Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   U¿ytkownicyU¿ytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ciZaloguj siê, by sprawdziæ wiadomo¶ci   ZalogujZaloguj 

Stary ¦wiat. Mroczny, ponury, okrutny i pozbawiony nadziei.

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Grupy tematyczne / Klubowa grupa ultrasów WFRP
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat  

Czy uwazasz Warhammer za dobry system?
Hail to the Sigmar!
69%
 69%  [ 9 ]
Tak, jest konkretny.
23%
 23%  [ 3 ]
Nie, i ju¿ piszê posta w którym nara¿am siê na polemikê i riposty.
7%
 7%  [ 1 ]
Wszystkich G³osów : 13

Autor Wiadomo¶æ
Grabarz
Papa Sigmar


Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Wto 10:45, 16 Wrz 2008    Temat postu: Stary ¦wiat. Mroczny, ponury, okrutny i pozbawiony nadziei.



Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Erilad
ten, który wybra³ anime


Do³±czy³: 08 Kwi 2006
Posty: 532
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Wto 15:00, 16 Wrz 2008    Temat postu:

For the Emperor!

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz K
Krzew


Do³±czy³: 15 Pa¼ 2007
Posty: 2911
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 8 razy
Ostrze¿eñ: 2/5
Sk±d: Z odleg³ej Galaktyki...

PostWys³any: Czw 19:10, 18 Wrz 2008    Temat postu:

Jak ju¿ kiedy¶ pisa³em "Warhammer ist am besten rpg!". Wci±¿ podtrzymujê tê opiniê Wink

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Czw 19:51, 18 Wrz 2008    Temat postu:

Ale i tak wolê WoD'a Very Happy

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 13 razy
Ostrze¿eñ: 3/5

PostWys³any: Czw 20:06, 18 Wrz 2008    Temat postu:

Jak tak dalej pójdzie, to zostanê fanbojem eRPGowego M³otka. ^^

Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Czw 22:20, 18 Wrz 2008    Temat postu:

W WoDzie nie podoba mi sie zbyt duza ilosc tych zlych stworow - wampiry, wilko³aki, czarodzieje, mumie (gdy dowiedzialem sie o systemie MUMIA prys³a w py³ moja fascynacja ;D), czy jakies inne duszki. Przy takiej ilo¶ci, ten ¶wiat przestaje byæ prawdopodobny.

A najbardziej mi sie w Wampirze Maskaradzie który czyta³em podoba³o to, ¿e jak siê zastanowiæ to taka Maskarada mog³aby istnieæ w swiecie wokol nas i my bysmy o tym nigdy sie nie dowiedzieli(przy za³o¿eniu, ¿e te wszystkie wilko³aki, magowie i inne ta³atajstwa nie sa w ilosciach wartych wspomnienia, a wampiry zgodnie z podr. w ilosci nie wiekszej niz 1 na 100 000 ludzi).

A Warhammer? A Warhammer to jedyny solidny system fantasy jaki poznalem. Umozliwia granie heroica (ratujemy swiat), ale rowniez granie w czyms bardziej dark. Zasady umozliwiaja pokonanie nawet najwiekszych potworow, ale jesli MG naprawde by przejmowal sie ¿ywotno¶ci± to punkty przeznaczenia p³ynê³y by w ilo¶ci mysle ze z 1 na 2 sesje na bohatera.

Zreszta swiat jest taki jakim uczyni go MG. Ale wiem ze mi najblizej jest do uniwersum Warhammera. Nawet jesli mialbym grac u kogos w mega heroicznego Warhammera kiedys w ktorym moj Palladyn z +30WW i +3S + 3Wt i + 6¯w walczy³by w ramiê w ramiê z cesarzem na mro¼nych równinach Kislevu.

Go go go dyskusja.

A wyniki ankiety zdecydowanie mnie ciesza Wink


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Do³±czy³: 28 Pa¼ 2006
Posty: 3920
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 13 razy
Ostrze¿eñ: 3/5

PostWys³any: Pi± 13:54, 19 Wrz 2008    Temat postu:

Grabarz napisa³:
W WoDzie nie podoba mi sie zbyt duza ilosc tych zlych stworow - wampiry, wilko³aki, czarodzieje, mumie

Tja... I bêdziemy mieli sytuacje, w której ¶miertelników tak naprawdê nie ma, tylko wszystkie dziwne stworzenia siê za nich przebieraj±, by ¿yæ w ukryciu. ;P

Nie, ¿ebym by³ ekspertem, ale w sumie zawsze wszystko o MG zale¿y -> czy sesja, w której na jednego cz³eka przypada 15 wampirów / smoków, czy co¶ bardziej wywa¿onego. Wink
Grabarz napisa³:
gdy dowiedzialem sie o systemie MUMIA prys³a w py³ moja fascynacja ;D

Hm... Ja jeszcze s³ysza³em o Nie¶miertelnym i czym¶ z degustatorami trunków, które s± dobre, bo s± tanie i dobre. Na WoDzie oczywi¶cie. Wink


Co¶ poza tym? Ach! Ostatnio zauwa¿y³em, ¿e moje k10 zaczê³y ³apaæ kurz. Razz


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 16 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 21:11, 22 Wrz 2008    Temat postu:

http://www.youtube.com/watch?v=K2vfoAUEttU
http://www.youtube.com/watch?v=KfrT5S3CKZg&feature=related
i polski akcent
http://www.youtube.com/watch?v=c46YBOOgR4Q
http://www.youtube.com/watch?v=0uLh1UvLcik
Wink


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Pon 21:31, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Ciê¿ko jest nazwaæ w WoDzie co¶ dobrym albo z³ym Razz

Wampiry s± z³e, bo ukrywaj± siê w¶ród ludzi poszukuj±c raju utraconego i zbawienia?
Wilko³aki s± z³e, bo chc± przywróciæ dawny porz±dek, a tak na prawdê - prze¿yæ w ¶wiecie, który ich przerós³ i pokona³?
Magowie s± ¼li.. hm.. nie.. oni s± dobrzy tylko trzeba to ogarn±æ.
Mumie s± z³e, bo udaj± ludzi by tropiæ odwiecznych wrogów Wampirów, bo uwa¿aj±, ¿e Wampiry niszcz± ludzko¶æ? (Mumia jest bardzo klimatyczna)
Widma s± z³e bo rzeczywisto¶æ ich zdradzi³a, a za¶wiaty odtr±ci³y tych którzy szukaj± ukojenia i wiecznego spokoju?

W mie¶cie typu W-Wa masz 20-30 (max 40) wampirów, 5-10 wilko³aków, 2-3 magów (+ 4-6 technokratów), nie ma szans na mumiê (chyba, ¿e w podró¿y), raczej nie bêdzie widma (no mo¿e jedno), bêdzie z 40-60 £owców (ludzi, którzy siê nie boj± - no, ale oni od ¶miertelnych ró¿ni± siê tym, ¿e nie odczuwaj± strachu przed wilko³akami, s± czê¶ciowo odporni na 2 moce wampirów i 1 sferê magyi Razz) i 2 miliony ¶miertelników... No spore prze³adowanie nadnaturalnych istot. Podrzuconych (czy innych Fearie, czy jak im tam) nie liczê bo siê nie znam w ogóle.

WoD i Heroic - no problem.
WoD jako Dark Fantasy - no problem (mo¿emy siê przesi±¶æ na Mroczne Wieki i ju¿ mamy ¶redniowieczne jak kto¶ siê uprze)
WoD jak Punk - no problem (nie wiedzia³em jak to napisaæ - jest CyberPunk, a gdy nie ma elementu Cyberacji to zostaje nam Punk w sumie :-p Korporacyjny Urban z czarnym humorem i szarym nastrojem)

No i nie wiem w sumie co jeszcze... brak ¿adnego nacisku mechanicznego robi z WoD'a system ca³kowicie uniwersalny (np.: bohater ma zawsze tak± sam± ilo¶æ "pe¿etek" - id±c w "epicko¶æ" ró¿ne moce pozwalaj± siê szybciej leczyæ, albo broniæ przed wiêksz± ilo¶ci± ciosów - szybszy refleks, twardsze cia³o - ró¿nie bywa).

Tworzenie postaci w WH jednak k³adzie nacisk (bardziej w 1 ed ni¿ w 2 wed³ug mnie) na brak epiki. Na prozê ¿ycia codziennego w mrocznym ¶wiecie pseudo¶redniowiecza, w którym wiêkszo¶æ na pierwszy rzut oka nieprzydatnych umiejêtno¶ci staje siê potrzebne czasami, albo wrêcz niezbêdne ¿eby prze¿yæ Razz Piêkno WH to niepewno¶æ dnia.


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Pon 21:32, 22 Wrz 2008, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 21:34, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Co to za dupne filmiki? Smile

Pierwszy to wogole nie ta parafia, drugi pokazuje nam fragmenty armii Imperium/Bretoni i z tego co widze to Niemcy/Skandynawowie za LARPa uwazaja takie rzeczy w stylu naszego swojskiego Grunwaldu ktorego w sumie nikt nie nazwalby LARPem, a jak sie zastanowic to faktycznie to idealnie podchodzi pod okreslenie LARP.

A to polskie wyglada na bardzo wysoki poziom, choc denerwuje mnie muzyka wiec nie chce mi sie ogladac do konca. Swietnie przygotowani pod wzgledem materialnym (strona sorontar wyglada swietnie) jak i pod wzgledem zasobow ludzkich chodz srednia wieku raczej niska na tym filmie. Elghalh moglby sie tylko uczyc tak swoja droga. (Rzecz chyba wypasiona czyli klub w ktorym chyba nie ma kart/bitewniaków, a spotkania naprawde dotycza fantastyki i w ktorej kazdy czlonek jest wymieniony na stonie netowej co sprawia ze czuje sie czlonkiem spolecznosci - ja kiedys w Elgalhu tez sie czulem a teraz juz mniej). Smile


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Pon 22:16, 22 Wrz 2008, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Do³±czy³: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 7 razy
Ostrze¿eñ: 0/5

PostWys³any: Pon 22:15, 22 Wrz 2008    Temat postu:

Shevaa - ³adnie napisa³e¶ o tym WoDzie. Przekona³e¶ mnie ze teoria o "przeludnieniu" jest bullshitem, ale to, dlatego ze ja jako¶ odruchowo uwa¿a³em ¿e wampirów bêdzie mniej ni¿ wilko³aków i magów. Ale je¶li "Systemowo" wampiry s± najliczniejsze z nadnaturali to wszystko siê trzymaæ kupy zaczyna.

Wszystko klimat i fajnie... ale mumia ... ?! ... ;D MUMIA?!Wink Nie no ¿artuje. Mumia znika i robi siê porz±dny system jak dla mnie.

Do WoDa zrazili mnie kiedy¶ jacy¶ fanboje tego systemu chyba na Avangardzie. Jacy¶ tacy byli niepozytywni i straci³ ten system w moich oczach. Zbyt poch³oniêci, zbyt. To chyba ró¿nica jest w tym, ¿e w Warhammerze bohaterowie mog± sobie wypiæ piwko, a w WoDzie niezbyt Wink

A co do braku epiki w Warhammerze. To ju¿ zale¿y ca³kowicie od tego jak siê czyta podrêcznik. Bo ja w³a¶nie odczuwam czasem, ¿e w³a¶nie w systemowych opracowaniach za ma³o zaakcentowany jest mrok i niepewno¶æ klimatu. Za du¿o jest heroicznych wzmianek w podrêczniku. Dlatego nie bêdzie dla mnie dziwnym, je¶li spotkam ludzi graj±cych w megaWFRP pe³nego rycerzy +40WW i czarodziei +4M (tak jakby maksymalny lvl czarodzieja;P). Tym bardziej, ¿e WFRP, co jak co ale jest trochê po³±czony z WFB, choæ teoretycznie twórcy zaprzeczaj±.

Choæ ja wolê zdecydowanie porz±dnego, przyziemnego, prawdziwszego Warhammera, gdzie gracze boj± siê byle stwora, którego w ka¿dym innym ¶wiecie fantasy zabiliby spluniêciem. A jeszcze bardziej boj± siê jutra...

BTW: przed chwila sprawdzi³em datowanie ¿eby sprawdziæ, co jest pierwsze jajko (WFRP) czy kura (WFB). I o 3 lata m³odsze (wdg en.wiki) jest WFB, wiec jednak to gumowe ¿o³nierzyki by³y pierwsze ;P.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Do³±czy³: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 3 razy
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Pon 22:40, 22 Wrz 2008    Temat postu:

W pierwszych edycjach Bitewniaka rzuca³o siê genera³om na umiejêtno¶ci z tabelki - mogli mieæ cichy chód na wsi, gadaninê, p³ywanie... hardkory by³y.

Racja - akcent na mrok jest ma³y - bo mrok nie jest w modzie tak na prawdê i wiêkszo¶æ ludzi zaczyna przygodê z RPGami od Baldur's Gate'a i NWN i potem dalej chce siepaæ armie z³a i rozpaczy! I jakby podrêcznik bi³ cieniem, mrokiem i z³em... to wiêcej ludzi siêga³oby po DnD (1 edycyjny podrêcznik do WH zreszt± by³ mroczny Razz i cudownie czarno-bia³y, a 2 edycyjna ok³adka mnie za³ama³a Very Happy)

W Mrocznych Wiekach by³o ma³o wampirów, a reszty wiele, a potem siê odwróci³o, ale w ¶redniowieczu wampir sprowadza³ w parter trzy wilko³aki, a teraz wilko³ak zagryzie 3-5 wampirów. Einstein by³ magiem-technokrat± - bomba atomowa potê¿nym zaklêciem, a Enigma szyfrowa³a za pomoc± magyi! xD S± i lepsze smaczki.

Nie czepiaj siê Mumii, bo nie wiesz czym ona jest w WoDzie Very Happy W sumie jest to jeden z bardziej powa¿nych settingów, który nie ma "¶miechowych", wy¿ej wspomnianych, "smaczków" jako jedyny chyba.

To Warszawiacy byli. Oni zawsze siê jaraj± czym¶ do przesady. Teraz kolesie o których wydaje mi siê, ¿e my¶lisz g³ównie zajmuj± siê Neuroshim± Razz


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Erilad
ten, który wybra³ anime


Do³±czy³: 08 Kwi 2006
Posty: 532
Przeczyta³: 0 tematów

Pomóg³: 1 raz
Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Wto 14:39, 23 Wrz 2008    Temat postu:

Grabarz napisa³:
Choæ ja wolê zdecydowanie porz±dnego, przyziemnego, prawdziwszego Warhammera, gdzie gracze boj± siê byle stwora, którego w ka¿dym innym ¶wiecie fantasy zabiliby spluniêciem. A jeszcze bardziej boj± siê jutra...


Dok³adnie tak pojmujê WFRP Razz


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Senpai



Do³±czy³: 25 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Sancta Terra

PostWys³any: Pi± 13:44, 03 Pa¼ 2008    Temat postu:

Od Warhammera zaczyna³em i chyba jemu po¶wiêci³em najwiêcej czasu,
tak ta kampania zabra³a naszej dru¿ynie dwa i pó³ roku realnego czasu...

S³usznie zauwa¿y³e¶
Cytat:
Zreszta swiat jest taki jakim uczyni go MG


I oczywi¶cie dotyczy to nie tylko Warhammera, ale wszystkich systemów i MG.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Lamarath



Do³±czy³: 07 Wrz 2006
Posty: 298
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: P³ock

PostWys³any: Pon 13:57, 13 Pa¼ 2008    Temat postu:

Mnie do warhammera zrazili swego czasu jego fanboje i MGowie co trzymali siê podrecznika tak, ¿e przez to nie mog³em stworzyæ sobie wymarzonej postaci ;]
poza tym z tego co widzialem i czytalem, swiat warhammera nie jest zbytnio podatny na niezwyk³o¶ci które mog± powstaæ (i zwykle powstaj±) w mojej wyobra¼ni, przez co graj±c w niego czuje siê ograniczony i nie mogê rozwin±æ skrzyde³.

A co do WoDa to zupe³nie inna liga. Jest to koncept który chyba jako jedyny potrafi pokryæ swoim oddzia³ywaniem wszelkie mo¿liwe (jak i niemo¿liwe do wyobra¿enia) sfery uniwersum naszej rzeczywisto¶ci. I za t± rozc±gliwo¶æ w³a¶nie go cenie.
Sam swego czasu my¶la³em nad kilkoma WoDowymi settingami.
Idealny system dla mnie to taki, który pozwala na wszystko, na co pozwala wyobra¼nia.


Post zosta³ pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Senpai



Do³±czy³: 25 Kwi 2006
Posty: 48
Przeczyta³: 0 tematów

Ostrze¿eñ: 0/5
Sk±d: Sancta Terra

PostWys³any: ¦ro 17:10, 15 Pa¼ 2008    Temat postu:

Co to znaczy wymarzona postaæ?

Cytat:
Mnie do warhammera zrazili swego czasu jego fanboje i MGowie co trzymali siê podrecznika tak, ¿e przez to nie mog³em stworzyæ sobie wymarzonej postaci ;]


System jest/by³ ... nie wywa¿ony(?), trzeba go by³o modyfikowaæ relatywnie szybko. Ale czy tak nie jest w przypadku np. Merp'a, Neuroshimy, czy CP2020?

Daje to szerokie pole manewru... a to jest du¿y plus.

W swoim czasie grali¶my w Warhammera rózne historie, w ró¿nych realiach.
I to odmienne od siebie jak m.in. Stary ¶wiat, Forgotten Realms, Imperium Rzymskiego czy Kresowego Grobelardu.

Da³o nam to du¿o uciechy i wszystko nadal zamyka³o sie w szalenie pojemnej konwencji o d¼wiêcznej nazwie "Warhammer".


Post zosta³ pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Senpai dnia Pi± 19:47, 17 Pa¼ 2008, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wy¶wietl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona G³ówna -> Grupy tematyczne / Klubowa grupa ultrasów WFRP Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów
Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach
Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów
Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów
Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach


fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin