Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Annunaki
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 7:44, 24 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki, może wiecie na jakiej stronie są opisy nowych zdolności w dodatkach lorwyn-shadowoor ?
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy jego drugie ability mam rozumieć dosłownie, to że ktoś bezpośrednio zagrywa zaklęcie z cmentarza?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Annunaki dnia Sob 7:53, 24 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 9:10, 24 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dokładnie tak. Chodzi tu chyba przede wszystkim o zagrywanie speli z flashbacka np: [link widoczny dla zalogowanych], [link widoczny dla zalogowanych]. Przynajmniej ja nic innego nie znam pozwalajacego rzucac czary z graveyarda, ale cos czuje ze pewnie sa jakies wynalazki z nowych dodatkow.
Nie pomoge z linkami do zasad tych nowych dodatkow, ja to robie na czuja na podstawie tego co znalem z poprzednich lat. Ale IMO na 95% dobrze tlumacze.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Sob 9:11, 24 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Liczkoś
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z tąd...
|
Wysłany: Sob 14:25, 24 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Karta jest spoko... Dokładnie tak jak powiedział grabarz... Jest zagrywana bezpośrednio z grave'a i jest czymś typu flashback tylko bez many... Podoba mi się
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:04, 24 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Liczkoś napisał: |
Karta jest spoko... Dokładnie tak jak powiedział grabarz... Jest zagrywana bezpośrednio z grave'a i jest czymś typu flashback tylko bez many... Podoba mi się  |
Naucz sie czytac. Rozmowa byla tylko na temat drugiego ability tego stwora, na temat niczego wiecej.
Prosze nie potwierdzaj nigdy wiecej moich slow. Jesli sie pomyle to mnie popraw, ale jezeli mam racje to nie potwierdzaj jej.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Annunaki
Dołączył: 22 Maj 2008
Posty: 8
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:08, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Czy deklarując go jako obrońcę mogę użyć ability w declare blockers step ? Zadaje 1 dmg atakującej bądź blokującej kreaturze czy wybranej jako atakująca bądź blokująca?
Czy zadaje ten 1 dmg w combat damage step czy może jeszcze w declare blockers step?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 18:16, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
szczerze to powiedz po prostu do czego chcesz to wykorzystać ?
choć wydaje mi sie że w tym wypadku to obrażenia będą sie w combat phase wliczały ...
jakkolwiek [link widoczny dla zalogowanych] tego typu rzeczy ostrzelanego stwora i tak nie uratują...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:10, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
DW - nie rozumiem o co Ci chodzi, pytanie wbrew pozorm jest bardzo sensowne i madrze napisane .
Mozesz wyznaczyc kogos do blokowania i uzyc zaraz po tym jeszcze w fazie deklaracji blokujacych jego ability wymagajacego tapowania.
W przypadku podanego przez Ciebie stwora to Ty wybierasz jaka kreatura dostanie 1dmg. Moze to byc dowolna, legalna, spelniajaca warunki czyli albo atakujaca albo broniaca, kreatura na stole.
Jedynie na ostatnie Twoje pytanie nie jestem pewien odpowiedzi. Wydaje mi sie (na 90%) ze obrazenia te beda zadane w declare blockers step. Podaj moze jakies combo do ktorego Ci ta informacja jest potrzebna i wtedy to przemysle jeszcze (bo szczerze mowiac nie wiem czy istnieje sytuacja w ktorej bedzie robilo roznice w ktorej to fazie bedzie zadane, te obrazenia od tapowania w zaden sposob nie stana sie "combat damage").
Podsumowajac, odkryles jak sie tym archerem zabija modele z 2 toughnessa choc nie wiem na 100% w ktorej fazie dostaje ten model 1. dmg .
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 19:31, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
grabarz to powiedzmy taka sytuacja ... ona juz powinna rozwiazac problem kiedy wchodza te obrazenia ...
Gracz A ma tych łuczników i stworka 10/10 ... gracz B ma stworka 1/1
A Atakuje tym 10/10, B blokuje tym 1/1, A strzela do blokującego ... to jeśli 10/10 wchodzi na czysto w gracza to znaczy ze dmg idzie w fazie blokowania , jeśli 10/10 jest wciąż zblokowany to w fazie walki ...
wychodzi w sumioe ze obrazenia faktycznie idą przed fazą walki i jako takie robią roznice
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 21:47, 26 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jak już jest blokujący to znaczy, że już zablokował według mnie, bo jakby nie zablokował to nie byłby blokujący.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 8:41, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Dobrze mowisz IMO, a tu z zasad wycialem bo nie bylem pewien tego:
Cytat: |
309.1. As the declare blockers step begins, the defending player declares blockers (this game action doesn't use the stack). Then any abilities that triggered on blockers being declared go on the stack. (See rule 410, "Handling Triggered Abilities.") Then the active player gets priority and players may play spells and abilities. |
Zwracam uwage na fakt iż najpierw wyznaczamy blokerow, a dopiero "then" zaczyna sie uzywanie spellow i ability. Czyli jesli ktos zostal wyznaczony do blokowania to niestety atakujacy jest juz zablokowany. Na czego potwierdzenie mam jeszcze to:
Cytat: |
310.2c A blocked creature will assign combat damage, divided as its controller chooses, to the creatures blocking it. If no creatures are currently blocking it (if, for example, they were destroyed or removed from combat), it will assign no combat damage. |
Czyli DW, w Twoim przykładzie IMO ten 10/10 krit nic nie zada niestety.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Wto 8:47, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 13:05, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
hmm... nieco dziwne...
kiedyś to gdzieś podpatrzyłem (w klubie ? ) i wydawało sie logiczne ...
ale to tym bardziej by wychodziło na to że
"declare blockers step" nie istnieje jako oddzielny twór a jedynie jako częśc combat phase.
no dobra niewazne
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Vitto
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 18:43, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Witam, mam pytanie. Czy jesli kreatura nie ma haste i wejdzie do gry, to czy moge uzyc jej umiejetnosci wymagajacej tapniecia od razu czy musze odczekac ture aby crit pozbyl sie sick'a?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 20:45, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
edit
przy haste możesz użyć ... haste oznacza właśnie to że krit wchodzi bez sick'a ... sam sick uniemołżiwia tak atakowanie jak i tapowanie. Mozna aktywować tulko abilitki nie wymagające tapnięcia a np zapłacenia many ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 21:41, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:32, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
DW ;D. Naucz sie czytac.
Jezeli kreatura nie ma haste to nie moze sie tapowac zeby uzyc swojego Activited ability. Ma sicka i nic nie moze. Z hastem by mogla. Musisz czekac
Choc jest ciekawy wyjatek! Np: karta [link widoczny dla zalogowanych] zadziała na kreaturze która dopiero weszla do gry. Czyli jesli jest na spelu, echancie sformułowanie "Tap an untapped creature" to mozna w tym celu stapowac nawet creature z sicknesem:).
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Wto 21:33, 27 Maj 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 21:42, 27 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
o faktycznie ne zauważyłem tego małego nie ... juz sie poprawiłem
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 8:31, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Tak samo z Ramosian Rally? Możesz tapnąć swoją kreaturę, która właśnie weszła do gry i ma sick'a jeżeli dobrze rozumiem?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 9:03, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Tak.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Śro 12:56, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
o wtedy ta karta ma jakikolwiek sens
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Śro 15:57, 28 Maj 2008 Temat postu: |
|
|
Jeszcze możesz odtapować wszystkie kreatury kolejną kartą ^_^
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 20:30, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
czy tym da sie wygenerować 3 many czy tylko dwie? tzn czy po dopakowaniu temu drugiego counterka zejdzie od razu czy jeszcze da sie to tapnąć ?
chętnie secik kupie tak swoją drogą
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 20:30, 05 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:23, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Tylko dwie. Zejdzie od razu.
Nie jestem pewien na 100% niestety i za bardzo nie wiem jak sie zabrac do Oracla zeby to sprawdzic. Sprawdzilem jednak: [link widoczny dla zalogowanych] -> 5/1/2008 You put the -1/-1 counter on Devoted Druid as a cost. That means it happens when you play the ability, not when it resolves. If paying the cost causes the creature to have 0 toughness, it's put into the graveyard before you can untap it and before you can even pay the cost again.
I'm the boss
EDIT: [link widoczny dla zalogowanych] - sa 4 sztuki po 45 gr kazda ;P. Sklep polecam, kupowalem u nich jak nazywali sie jeszcze mtgstore, wlasciciela nawet mialem okazje poznac na jakichs zjazdach tamtejszego forum na ktorym sie udzielalem itd . Nie kupuj juz nigdy wiecej boosterow tylko w sklepach albo na allegro ;P.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Sob 21:26, 05 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 21:28, 05 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
Nie kupuj juz nigdy wiecej boosterow tylko w sklepach albo na allegro ;P. |
hmm ?
btw [link widoczny dla zalogowanych] takie cos mi sie trafilo ... zalamuja mnie te nowe dodatki
btw2 [link widoczny dla zalogowanych] trafilo mi sie i to ... wg tego sklepu 33 zł warte ... ale za diadła nei łapie czemu*
*no dobra niby da sie to skombowac jakoś z totalnym sidebordem na jakiś kolor ale zeby to takie wyjatkowe było ?
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 21:44, 05 Lip 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z odległej Galaktyki...
|
Wysłany: Pią 13:58, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jakoś nie kumam tej karty. [link widoczny dla zalogowanych]
Czy to oznacza, że w na początku każdej tury ten gość dostaje +1/+1 za każdego odtapowanego stworka i lądy? Jeżeli tak, to jest chyba trochę przegięty. A może chodzi tylko o te untapy, co to teraz wprowadzili.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 15:24, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Jest tak jak myslisz. +1/+1 za kaazdy untap jaki sobie mozesz wymyslic, ale pamietajmy ze until end of turn ;P. Mocna karta, ale do przegiętości potrzebowalaby wiecej z tylu albo/i zmiany koloru (w niebiskim taki naporowy krit tak naprawde do zadnej talii sie nie przyda, chyba ze do UR Fisha jesli toto gra jeszcze ;P)
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 17:53, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
faktycznie niezły i faktycznie mało niebieski ... bo pernamentyw niebieskeij to głownie landy ale i tak w 4 turze kritek 5/5 to fajna rzecz ...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z odległej Galaktyki...
|
Wysłany: Pią 17:59, 11 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
A widzieliście tego gościa? [link widoczny dla zalogowanych]
Ładny elfik, ładny
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Liczkoś
Dołączył: 07 Mar 2008
Posty: 109
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z tąd...
|
Wysłany: Nie 19:20, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Mam pytanie odnośnie tej karty
[link widoczny dla zalogowanych]
Załóżmy że na jedną z kart które mają 1/1 rzucam [link widoczny dla zalogowanych]
To czy ta karta jest ignorowana? Czy działa normalnie?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Nie 22:45, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Mateusz K napisał: |
A widzieliście tego gościa? [link widoczny dla zalogowanych]
Ładny elfik, ładny  |
omg ... faktycznie
do tego trampek ... choć mi do elfówki aż tak nie pasuje bo nie daje dalszych efektów (choć trampek sie potem potrafi przydać)
tak czy inaczej w porownaniu z tym co było kiedyś ...
i co to za dodatek właściwie ?
Cytat: |
To czy ta karta jest ignorowana? Czy działa normalnie? |
zapis na tym dziwadle jest faktycznie dziwny bo zawsze było to precyzyjniej opisywane (day of the dragons czy inne) ale sadze ze giant growth itp powinny jednak działać ...
inna sprawa jak to sie ma do enchantów ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Nie 22:51, 20 Lip 2008, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 23:06, 20 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Według mnie jak są 1/1 to jak dostaną +3/+3 to rachunek jest prosty.
1/1 to zapis na karcie, a nie z podliczeniem bonusów/counterów. Jak już napisałem - taka jest moja opinia.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Nie 23:07, 20 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 8:47, 21 Lip 2008 Temat postu: |
|
|
Cytat: |
5/1/2008 Godhead of Awe's ability overwrites most other effects that change or set a creature's power and toughness. But certain other effects can still apply to it after it becomes a 1/1. They are: -- Effects that happen after Godhead of Awe is in play that change the creature's power or toughness (like Giant Growth) or set the creature's power and toughness to certain values (like Lignify). -- Counters that change the creature's power and toughness, such as +1/+1 or -1/-1 counters, regardless of when they were put on that creature. -- Static abilities that change the creature's power and toughness (such as those from Glorious Anthem or Yavimaya Enchantress), regardless of when they first took effect. -- Effects that switch the creature's power and toughness, regardless of when they first took effect. |
Czyli zadziała taki instant tak jak mnie i Shevowi sie zdawalo (takie oraclowe zapisy sa czesto ponizej kart na gathererze na taki szary kolor, wiekszosc problemow wyjasniaja). Howgh.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Pon 8:48, 21 Lip 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z odległej Galaktyki...
|
Wysłany: Sob 12:27, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Wciągnąłem następną osobę w magica i na początek spodobała mu się ta talia: [link widoczny dla zalogowanych]
Macie może jakieś pomysły jak ją ulepszyć i w jakim kierunku ją rozwijać? Może jakieś przydatne karty? Byłbym wdzięczny za pomoc
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 12:52, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Imo te dwa nonbasic landy bym wyrzucil od razu bo sa slabe a dal zamiast nich cokolwiek innego.
Ja na poczatku bym zrobil tak, wyrzucil te gobliny/czary ktore w czasie gier uznalbym za malo przydatne a te ktore uznalbym za najbardziej przydatne dokompletowal do zestawów po 4 (lub 2-3 jesli uznamy ze zestaw to za duzo akurat danej karty). (jako ze sa to karty nowoedycyjne to trzeba by bylo skupowac na allegro/w sklepach internetowych np mtgnet.pl, tak na oko to nie ma w tym decku ani jednej drogiej karty wiec spokojnie takie dokompletowanie w sklepie wyniesie mniej niz jeden booster).
Wtedy troche bym pogral na miejscu takiej osoby juz talia z zestawami kart i w miedzyczasie ogladal jak najwiecej kart w klubie/internecie i przy kazdej czerwonej/czarnej/artefakcie myslal czy sie czasem nie kombuje w jakis ciekawy sposob z tymi kartami ktore juz posiadam. No i jesli uznamy ze karta sie genialnie kombuje to kupujemy zestaw/mniej i wymieniamy cos co uznajemy ze jednak nie jest tak bardzo potrzebne jak nam sie wydawalo.
No i jak rozpoznac przydatne karty mniej przydatne? Matematyka i wyczucie która karta jest mocniejsza obiektywnie od której ;P. Pamietac trzeba tez o tym ze w talii aggro (jaka sa te gobliny) posiadanie kart we wszystkich "kosztach" jest podstawa? Chodzi o to, zeby miec troche "first turn dropów", sporo rzeczy za 2 badz 3 i troche "late game dropów", które swoim pojawieniem się robią zamieszanie na stole, a czasem mogą po prostu wygrać grę.
Pisze to oczywiscie jako porady dla osoby zaczynajacej zabawe w MTG, bo ja np preferuje od razu zaplanowanie decku a potem skupowanie do niego kart w sklepie/u ludzi i szukanie tanszych zamiennikow (podobne dzialanie ale troche gorsze - np drozsze) kart zbyt drogich lub niedostepnych.
Karty bardzo dobre ktore na pewno w takim decku znalazly by miejsce od razu: Goblin Warchief, Goblin King, Goblin Piledriver, Goblin Ringleader czy po prostu inne karty z typowej goblińskiej monoR talii albo z Goblin Biddinga (talie turniejowe). Ale jako ze jest to talia do zabawy klubowej to imo niech lepiej sobie dokompletuje zestawy tego co uzna za podstawe silnika a potem wymienia dokupuje karty w klubie np. Bo skladanie gotowego decku to nie to co robienie wlasnego (mój własnego pomysłu monoB Pestilence takie goby czy elfy jak macie wciagalby w czasach swojej swietnosci, a nawet teraz z drozszymi kartami wyprzedanymi daje rade) . Dobra, juz sie nie chwale ;P
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Sob 12:57, 02 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 13:29, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Namowie jednego znajomego co sie bawi głownie gobami żeby się wypowiedział ...
bo sam widziałem ze przy gobach nawert z comonów da sie zrobić chore talie
tylko nie do konca sie zgadzam z pakowaniem w goby czegoś na późną grę - to goby - albo wygrały albo nie ... na późną grę to mogą [link widoczny dla zalogowanych] mieć najwyżej...
Edit
tylko w tej talii jakoś mało czerwonych goblinów jak widze ... a zazwyczaj talie sa jednak mono czerwone. 2 kolorowa też jest ok ... tylko problem z nia taki ze przydały by sie dual landy a z tym jest zawsze problem...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 13:41, 02 Sie 2008, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 14:40, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
late game -> u goblinow 4-5 manowe rzeczy. Dobrze rzucony siege gang albo inny Kiki Jiki czy jakies radosne Relentless Assault dla funu.
late game to nie znaczy 8-10many ;F. Late game to znaczy sytuacja gdy goby sie wysypaly maja pusta reke, na stole sytuacja patowa, 5 landow (czyli np 5,6 tura, a opp zostal na kilku zyciach) i drawuja wlasnie jakiegos 5manowego game breakera typu Goblin Ringleader albo Siege Gang.
Maaaalo jest talii bez takich "game breakerow".
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:15, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
tylko ze dając do tali goba za 5 many to ryzykujesz tym że sobie zblokujesz reka na starcie 2 takimi ...
dla mnei najbardziej late-gameowe u gobów sa rzeczy za 3 many albo 2 many ale wymagajacy wiekszej ilości gobow do działania
czyli właśnie :
Goblin Warchief, Goblin King, Goblin Piledriver
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 15:29, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Wkladajac 20 landow ryzykujesz ze bedziesz mial 5 w startowej rece ;P.
Ja tam uwazam ze kilka gamebreakerow/gamewinnerow trza w talii miec (chyba ze talia totalnie dla funu a gracz nie lubi wygrywac;P). w moim psychatogu sa to: fact or fiction, psychatog w poznym late game, barter in blood i isochron scepter, choc trzeba powiedziec ze kontrola nie powinna potrzebowac zbytnio kart na "pat na stole", ale moj psychatog jest jaki jest to czasem potrzebuje ;P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 16:15, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
nadal uwazam ze na late game to starczy last chance - goby naprawde maja wygrac w 3-4-5 turach a jak nie to nie
Edit
i jeszcze jedno - tanie goby beda miały duzo wieksza szane z kontrolka... podczas gdy tych kart o ktorych piszesz przerciw kontroli nigdy nie wystawia
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Sob 16:18, 02 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Sob 19:24, 02 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Nie chce mi sie Cie nawracac ;P. Zreszta, jako ze zaden z nas nie gral jakos dluzej i z wiekszym zacieciem goblinowka to mozemy tylko teoretyzowac ;P.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z odległej Galaktyki...
|
Wysłany: Nie 14:14, 03 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Dzięki wielkie . No to coś tam na początek jest.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z odległej Galaktyki...
|
Wysłany: Pon 15:57, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Jak to [link widoczny dla zalogowanych] się ma do tego [link widoczny dla zalogowanych] albo do tego [link widoczny dla zalogowanych] ? Trochę to pokręcone.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 16:38, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
Pierwsza karta mowi o activated ability (ktore nie sa mana ability tzn 2006-02-01 A mana ability is an ability that adds mana to your mana pool, not one that costs mana to play.), a na dwoch nastepnych podanych przez Ciebie kartach sa triggered abilities.
Triggery to rzeczy typu: "at he beginning of ...", "whenewer", itp.
Activated to: "tap: robisz cos", "2mana,tap: robisz coś" albo "3 mana:robisz tamto" itp.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Pon 16:41, 04 Sie 2008, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z odległej Galaktyki...
|
Wysłany: Pon 16:56, 04 Sie 2008 Temat postu: |
|
|
aaa... Dobrze wiedzieć . Tak się właśnie zastanawialiśmy dzisiaj w klubie na ten temat
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z odległej Galaktyki...
|
Wysłany: Pią 20:28, 17 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
Z tego co słyszałem artefakty mogą się tapować od razu jak wejdą do gry. Czy to znaczy, że artifact creature może atakować dokładnie jakby miało haste'a?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pią 22:48, 17 Paź 2008 Temat postu: |
|
|
nie
krit to krit czy artefaktyczny czy zwykły
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Mateusz K
Krzew
Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 8 razy Ostrzeżeń: 2/5 Skąd: Z odległej Galaktyki...
|
Wysłany: Wto 8:58, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Czy karty ze Shroudem można kontrować?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:09, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
chyba tak ;p
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Grabarz
Papa Sigmar
Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 7 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 9:22, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Potwierdzam, ale tylko na 99%, bo nie chce mi sie szukac potwierdzenia w zasadach ;P. Static ability to chyba dopiero do permanentow zaczyna sie odnosic, a w momencie kontrowania to to jest spell na stacku.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Vitto
Dołączył: 27 Maj 2008
Posty: 38
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Wto 10:58, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Tak, tylko teraz sie zasady zmienily troche i zlikwidowali stack...;p Wiec nie wiem jak to teraz jest
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Wto 11:10, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
omg bez przesady - stos zniknął tylko z jednej części fazy walki ...
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 11:11, 14 Lip 2009, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Corv
Dołączył: 05 Cze 2009
Posty: 108
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: inąd
|
Wysłany: Wto 12:06, 14 Lip 2009 Temat postu: |
|
|
Karta ze shroudem póki nie zagości na stole i nie stanie sie permamentem, jest traktowana jako spell i jako taka nie ma żadnych zdolności. To samo tyczy sie wszelkich innych kart, których zdolności nie zaczynają sie od "when you play this spell..." Dla przykładu, zdolnościami które działają w momencie zagrywania karty sa Storm, Replicate.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|