 |
Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Mały ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat |
Autor |
Wiadomość |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Nie 22:25, 24 Paź 2010 Temat postu: Mechanika Larpowa - Karta Postaci |
|
|
[link widoczny dla zalogowanych]
Oto wzór karty postaci - strony mechanicznej. Wszystkie stałe postacie będą miały taką właśnie kartę. Poniżej wyjaśnię znacznie poszczególnych elementów karty.
Imię, Ród, Tytuł, Gracz - nie wymagają wyjaśnienia.
Linia Życia - postacie zamiast jako takiego "wieku", posiadają "Linię Życia". Jeśli komuś zostało mało punktów w Linii Życia to znaczy, że wydaje się być sędziwy i pewnie niedługo umrze. Punkty Linii Życia będą tracone w przerwach między larpami (co symbolizuje upływ czasu w świecie gry), wykorzystywane do używania niektórych potężniejszych zdolności specjalnych i rodowych, a także tracone w wyniku odniesionych poważnych ran. Będzie bardzo mała szansa, że postać permanentnie zginie na larpie (chyba, że zostanie "dobita"). Raczej odniesione rany sprawią, że będzie bardziej schorowana, przez co będzie żyć krócej.
Atrybuty Główne (są elementem Mechaniki Narracyjnej "4P", którą przerabiam na potrzeby larpa. Przerabiam sam siebie...)
Potęga, Pogarda, Postawa, Pomyślunek - nie można ich testować, nie są wykorzystywane w żadnych rzutach, ale to z nich wypływają atrybuty dodatkowe, a także pomagają przy ogólnym określeniu postaci. Osoba z dużą Potęgą jest barczysta i krzepka oraz zdrowo wyglądająca. Osoba z niskim Pomyślunkiem jest głupia na pierwszy rzut oka. Pogarda odpowiada "charyźmie", a Postawa "zręczności".
Atrybuty Pomocnicze. Są to cechy, które wykorzystuje się w testach. Ich wartość jest określona z pomocą sumowania, bądź mnożenia różnych atrybutów głównych.
Sprawność Fizyczna - atletyka, jazda konna, wspinaczka i kondycja. Ma duży wpływ na walkę wręcz (celność w starciu wręcz).
Tężyzna - siła. Ma duży wpływ na obrażenia w walce wręcz.
Wola - odporność psychiczna postaci oraz odporność na manipulacje.
Postrach - określa jak bardzo ludzie boją się postaci.
Zaufanie - określa jak bardzo ludzie ufają postaci.
Koordynacja - akcje manualne, a także strzelectwo, rzucanie oszczepami itp. Odpowiada za celność podczas używania broni dystansowej.
Orientacja w Terenie - tropienie, znajomość dziczy, wiedza geograficzna i podróżnicza. Przydatne podczas dalekich podróży.
Wiedza - ogólny poziom wiedzy postaci.
Testy będą głównie wykonywane w przerwach między larpami podczas tak zwanych "Akcji Postaci". Będą miały oczywiście też wpływ na mechanikę na larpie, ale są one mniej istotne o Zdolności, Przewag i Przywar postaci.
Cecha Rodowa - specjalna zdolność przypisana do rodu, z którego wywodzi się postać.
Przewaga - osobista, niepowtarzalna zaleta postaci. Przewagi będą miały bardzo różnorodne zastosowania. Niektóre będą dawały po prostu przerzuty, inne bonusy do atrybutów w określonych sytuacjach, inne będą działać jak zdolności.
Przywara - osobista, niepowtarzalna wada postaci. Przywary będą albo karą do zdolności, albo całkowitym brakiem umiejętności, albo fizycznym, bądź mentalnym ograniczeniem. Mogą być też skazą na charakterze, itp.
Zdolności - specjalne zagrania i manewry, których postać może podjąć się podczas larpa. Będą one się powtarzać, a postacie będą mogły uczyć się nowych zdolności, lub nabędą je z wiekiem i doświadczeniem. Zdolności nie będą miały zastosowania podczas Akcji Postaci. Nie będzie można mieć więcej niż 4 zdolności.
Ekwipunek i Artefakty - krótki spis ważnych przedmiotów, które postać posiada (z zaznaczeniem tych, które postać ma przy sobie na larpie).
Majątek
Złoto - stan skarbca postaci.
Posiadłości - włości, które posiada postać oraz zapisane dochody, które z nich otrzymuje. Będzie tu tylko krótki wypis, dla pamięci. Niektóre lokacje będą musiały zostać opisane przez graczy w wyznaczonym przeze mnie miejscu i czasie (na przykład: jeśli postać zaprosi kogoś do swojego zamku, to gracz będzie musiał ów zamek opisać.)
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 9:19, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
 |
fearon
Tokjo
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 6:00, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Nie mam poczty na wp ;(
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 9:09, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
O. Czyli jednak ten link nie jest zewnętrzny, tylko wewnątrz poczty. Zaraz to przeprawię.
PS.: Teraz powinno się otwierać wszystkim, a nie tylko na moim koncie wirtualnej polski xD
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 9:20, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fearon
Tokjo
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 10:20, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
No teraz tak.
Postacie dostajemy, a nie tworzymy sobie sami, tak?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 12:14, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Tworzymy sobie sami - częściowo. Oczywiście jak ktoś nie chce to mogę zrobić komuś całkowicie postać, ale to jest larp kontynuacyjny, więc będziecie grać tą samą postacią kilka gier z rzędu. Musi ona zatem wam jak najbardziej odpowiadać.
W kolejnym temacie napiszę jak zrobić sobie postać. Co można zrobić samemu, a co w konsultacji ze mną, a co dopisuję ja. Mechanika 4P jest bardzo łatwa i postać robi się dość szybko.
Niektórym będę doradzał, albo odradzał postacie, gdy będę uważał, że ktoś zrobił sobie postać nie odpowiednią dla siebie. Np.: młody gracz starego, potężnego maga, a doświadczony zawodnik, który mógłby pociągnąć fabułę, jakąś bardzo epizodyczną, nieistotną postać. Byłbym niezbyt zadowolony z takich sytuacji.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
fearon
Tokjo
Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 13 razy Ostrzeżeń: 3/5
|
Wysłany: Pon 12:17, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
To bajer, bo jakoś nie widzę siebie jako osobnika z rodu chwałowo-honorowego, albo tajmniczo-mrocznego.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Dragon_Warrior
God Emperor
Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 16 razy Ostrzeżeń: 0/5
|
Wysłany: Pon 13:24, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
jesteś pewny że mechanika nie jest nieco zbyt zawiła ?
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 13:32, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Nie.
Może i wydaje się być zawiła, ale taka nie jest. W gruncie rzeczy to prosta sprawa. Podczas larpa kości się raczej nie pojawią (prócz pojedynków... ale i tak niekoniecznie). Wiele aspektów mechaniki służy do ubarwienia postaci oraz zapełnienia czasu bohaterów między larpami.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
 |
Sheverish
_
Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 3 razy Ostrzeżeń: 0/5 Skąd: Płock
|
Wysłany: Pon 21:19, 25 Paź 2010 Temat postu: |
|
|
Przeprawiłem kartę tak, że ma teraz 50 zamiast 40 punktów Linii Życia. 40 to było za mało. Nie chce mi się teraz jej wrzucać na sieć. Zrobię to potem
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 21:19, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
 |
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|