Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 16:05, 25 Paź 2010 Temat postu: Mechanika Larpowa - Kości i Testy |
|
|
Testy będą wykonywane z pomocą kości 6-ściennych.
Test będzie zazwyczaj wyglądał tak:
3k6 + atrybut pomocniczy odpowiadający za test = X
I zależnie od tego czy X przebije stopień trudności testu, czy też nie (oraz o ile - duże różnice mogą być świetnymi wyprawami, albo epickimi porażkami o których będzie głośno!) MG określa jaki był skutek Akcji.
Dodatkowe kości, czy premie z przewag/przywar itp. będzie można zastosować przed rzutem (a nie w trakcie, lub po). Przerzuty oczywiście są rozstrzygane po pierwszy rzucie. Niestety wszystkie dodatkowe kości i premie są tracone w razie przerzutu! Wszystko jest zerowane jakby było to pierwsze podejście.
W razie konfliktów między postaciami, czyli tak zwanych testów spornych rzucają oni
3k6 + odpowiedni atrybut pomocniczy
i ten kto wyrzuci więcej, wygrywa w sporze. Niewielkie różnice oznaczają remis (niewielkie to znaczy o 1-2 oczka).
Cechy, które zwiększają ilość kości w testach sprawiają, że gracz rzuca ich większą pulą, ale wybiera jedynie 3 najlepsze wyniki (albo słabsze, jeśli sobie tego życzy w danej chwili). Najwięcej jak będzie można osiągnąć to 30. 18 z kości (3 x 6) + 10 za maksymalną wartość atrybutu + 2 za ewentualną przewagę. Testy łatwe będą oscylować przy 12, średnie 15, trudne 18, a bardzo trudne 21. Wyższe trudności będą oznaczały bardzo epickie AKCJE i trudne zadania.
Proste? Proste!
Post został pochwalony 0 razy
|
|