Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Mały ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Mechanika Larpowa - Karta Postaci

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona Główna -> Grupy tematyczne / Legendy Emberu / Mechanika i sprawy techniczne cyklu
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 22:25, 24 Paź 2010    Temat postu: Mechanika Larpowa - Karta Postaci

[link widoczny dla zalogowanych]

Oto wzór karty postaci - strony mechanicznej. Wszystkie stałe postacie będą miały taką właśnie kartę. Poniżej wyjaśnię znacznie poszczególnych elementów karty.

Imię, Ród, Tytuł, Gracz - nie wymagają wyjaśnienia.

Linia Życia - postacie zamiast jako takiego "wieku", posiadają "Linię Życia". Jeśli komuś zostało mało punktów w Linii Życia to znaczy, że wydaje się być sędziwy i pewnie niedługo umrze. Punkty Linii Życia będą tracone w przerwach między larpami (co symbolizuje upływ czasu w świecie gry), wykorzystywane do używania niektórych potężniejszych zdolności specjalnych i rodowych, a także tracone w wyniku odniesionych poważnych ran. Będzie bardzo mała szansa, że postać permanentnie zginie na larpie (chyba, że zostanie "dobita"). Raczej odniesione rany sprawią, że będzie bardziej schorowana, przez co będzie żyć krócej.

Atrybuty Główne (są elementem Mechaniki Narracyjnej "4P", którą przerabiam na potrzeby larpa. Przerabiam sam siebie...)
Potęga, Pogarda, Postawa, Pomyślunek - nie można ich testować, nie są wykorzystywane w żadnych rzutach, ale to z nich wypływają atrybuty dodatkowe, a także pomagają przy ogólnym określeniu postaci. Osoba z dużą Potęgą jest barczysta i krzepka oraz zdrowo wyglądająca. Osoba z niskim Pomyślunkiem jest głupia na pierwszy rzut oka. Pogarda odpowiada "charyźmie", a Postawa "zręczności".

Atrybuty Pomocnicze. Są to cechy, które wykorzystuje się w testach. Ich wartość jest określona z pomocą sumowania, bądź mnożenia różnych atrybutów głównych.
Sprawność Fizyczna - atletyka, jazda konna, wspinaczka i kondycja. Ma duży wpływ na walkę wręcz (celność w starciu wręcz).
Tężyzna - siła. Ma duży wpływ na obrażenia w walce wręcz.
Wola - odporność psychiczna postaci oraz odporność na manipulacje.
Postrach - określa jak bardzo ludzie boją się postaci.
Zaufanie - określa jak bardzo ludzie ufają postaci.
Koordynacja - akcje manualne, a także strzelectwo, rzucanie oszczepami itp. Odpowiada za celność podczas używania broni dystansowej.
Orientacja w Terenie - tropienie, znajomość dziczy, wiedza geograficzna i podróżnicza. Przydatne podczas dalekich podróży.
Wiedza - ogólny poziom wiedzy postaci.

Testy będą głównie wykonywane w przerwach między larpami podczas tak zwanych "Akcji Postaci". Będą miały oczywiście też wpływ na mechanikę na larpie, ale są one mniej istotne o Zdolności, Przewag i Przywar postaci.

Cecha Rodowa - specjalna zdolność przypisana do rodu, z którego wywodzi się postać.

Przewaga - osobista, niepowtarzalna zaleta postaci. Przewagi będą miały bardzo różnorodne zastosowania. Niektóre będą dawały po prostu przerzuty, inne bonusy do atrybutów w określonych sytuacjach, inne będą działać jak zdolności.
Przywara - osobista, niepowtarzalna wada postaci. Przywary będą albo karą do zdolności, albo całkowitym brakiem umiejętności, albo fizycznym, bądź mentalnym ograniczeniem. Mogą być też skazą na charakterze, itp.

Zdolności - specjalne zagrania i manewry, których postać może podjąć się podczas larpa. Będą one się powtarzać, a postacie będą mogły uczyć się nowych zdolności, lub nabędą je z wiekiem i doświadczeniem. Zdolności nie będą miały zastosowania podczas Akcji Postaci. Nie będzie można mieć więcej niż 4 zdolności.

Ekwipunek i Artefakty - krótki spis ważnych przedmiotów, które postać posiada (z zaznaczeniem tych, które postać ma przy sobie na larpie).

Majątek
Złoto - stan skarbca postaci.
Posiadłości - włości, które posiada postać oraz zapisane dochody, które z nich otrzymuje. Będzie tu tylko krótki wypis, dla pamięci. Niektóre lokacje będą musiały zostać opisane przez graczy w wyznaczonym przeze mnie miejscu i czasie (na przykład: jeśli postać zaprosi kogoś do swojego zamku, to gracz będzie musiał ów zamek opisać.)


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 9:19, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 6:00, 25 Paź 2010    Temat postu:

Nie mam poczty na wp ;(

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 9:09, 25 Paź 2010    Temat postu:

O. Czyli jednak ten link nie jest zewnętrzny, tylko wewnątrz poczty. Zaraz to przeprawię.

PS.: Teraz powinno się otwierać wszystkim, a nie tylko na moim koncie wirtualnej polski xD


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 9:20, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 10:20, 25 Paź 2010    Temat postu:

No teraz tak.
Postacie dostajemy, a nie tworzymy sobie sami, tak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 12:14, 25 Paź 2010    Temat postu:

Tworzymy sobie sami - częściowo. Oczywiście jak ktoś nie chce to mogę zrobić komuś całkowicie postać, ale to jest larp kontynuacyjny, więc będziecie grać tą samą postacią kilka gier z rzędu. Musi ona zatem wam jak najbardziej odpowiadać.

W kolejnym temacie napiszę jak zrobić sobie postać. Co można zrobić samemu, a co w konsultacji ze mną, a co dopisuję ja. Mechanika 4P jest bardzo łatwa i postać robi się dość szybko.

Niektórym będę doradzał, albo odradzał postacie, gdy będę uważał, że ktoś zrobił sobie postać nie odpowiednią dla siebie. Np.: młody gracz starego, potężnego maga, a doświadczony zawodnik, który mógłby pociągnąć fabułę, jakąś bardzo epizodyczną, nieistotną postać. Byłbym niezbyt zadowolony z takich sytuacji.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pon 12:17, 25 Paź 2010    Temat postu:

To bajer, bo jakoś nie widzę siebie jako osobnika z rodu chwałowo-honorowego, albo tajmniczo-mrocznego. Wink

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:24, 25 Paź 2010    Temat postu:

jesteś pewny że mechanika nie jest nieco zbyt zawiła ? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 13:32, 25 Paź 2010    Temat postu:

Nie.

Może i wydaje się być zawiła, ale taka nie jest. W gruncie rzeczy to prosta sprawa. Podczas larpa kości się raczej nie pojawią (prócz pojedynków... ale i tak niekoniecznie). Wiele aspektów mechaniki służy do ubarwienia postaci oraz zapełnienia czasu bohaterów między larpami.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 21:19, 25 Paź 2010    Temat postu:

Przeprawiłem kartę tak, że ma teraz 50 zamiast 40 punktów Linii Życia. 40 to było za mało. Nie chce mi się teraz jej wrzucać na sieć. Zrobię to potem Razz

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 21:19, 25 Paź 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona Główna -> Grupy tematyczne / Legendy Emberu / Mechanika i sprawy techniczne cyklu Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin