Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Kampania - Wyspa Staro¿ytnych ...

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Konfrontacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  
Autor Wiadomo¶æ
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 12:36, 23 Sty 2007    Temat postu: Kampania - Wyspa Staro¿ytnych ...

Swego czasu zastanawia³em siê nad wymy¶leniem jakiej¶ kampanii konfrontacyjnej.
Zbyt skomplikowana odpada³a z przyczyn wiadomych (brak balansu, przekombinowanie etc) wiêc postanowi³em i¶æ w kierunku uproszczeñ... st±d min wyspa zamiast ca³ego kontynentu ...
ale po kolei ...

Na pocz±tek otoczka fabularna ...
Jak wiadomo ¶wiat nosi wiele pozosta³o¶ci po dawnych wiekach. Tak porzucone przez Sphinksów technologie jak i znamiona boskich interwencji. Wiêkszo¶æ z nich jest jednak ukryta pod piaskami czasu lub zwyczajnie zniszczona na skutek ubieg³ych wojen. Jest jednak pewna legenda, która do niedawna wydawa³a siê jedynie mrzonk± o mocy dorównuj±cej tym boskim.
Czas jednak jaki¶ temu grupka alchemickich poszukiwaczy technologicznych artefaktów natrafi³a na t± wyspê. Znale¼li tam oni co¶ co pasowa³o do opisu staro¿ytnej studni dusz. Miejsca pozwalaj±cego wzywaæ dusze poleg³ych. Nie jako potêpionych nieumar³ych ale jako wojowników w sile wieku.
Pech chcia³ jednak, ¿e powracaj±cy z dobrymi wie¶ciami Alechemicki statek natrafi³ na Cadwaloñskich korsarzy. Przechwycona wiadomo¶æ nie wzbudzi³a jednak w zwyciêzcach ciekawo¶ci, a jedynie rz±dzê zysku. Rozpoczêta nieca³e trzy dni pó¼niej wielka aukcja omal nie skoñczy³a siê przelewem krwi, gdy¿ w czasie jej trwania w dokach miasta zbiera³y siê ju¿ poka¼ne i gotowe do natychmiastowego rejsu foty wszystkich armii Aarklash. Zgodnie jednak z oczekiwaniami akcja nie przynios³a korsarzom zysków a jedynie seriê nieszczê¶liwych wypadków. Cena za¶ jak± otrzymali pozostali przy ¿yciu by³a ¶miesznie niska.
Jeszcze tego samego dnia wszystkie statki wyruszy³y ¶ladem nowego posiadacza mapy. Za¶ zrobione przez kilkunastu szpiegów kopie, zdobi³y pulpity niemal ka¿dego dowódcy.

Zasady wstêpne :
-Liczna graczy - zasadniczo dowolna, byle niezbyt du¿a. Dubluj±ce siê armie najlepiej podzieliæ na wrogie od³amy albo odpowiednio zmniejszaæ i traktowaæ jako nieroz³±cznych sojuszników.
-Ka¿dy z graczy przygotowuje rozpiskê armii na 2000 punktów. Jest to pe³na armia znajduj±ca siê na wszystkich okrêtach jego frakcji.
- Statrowymi lokacjami s± oznaczone ¿ó³tymi gwiazdami wyspy.
- Wyspy oznaczone niebiesk± gwiazd± s± opcjonalne i przeznaczone dla armii sojusziczych. (gryfy-lwy-cynwale/ wolfeni, daikini / itp.)

Zasady kampanii.
- Gra podzielona jest na du¿e tury w których armie przemieszczaj± siê maksymalnie o jeden obszar.
- Ka¿dy gracz mo¿e wykonaæ w trakcie jednej du¿ej tury tyko jednej akcji (ruchu/ataku).
- Wodê mo¿e jednorazowo przekroczyæ tylko 500ap jednostek.
- Po l±dzie mo¿na przemieszczaæ co najwy¿ej 1000ap na turê.

Kontrola terenu.
- Za armiê kontroluj±c± dany obszar uwa¿a siê tak± która przebywa na nim sama (pod koniec du¿ej tury) lub przebywa tam wraz z zadeklarowanym sojusznikiem.
- Ruch mo¿na wykonywaæ tylko z kontrolowanego przez siebie obszaru i tylko armi± tam stacjonuj±c±.

Walki.
- Atakowaæ mo¿na dowoln± ilo¶ci± modeli, pod warunkiem ¿e umo¿liwia to teren oraz dostêpne w 'prowincji' wojsko.
- Obroñca mo¿e broniæ siê dowoln± liczb± punktów dostêpnych na atakowanym obszarze. Mo¿e tak¿e wycofaæ czê¶æ jednostek na ty³ prowincji aby nie bra³y udzia³u w walce. W razie pora¿ki zostan± one przesuniête na inny kontrolowany przez graca teren lub automatycznie podejm± kolejn± walkê z pozosta³ymi agresorami.
- Atakuj±cy mo¿e zdecydowaæ siê na odwrót po rozbiciu pierwszej z dwóch (podzielonych wg punktu wy¿ej, lub sojuszniczych) armii broni±cej danego obszaru.

Maksymalna ró¿nica wielko¶ci pomiêdzy walcz±cymi armiami:
- Wiêksza armia to dwukrotna liczba ap mniejszej armii - Je¶li przewagê ma atakuj±cy.
- Bez ograniczeñ je¶li ma j± obroñca.
- Obroñca maj±c przewagê liczebn± wiêksz± ni¿ 2:1 mo¿e ( w przypadku braku modeli) zarz±daæ ograniczenia liczby punktów przy zachowaniu sta³ej ju¿ proporcji 2:1 (przyk³±d atakujacy ma 800- obroñca 2000-> oborñca ma tylko 800 ap modeli wiec obaj gracze robi± rozpiski na odpowiednio 400 i 800 ap).

Odwroty
- W ka¿dym momencie gry jeden z graczy mo¿e zadeklarowaæ odwrót (przed rzutem taktycznym). Od tej chwili rozgrywka trwa 3 tury, za¶ pod koniec 3 wszystkie modele znajduj±ce sie w 5 cm od dowolnej krawêdzi sto³u wycofuj± siê z bitwy.
- Armia wycofuj±ca siê przesuwa siê na s±siedni kontrolowany przez siebie lub sojusznika obszar. Je¶li ¿adnego nie kontroluje to traci 20% min 100ap (wybranych przez trac±cego) wycofuj±cej siê armii - po czym wycofuje siê wg³±b aktualnie zajmowanego terytorium.
- Mo¿na tak¿e zdecydowaæ siê na pozostanie je¶li kontroluje siê s±siedni± prowincjê. Straty wojska/ap jednak nadal obowi±zuj±.

Oddzia³y i artefakty w rozpiskach.
- na 2000 ap nie obowi±zuj± zadne limity z wyj±tkiem braku 3 poziomowców (nie-mistyków mo¿na by w sumie dopu¶ciæ).
- Artefakty s± wliczone w punkty jendak nie s± przypisane (je¶li to nie jest konieczne) do konkretnego modelu. Przesuwaj± siê jednak wraz z armiami na tej samej zasadznie co jednostki.
- Zaklêcia i cuda podobnie jak packi czy dodatkowe umiejêtno¶ci musz± byæ przypisane do konkretnych jednostek.
- Ka¿dy oddzia³ atakuj±cy czy przemieszczaj±cy siê musi posiadaæ bohatera b±d¼ oficera (oficer tworzony w razie braku modeli bohaterów - -20 ap (za jednego) do limitu g³ównej armii. Statystyki bez zmian dochodzi tylko mo¿liwo¶æ prowadzenia wojska.)

¦miertelno¶æ
- Przegrany, który sie nie wycofywa³ traci wszystko co zginê³o.
- Zwyciêzcy przys³uguje save (5+ dla jednostek, 4+ dla bohaterów).
- Armiom które siê wycofa³y przys³uguje (5+ dla jednostek, 4+ dla bohaterów (potem dodatkowe 3+ za to nie zosta³y opatrzone natychmiast). Pod warunkiem ¿e zostan± wyniesione z pola bitwy przez sojuszników (MoV ci±gn±cego modelu) x1. Jednostki które nie dotar³y do krawêdzi sto³u w 3 turze odwrotu traktowane s± jak zabite ale odci±gniête w bezpieczne miejsce czyli 5+ i 4+)
- do saveów przys³uguje kara +1 za ka¿da ranê zadan± modelowi po jego KO (traktowany jak walenie w przeszkode). modyfikator 4+3=7 czyli bez szans.

Lokacja fina³owa umo¿liwia wskrzeszanie 200 ap rozpiski g³ownej na du¿± turê.

[link widoczny dla zalogowanych]

... jak o czym¶ zapomia³em wspomnieæ to pisaæ ....


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Wto 17:38, 23 Sty 2007, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 14:44, 23 Sty 2007    Temat postu:

2000AP to chyba ragnarok juz jup? :]

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Bambusek
Pacman


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 15:43, 23 Sty 2007    Temat postu:

Nom, ale takiej bitwy ¿eby by³o 2000 vs 2000 to raczej nie bêdzie

Dragon_Warrior napisa³:

- na 2000 ap nie obowi±zuj± zadne limity z wyj±tkiem braku 3 poziomowców (nie-mistyków mo¿na by w sumie dopu¶ciæ).


Chcesz innym oszczêdziæ grania przeciwko Aerthowi i Mirvilisowi? Razz


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Bambusek dnia Wto 17:25, 23 Sty 2007, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 17:35, 23 Sty 2007    Temat postu:

Grabarz napisa³:
2000AP to chyba ragnarok juz jup? :]

1000+ to ju¿ rag teoretycznie ...
ale to jest seego rodzaju rezerwa bo maksymalnie na raz da sie przesun±æ 500ap przy skokach na wyspy i 1000 ap na l±dzie (gdzie najpierw trzeba te 1000 dostarczyæ czyli w 2 du¿ych turach.)
Wiec g³ownie chodzi o to ¿eby¶ do rozpiski na 2000 wrzuci³ 5 bombard i 16 khorów. Po czym graj±c dwoma strzelcami i 3 tarczownikami wymienia³ poleg³ych na zdrowych i ¿ywych... Podobnie w przypadku bohaterów tylko tutaj jednego zamieniasz na innego Wink

poza tym zawsze mozna zagrac na mniej to bedzie szybciej Wink
tylko mapka byla robiona na szybko ... jak by bylo kilku chetnych to bym jakas bardziej wywa¿on± zrobi³ ..


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Go¶æ






PostWys³any: Wto 18:00, 30 Sty 2007    Temat postu:

Ja z hêtno¶ci± zagra³bym w tak± kampanie miedzy innymi dlatego ¿e takie potyczki w Smoczej Jamie zyska³y by na warto¶ci mia³y by jaki¶ g³êbszy sens a nie by³y kolejnym jakim¶ tam starciem.Ja w ka¿dym razie jestem na 250% Za tak± Kampania bo przecie¿ i tak wiêkszo¶æ bitew w Jamie gramy tak na 300-500ap a tak to by³by fajny klimacik ka¿da bitwa wyciska³a by wszystko co najlepsze z graczy, no i nie mo¿na by³oby graæ t± sam± rozpisk± czy jedn± i t± sam± Armi±. Twisted Evil Evil or Very Mad Twisted Evil
Powrót do góry
Bambusek
Pacman


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 20:39, 30 Sty 2007    Temat postu:

Graæ by siê to sam± da³o - chyba ¿eby hero pad³.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: ¦ro 18:16, 31 Sty 2007    Temat postu:

no jak 2 graczy dogra bitwe do konca to komu¶ hero padnie Cool

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Go¶æ






PostWys³any: Czw 22:19, 01 Lut 2007    Temat postu:

To wtakim razie zaczynamy t± Kampaniê czy nie jak tak to ilu jest chêtnych.A tak sobie pomy¶la³em ¿e ruch dan± Armi± na l±dzie lub na inn± wyspê mug³by siê odbywa raz w tygodniu a o konfliktach lub potyczce wynikaj±cej z ruchu która wi±za³a by siê z wymogiem stoczenia Bitwy informowowaliby¶my siê przez Neta lub telefonicznie.A w przypadku odmowy mo¿na by dan± Bitwê prze³o¿y lub jakby kole¶ by³ bardzo oporny na stoczenie Bitwy potraktowa³o by siê kolesia ¿e Spenia³ i siê wycofa³ powiedzmy z 50% strat w 500ap Armii.Co wy na to bo mi siê ta Kampania bardzo spodoba³a.A jak kto¶ ma Armiê tylko na 500 ap. to nieszkodzi bo by móg³ gra ca³y czas swoj± 500ap Armi± poprostu mia³by 4 wirtualne armie po 500 ap. ka¿da tak aby móg³ porusza siê po wyspach albo po l±dzie, a walki-Bitwy i tak bêd± siê przewa¿nie toczy na 500 ap.
Powrót do góry
Bambusek
Pacman


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 11 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Czw 22:35, 01 Lut 2007    Temat postu:

Na razie to chêtnych widzê tylko 3, razem z tob±. Inni albo maj± sesje, albo ferie, albo cholera wie co jeszcze.

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Konfrontacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin