywanie niegrywalnych wcze¶niej, w najgorszym nie mia³o ¿adnego za³o¿enia.


Jest to prawda. Jednak¿e taki uk³ad turniejów nie jest jedyny, jest on najprostszy w organizacji i jest to jeden z powodów, z których nie szukano innych.

Dragon_Warrior napisa³:

Scenariusze o których piszesz tworzone by³y bardziej z my¶l± o przyjacielskiej grze dla przyjemno¶ci ni¿ zbalansowanej rywalizacji. Nie twierdzê, ¿e my nastawiamy siê tylko na tak±, ale ¿e prosty scenariusz go gry ze znajomymi ka¿dy mo¿e sobie wymy¶liæ w kilka minut.


Wymy¶liæ prosty scenariusz faktycznie mo¿na w kilka minut. Bardziej skomplikowany odpowiednio d³u¿ej, ale zbalansowanie takiego scenariusza(je¶li i¶æ t± drog±) to ju¿ d³ugotrwa³y proces.

Gra przyjacielska równie¿ mo¿e byæ zbalansowan± rozgrywk±. Granie scenariuszy, tak¿e turniejowo, zwiêksza ilo¶æ ró¿nych sytuacji i pozwala sprawdziæ kto faktycznie lepiej sobie radzi z gr±, i nie bêdzie to kto¶ kto wymy¶li³/skopiowa³ najlepsz± rozpiskê do najlepszej obecnie armii.

Oczywi¶cie to co kto woli jest kwesti± podej¶cia do gry i rywalizacji.

Dragon_Warrior napisa³:

Ilo¶æ modeli jest mimo wszystko wprost proporcjonalna do czaru rozgrywki. Przy z³o¿onych testach ataku i obrony nie ma mo¿liwo¶ci tego obej¶æ. I nie chodzi tutaj nawet o morale i dowodzenie bo kilka masowych bitewniaków to ignorowa³o, ale o zwyczajny czas gry.


Tutaj w pe³ni siê zgadzam. Ja jednak wolê zagraæ jedn± d³ug± ciekaw± grê, nawet je¶li by³aby mêcz±ca(a pewnie by by³a Wink ), ni¿ kilkana¶cie niewiele ró¿ni±cych siê ma³ych gier. Jest to jednak znów kwestia "co kto lubi".

W ogóle chcia³em tylko zapytaæ czy zastanawiali¶cie siê nad takimi aspektami gry i je¶li tak to jak je widzicie.


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Romendakil dnia Pon 21:32, 04 Pa¼ 2010, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 21:40, 04 Pa¼ 2010    Temat postu:

Nad masow± gr± nie my¶leli¶my nigdy. G³ównie dlatego, ¿e podstawowym za³o¿eniem Wojnacji by³o rozruszanie bitewniaków w klubie, a u nas obecnie chyba tylko ja i DW mamy wiêksz± ilo¶æ modeli. No i dochodzi kwestia zainteresowania gr± innych: pokazywa³em chyba 2 lata ju¿ now± Konfrontacjê, która u¿ywa wiêkszej ilo¶ci figurek i zainteresowanie by³o nik³e. Tzn. jasne, tak pograæ na pokazie to chcia³o wielu, ale ju¿ zainwestowaæ w hobby praktycznie nikt.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 22:57, 04 Pa¼ 2010    Temat postu:

Cytat:
Wymy¶liæ prosty scenariusz faktycznie mo¿na w kilka minut. Bardziej skomplikowany odpowiednio d³u¿ej, ale zbalansowanie takiego scenariusza(je¶li i¶æ t± drog±) to ju¿ d³ugotrwa³y proces.

skomplikowany scenariusz wymaga³by niemal narzucenia konkretnych rozpisek a co za tym idzie by³by niemal planszówk± Wink

nie twierdzê ¿e to ¼le ale to ju¿ zupe³nie inna bajka... w planach jest jednak miêdzy innymi przygotowanie scenariusz a na jednego gracza wiec mo¿e znajdziesz jednak co¶ odró¿niaj±cego wojnacjê od innych systemów ;p

Cytat:
Granie scenariuszy, tak¿e turniejowo, zwiêksza ilo¶æ ró¿nych sytuacji i pozwala sprawdziæ kto faktycznie lepiej sobie radzi z gr±, i nie bêdzie to kto¶ kto wymy¶li³/skopiowa³ najlepsz± rozpiskê do najlepszej obecnie armii.

O to siê akurat nie bojê... sporo czasu zajê³o nam planowanie odno¶nie sceny turniejowej i zdecydowali¶my siê ograniczyæ co¶ takiego jak niepokonane rozpiski. Postawili¶my na do¶æ z³o¿ony system kontr utrudniaj±cy jak to tylko mo¿liwe tworzenie rozpiski bardzo silnej a jednocze¶nie uniwersalnej. Obecne testy turniejowe wykazuj±, ¿e co turniej wygrywa zupe³nie inna rozpiska a co wiêcej stworzenie armii przystosowanej do zwalczania 'potencjalnego faworyta' jest ³atwiejsze ni¿ samo stworzenie potencjalnego faworyta Wink


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 14:28, 05 Pa¼ 2010    Temat postu:

Romendakil - bardzo duzo oczekujesz od zasadniczo jednego czlowieka (bo zasadniczo to DragonWarrior jest w 95% autorem Wojnacji). Na samym poczatku nie wierzylem szczegolnie w powodzenie inicjatywy i powstanie upublicznionej wersji 1.0, ale ta wersja powstala, co wiecej, nie skonczyla sie na tym cala zabawa i nadal staramy sie robic nowe rzeczy i rozwijac system.

Jak na zabawe non-profit to uwazam, ze to gigantyczna oraz ¶wietna robota, ta nasza Wojnacja.

Co do scenariuszy, to zanim cos takiego by powstalo to przydaloby sie konkretnie omowic oraz opisac konwencje swiata. Na razie cos takiego jest w glebokich powijakach. Robienie scenariuszy w stylu "z³ap go³êbia", "zdob±d¼ artefakt", "zabij bohatera", to rzeczy ktore tak jak mowili przedmowcy nudne i mocno rozbalansowywujace frakcje, ktore staramy sie bilansowac pod typowa rozwalke, a i tak na pewno znajdzie sie troche figurek, czy calych rozpisek, ktore sa lepsze od innych.

A co do skali systemu, to zasady zostaly wymyslone na kilka do kilkunastu modeli i nie wyobrazam sobie ich przekonwertowania w cokolwiek innego. System robilismy przede wszystkim dla siebie, a mielismy ochote pograc w dobrego skirmisha Smile


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Wojnacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Id¼ do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin