Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Mały ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Griffin Crusades - dla zainteresowanych i marudów.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona Główna -> Konfrontacja
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 20:24, 22 Lip 2006    Temat postu: Griffin Crusades - dla zainteresowanych i marudów.

Jak ktoś chce wiedzieć, co robią wszystkie krucjaty:

Cytat:
Imperial Army

Crusade/Żelazna dyscyplina 1 ap - dla Gryfów nalezących do armii imperialnej "1" nie jest automatyczną porażka przy teście dyscypliny. Oddziałuje również przy rzucie taktycznym.

Solo/Honorowe wyróżnienie special - może byc kupione dla kazdego Gryfa należacego do armii imperialnej. Podnosi o 1 punkt jedną ze statytstyk: Atak, Inicjatywa, Obrona, Odwaga lub Dyscyplina. Koszt umiejetności jest równy wartości wybranej statystyki wydrukowanej na karcie. Wojownik moze mieć tylko jedno Honorowe wyróżnienie w tym samym czasie.

Solo/Strzelec wyborowy 5 ap - może być kupiona dla każdego Gryfa należacego do armii imperialnej i wyposażonego w broń dystansową. Dla bohaterów koszt wynosi 8 ap. Wojownik nie moze się ruszyć i skorzystać tej umiejętności w tej samej turze. Każdy nieudany test strzelania może być przerzucony (dotyczy tylko broni wypisanej na karcie). Nowy wynik musi zostać zaakceptowany, nawet jeśli jest gorszy.

Crusade/Armia Djaranu 0 ap - Jeśli wszyscy wojownicy Gryfów należą do armii imperialnej mozna zastosować następujace reguły sojuszu. Te zasady zastępują standardowe zasady dotyczące sojuszników.

- do 33% armii mogą stanowić Lwy
- do 33% armii mogą stanowić Cynwale

Pozostałą część musza stanowić Gryfy. Sojusze nie wykluczają się wzajemnie - można mieć 33% Lwów, 33% Cynwali i 34% Gryfów jednocześnie. Sojusznicy muszą wykupic umiejętność Żelazna Dyscyplina i nie mają dostępu do pozostałych zdolności krucjaty. Nie mogą też korzystać z leadershipa dowódcy Gryfów.

Temple of West

Solo/Hermetyczny sojusz 3 ap - może być kupiona dla maga lub kapłana należącego do Świątyni Zachodu. Ostateczny wynik testu Dywiancji oraz Inkantacji wykonany w celu przywołania dodatkowego wojownika jest zwiększany o 2 punkty.

Solo/Kat Arkanów 2 ap - moze byc kupiona każdemu bohateroi, warrior-mage oraz warrior-monk należącemu do świątyni. Dodaje +3 Siły przeciwko każdemu przeciwnikowi z Power i/lub Aspektami na karcie referencyjnej.

Crusade/Ogień sprawiedliwości 1 ap - Wojownik należący do Świątyni zachodu moze skorzystać z tego tuz przed rzutem na obrażenia w trakcie walki wręcz. Konieczna jest obecnosć sprzymierzonego maga lub warrior-mage w odległosci maks 10 cm. Nie jest wymagane pole widzenia.

Mag wydaje 3 gemy ognia. Kazdy mag moze użyć tego raz na turę.

Wojownik mozę skorzystać z umiejetnosci raz na turę. Rzut na obrażenia jest wykonywany 3 koścmi i atakujacy wybiera dwa wyniki. Umiejętnosć nie kumuluje sie z innymi efektami pozwalajacymi rozstrzygnac damage roll 3 koscmi (Assasin, Chatisment itp.)

Temple of East

Crusade/ Ścieżka krucjat 1 ap - Każdy Gryf nalezacy do Światyni Wschodu otrzymuje zdolność "Reinforcements". Jednak aby zdolnosc zadziałała w poprzedniej turze musi zostać spełniony jeden z dwóch warunków:

- przyjazny Gryf zabił model o wartości 60 ap lub wyżej wydrukowanej na karcie
- przyjazny Gryf zabił wrogiego bohatera.

Jeśli zostanie wyeliminowany wrogi bohater o wartości 60 ap lub wyżej - rzut na "Reinforcement" jest zwiększony o 1.

Solo/Quest for Arcavius 3 ap - moze byc kupiona dla kapłanów. Raz na turę kapłan mozę przetrasnferować do 3 punktw wiary do sojuszniczego kapłana oddalonego nie dalej jak 30 cm. Pole widzenia nie jest wymagane.

Solo/Czyste serce [/i]special[/i] - mozę byc kupiona dla każdego Gryfa ze Świątyni Wschodu. Koszt jest równy wartości Atak wydrukowanej a karcie. Raz na bitwę moze zostać użyta przed testem ataku lub obrony. Wartośc atak lub obrona Gryfa jestzastępowana jego Dyscypliną. Nowa wartosc podlega wszystkim modyfikatorom.

Crusade/Sojusz Sarkai 0 ap - moze być kupiona gdy wszyskie Gryfy należa do Świątyni Wschodu. Pozwala wynająć Orków o wartości nie większej niż 15% ogólnego kosztu armii. Orkowie nie mogą należeć do żadnej frakcji oprócz Sarkai. Aby ten sojusz był możliwy zarówno Grfy jak i Orkowie nie mogą mieć innego sojusznika. Sami Orkowie nie liczą sie jako sojusznicy.

Temple of North

Crusade/świątynia Burz 1 ap - uzycie tej zdolnosci mozna zadeklarować tuż po rzucie taktycznym. Gracz poświeca jeden ze slotów rezerwy. W zamian wybiera jedną kartę - wszyscy wojownicy znajdujący się na niej otrzymuja +2 STR i +2 RES do końca tury.

Solo/Obrońca Wiary 4 ap - może byc kupiona dla bohatera, Warrior-mage lub Warrior-monk należącego do Świątyni Północy. Otrzymuje on zdolność Concentration/X, gdzie X oznacza ilość modeli z umiejętnościa Loyal (maksimum Concentraction/3) w 10cm od Obrońcy.

Solo/Nieustępliwy 5 ap - może zostać kupiona dla bohatra nalezącego do Świątyni Północy. Wszystkie Gryfy znajdujące się w 10 cm od bohatera dostają +1 do Odwagi i Dyscypliny. Nie jest to kumulowane, jęsli na stole jest kilku Nieustępliwych. Kumuluje się z bonusem za war staff.

Temple of South

Crusade/Skarb świątyni 0 ap - kidy armia jest tworzona, maksimum 10% ogólnego kosztu moze zostać poświecone. W zamian gracz dostaje znaczniki (5 ap za znacznik). Można wykupić kilka znaczników.

W trakcie bitwy 1 znacznik moze zostać użyty po teście ataku, obrony, inicjatywy, odwagi, dyscypliny, celowania, inkantacji lub dywiancji wykonanego przez wojownika ze Światyni Poludnia (2 znaczniki w przypadku bohatera). Jedna kostka moze zostać przerzucona. Nowy wynik musi zostać zaakceptowany.

Solo/Przysiega Kylae 1 ap - moze być kupiona dla każdego Gryfa ze Świątyni Południa. Jeśli wojownik szarżował w momencie aktywacji otrzymuje bonus +3 STR do końca tury.

Solo/Zabójca Skorpiona 3 ap - moze być kupiona dla każdego Gryfa Świątyni Południa. Otrzymuje zdolność Bane/mutagenic.

Loża Hod

Crusade/Bractwo Hod 1 ap - 1 znacznik jest przydzielany na każde pełne 50 ap Loży Hod. Znacznik daje sie Gryfowi z Loży (1 znacznik/wojownika). Wybiera sie jedną charakterystykę (Inicjatywa, Atak, Obrona, Celowanie) dla kazdego Gryfa ze znacznikiem. W trakcie gry może zużyć go do jednorazowego przerzucenia każdego testu wybranej wcześniej charakterystyki. Zuzyty znacznik jest tracony na końcu tury.

Solo/Przednia straż 3 ap - moze być dana kazdemu nie-bohaterowi Loży z wartościa RES 6 lub niższą wydrukowanana karcie. Otrzymuje zdolność "Scout".

Solo/Strzał z bliska 3 ap - może być dana każdemu Templar of Hod Seneschal oraz Temple purifer. Otrzymuje zdolność "Instinctive Firing".

Inkwizycja

Crusade/Holy Warrior 2 ap - na każde, nawet niepełne, 100 ap (liczą się modele, jakie pozostały na stole) wybierasz jednego wojownika. Do końca tury jego broń do walki wręcz jest święta (kazdy dublet zabija). Wyboru wojowników trzeba dokonać przed rzutem taktycznym. Przy armii na 200 ap masz dwa Sacredy, przy 300 trzy itd.

Solo/Exorcist 4 ap - moze to dostać tylko wojownik z Powerem na karcie (Mag lub Warrior-mage). Otrzymuje ścieżke Exorcism. Jeśli już ją ma dostaje Power +1 (w praktyce - tylko Darkness Hunter).

Solo/Dogmatic 5 ap - Można to kupić tylko kapłanom. Raz na turę może zaabsorbować lub kontrować wrogi czar. W tym celu wydaje swoje TF (punkty wiary). Trzeba wydać tyle, ile mag zużył gemów. W ten sposób można absorbować wszystko oprócz magii instynktownej.

Solo/Tormentor 5 ap - moze być kupione tylko magom lub warrior-mage. Raz na turę moze użyć swoich gemów do utrudnienia wrogim kapłanom cudowania.



Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Erilad
ten, który wybrał anime


Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 532
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 10:37, 23 Lip 2006    Temat postu:

Jej! ;P

A jeśli chodzi o koszt [np. Holy Warrior - 2 AP] to trzeba płacić osobno 2 ap za każdy model, czy jak?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 12:53, 23 Lip 2006    Temat postu:

Tak - umiejętności poprzedzone zapisem crusade musi mieć każdy model na stole. Oznacza to, że dodajesz te 2 ap za holy warrior każdej figurce. To dotyczy kazdej krucjaty z wyjątkiem:

- modele majace Temple w ranku nie płacą za skille ogólne (crusade) Świątyń.
- modele majace Inquisition w ranku nie płacą za Holy Warrior
- modele mające Lodge of Hod nie płaca za Bractwo Hod
- modele majace Imperial w ranku (aż jeden Aerth to ma) nie płacą za Żelazną Dyscyplinę.

Ponadto Arkhos, Templar commander nie płaci za "Ściężke krucjat", gdyż jest przywódcą Świątyni Wschodu (ale za skille ogólne innych świątyń juz płaci). Podobnie Sered nie płaciłby za Skarb świątyni, no ale to i tak jest darmowe.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Erilad
ten, który wybrał anime


Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 532
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 14:43, 23 Lip 2006    Temat postu:

A co znaczy "solo", które poprzedza niektóre nazwy?

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Cube
Administrator


Dołączył: 07 Mar 2006
Posty: 991
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 5 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: stąd

PostWysłany: Nie 14:47, 23 Lip 2006    Temat postu:

To sa zdolnosci, ktore mozna wykupywac pojedynczo (czyli solo) [;

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 17:45, 23 Lip 2006    Temat postu:

Za nie się płaci juz od modelu, niezależnie czy ma rank czy nie. Tyle że są dobrowolne - mozna je brać ale nie trzeba.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Erilad
ten, który wybrał anime


Dołączył: 08 Kwi 2006
Posty: 532
Przeczytał: 1 temat

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 19:11, 23 Lip 2006    Temat postu:

No to dobra ta Inkwizycja! Very Happy Od dziś gram na Inkwizycji :>

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:16, 23 Lip 2006    Temat postu:

Inkwizycja dobrze złozona jest największą siłą u Gryfów. Jedną rozpiska na 300 ap rozjechałem Pozeraczy tracąc jednego Templara Inkwizycji i jednego majac lekko rannego. Może tylko zestaw Pretorianie + Temple of North ma szanse się z tym równać (STR 10 + Master strike/2 i 13 RES to jest coś).

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Bambusek
Pacman


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 2318
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 11 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Wto 17:06, 25 Lip 2006    Temat postu:

Kurde, DW sobie pojechał. Szkoda - może by mi napisał, gdzie te przegięte krucjaty, które należy banować. Z tego naprawdę dobrze prezentuje się tylko Inkwizycja ze swoim Sacredami, reszta jest albo normalna, albo na dzień dzisiejszy własciwie niegrywalna.

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora  
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona Główna -> Konfrontacja Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin