Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai
Mały ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
 
 FAQFAQ   SzukajSzukaj   UżytkownicyUżytkownicy   GrupyGrupy  GalerieGalerie   RejestracjaRejestracja 
 ProfilProfil   Zaloguj się, by sprawdzić wiadomościZaloguj się, by sprawdzić wiadomości   ZalogujZaloguj 

Jak napisać larpa?

 
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona Główna -> Fabularia / Pytania i porady
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat  
Autor Wiadomość
Mateusz K
Krzew


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z odległej Galaktyki...

PostWysłany: Sob 13:22, 31 Paź 2009    Temat postu: Jak napisać larpa?

Po przeczytaniu posta DW o zrobieniu larpa starwarsowego jakoś mnie tak natchnęło i wpadłem na dwa całkiem niezłe pomysły na nowe larpy w tym uniwersum.

Jest tylko jeden problem. Nigdy nie pisałem larpa, ani nie przygotowywałem sesji. Dlatego zwracam się z prośbą o pomoc. Mógłby ktoś napisać, jak napisać larpa? Tak punkt po punkcie. Bardzo bym prosił o wyczerpującą odpowiedź. Dzięki z góry Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 14:33, 31 Paź 2009    Temat postu:

Ja napisalem w zyciu larpa raz i moge rzucic kilka mysli, ktore mnie nachodza, ale nie czuje sie w tym specjalista. Wiecej powiedza Ci zdecydowanie bardziej w tym doswiadczeni DW i Sheverish.

1. Larp jest wbrew pozorom liniowa historia, ktora od poczatku posiada w zalozeniach x rozwiazan (nieznanych graczom), a inne wlasciwie sa niemozliwe. Jesli dobrze skonstruujesz larpa to nawet w sytuacji gdy graczom wydaje sie ze zrobili cos nieszablonowego, to Ty takie rozwiazanie juz wczesniej brales pod uwage.

2. Larp nie moze byc jednowatkowy. Musi byc tyle (najlepiej powiazanych ze soba) watkow fabularnych zeby kazdy uczestnik bral czynny udzial w conajmniej jednym (a nawet kilku, niekoniecznie swiadomie, moze byc np czyims celem).

3. Wszystko dla graczy (nawet najlepszych w Polsce graczy PKF Elgalh'ai) musisz pisac jak dla debili. Ty znasz swoj setting, fabułe i wszystkie postaci, wiesz co chcialbys zeby sie w larpie wydarzylo, ale gracze tego nie znaja i musisz im to łopatologicznie wytłumaczyc. Na tyle, ze jak spodziewam bedziesz chcial pisac cos w SW, to musisz spodziewac sie ze nie wszyscy bioracy udzial widzieli np wszystkie 6 epizodow.

4. Najlepsza mechanika to ta ktora wymyslil/pokazal mi (niepotrzebne skreslic ;P) DW. Czyli kamien papier nozyczki + ewentualne ubajerzenia typu punkty zycia, specjalne zdolnosci itp itd, ale bez zbytnich kombinacji bo gracze sie nie polapia i tak z polowy z nich nie skorzystaja.

5. Rozdzial postaci - jesli robisz larpa pod klub to od razu rob postacie pod konkretnych ludzi tak zeby sie dobrze bawili + n postaci uniwersalnych:).

6. W pisaniu larpa pomaga excel lub kartka papieru z dlugopisem, gdzie sobie porysujesz zaleznosci miedzy postaciami. Cos w stylu mapy mysli czy cos takiego.

7. Glowna os fabuly musi zmuszac lub zachecac wszystkie postaci do przebywania w jednym miejscu i jest to glowna cecha i jednoczesnie przeklenstwo malych Larpow.

8. Czym wiecej bajerow typu rekwizyty, scenografia przygotujesz, tym lepiej ludzie zapamietaja larpa.

Takie luzne mysli. Z checia podyskutuje jak sie ktos nie zgadza (bo o SW sie nie dolaczalem ani nawet nie czytalem bo sie wogole nie znma i nie interesuje;P).


Post został pochwalony 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 17:02, 31 Paź 2009    Temat postu:

w sumie podstawy masz rozpisane ...


do tego jeszcze by sie przydał jakiś rysunek przykładowy - Tokjo pamiętal miał do swojego larpa z PDF rysunek na kompie, ja do większych larpów robiiłem na kartce bo tak szybciej i łatwiej przy 20 osobach do połączenia strzałkami.

w sumie może się jeszcze odniose do paru punktów :

1, 2 - true

3 - dokładnie. To co mnie kiedyś na jednym larpie SW rozbroiło (w sumie pare rzeczy było skopanych) to że mg rozpisal na kartach graczom jakimi grają rasami - WTF ... nie dość ze nawet jak bym spojrzał na karte to bym i tak nie wiedział to przecież ja nie mam wglądu w cudza karte po pierwsze a po drugie raczej bez tego powiienem zauwazyć ze coś jest z gościem nie tak jak jest Wookim Razz

4 - mechanik jest kilka - papier kamień jest najprostszy. Do tego trzeba pamiętać o umowności - np ekwipunku noszonym - jeśli chcesz mieć miecze świetlne to tak naprawde potrzebujesz 2 rekwizytów - rączki która ma gracz i powiedzmy pianki która mu wręczysz jak go 'odpali'. Z innymi przedmiotami jest podobnie.
Zreszta czasem trzeba sie zastanowić czy przedmiot lepiej zrobić wirtualny czy rzeczywisty.
Pamiętam jak u Grabarza sie uparłem, że klimatycznie jak trzeba odprawić rytułał nad zapaloną swieca to sobie wezmę świecę i zapałki - a co ...
No i miałem za swoje - o ile w normalnej Karczmie świata Warhammera zapalanei świeczki nie wzbudziłoby raczej żadnego podejrzenia to na larpei od razu z jakąś sektą skojarzyli bo był to jeden z nielicznych rekwizytów wtedy Razz

5 - Tylko tutaj mała uwaga - jeśli zrobisz tak jak grabarz pisze to każdy bedzie już kogoś o coś podejrzewał (co jest dużym problemem niestety) jeszcze przed startem Razz U Grabarza udawanie pijaka i menela nie było łatwe a i u Sheva dawno temu jak powiedziałem że jestem sługą czy tam ochroniażem Bambua to ludzie śmiechem walneli ;p

6 - mhm

7 - tutaj to standard

8 - Tylko bajery jak pisałem niżej musza być ... tłem ... bajery rekwizyty zdradzają czasem kto/co jest najważniejsze.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 20:16, 31 Paź 2009    Temat postu:

Jakoś mnie zagrzał ten temat i od razu wziąłem się za pisanie artykułu! Napisałem. To szalone i głupie, ale i tak go napisałem, gdyż to co chciałbym tu umieścić było stanowczo za długie na zwykły post.

[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę. Poczytajmy i pogadajmy.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Sob 20:31, 31 Paź 2009    Temat postu:

Sheverish napisał:
Poczytajmy i pogadajmy.

A można tylko pogadać? ;P

No i ten obrazek z wykresikiem, do którego wrzucenia zostałem właśnie zmuszony:
[link widoczny dla zalogowanych]


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez fearon dnia Sob 20:55, 31 Paź 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 21:07, 31 Paź 2009    Temat postu:

Sheverish napisał:
Jakoś mnie zagrzał ten temat i od razu wziąłem się za pisanie artykułu! Napisałem. To szalone i głupie, ale i tak go napisałem, gdyż to co chciałbym tu umieścić było stanowczo za długie na zwykły post.

[link widoczny dla zalogowanych]

Proszę. Poczytajmy i pogadajmy.

eee ? napisales artykuł na stronie który jest odpowiedzią na post na forum ?
i nawet linka tam nie rzuciłeś ?
ee ?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Sob 22:06, 31 Paź 2009    Temat postu:

Z perspektywy czasu (2 godzin?) uważam, że odrobinę przesadziłem z tym artykułem Very Happy

Nom. Nie Very Happy

Napisałem tylko tak: Refleksje wywołane zapytaniem na forum "Jak napisać larpa?" xD


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz K
Krzew


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z odległej Galaktyki...

PostWysłany: Sob 22:26, 31 Paź 2009    Temat postu:

dzięki wszystkim za pomoc. Jeszcze nie przeczytałem tego artukułu, bo nie miałem za bardzo czasu, ale i tak dzięk, że się tak namęczyłeś.

Jednak nie przestawajcie pisać. Jeżeli coś się komuś przypomni, to niech pisze! Każda wskazówka na wagę złota.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:14, 31 Paź 2009    Temat postu:

Sheverro napisał:
Jeśli natomiast dasz graczom całkowicie wolną rękę to może nadarzyć się problem, które nie będziesz w stanie przewidzieć, albo nie chciałeś brać pod uwagę jako mało prawdopodobny, albo taki, który popsuję zabawę.

Ja wiem ze moze to jest wypaczone moje podejscie, ale uwazam ze larp ktory dopuszcza mozliwosc "popsucia" zabawy jest zle przygotowanym larpem (jak np ten co tam mowiles ze sie skonczyl za wczesnie bo pojawily sie posilki mafii). Podobnie jest z sesja. Jesli w przygodzie pojawia sie(gracze ja stwarzaja, a ja nie potrafie sensownie zareagowac) mozliwosc jej zepsucia i gracze wpol swiadomie z niej korzystaja, to znaczy ze za slabo sie przygotowalem i jest to wina moja, a nie konwencji czy graczy.

Sheverro napisał:
Przyszedł czas na kolejny fragment polemiki, którego nie unikam z premedytacją. Nie zgodzę się ze zdaniem Grabarza „główna oś fabuły musi zmuszać, lub zachęcać wszystkie postacie do przebywania w jednym miejscu i to jest główna cecha i jednocześnie przekleństwo małych larpów”. Nie zgodzę się po trzykroć!

No ogolnie znow jest to samo co przed chwila napisalem. Twoje argumenty mnie nie przekonuja. Dla mnie Larpy otwarte (albo inaczej "zbyt otwarte" bo "zludnie otwarte" maja sens) sa niewykonalne chyba ze myslimy np o wielkich plenerowych grach.

Poza tym to do dodania mam tyle, ze raczej dalej dyskutowal nie bede bo w porownaniu do Ciebie Shever malo gralem.

I wogole to jestem zachwycony ze pamietacie mojego Larpa lepiej niz ja sam, ale ja to w sumie slaba pamiec mam dlugotrwala Smile. DW o akcji ze swieczka to chyba pierwsze slysze i mam podejrzenie ze miala miejsce przy innej okazji ;P.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Sob 23:46, 31 Paź 2009    Temat postu:

Cytat:
DW o akcji ze swieczka to chyba pierwsze slysze i mam podejrzenie ze miala miejsce przy innej okazji ;P.

a gdzie tam Razz
musialem głowny rytułal nad swieczna odprawic - za pierwszym razme mi nie dali i zabrali zapałki i swieczkę to za drugim razem uznałes ze moge użyć 'wirtualnych' bo to w kocu karczma jest i pełno tego powinno stać.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 0:22, 01 Lis 2009    Temat postu:

Wiesz, Grabku.. hm.. są takie sytuacje na sesjach, w których gracze sami sobie strzelają w głowę, albo świadomie wchodzą w pułapki, bo to "jedyna metoda ich rozbrojenia". Wezwanie posiłków było właśnie czymś takim. Gracze doskonale wiedzieli, że jak rozpęta się wojna gangów to w sumie żadna ze stron nie odniesie korzyści i tak się rzeczywiście stało, bo zginęli przywódcy wszystkich grup gangsterskich... To było coś tak głupiego jak "Wskoczmy do wulkanu! Tam smok nas nie znajdzie!". Byłbyś przygotowany na taką sytuację?

Wolę larpy otwarte od takich, które mają mocno skondensowaną fabułę i potężną oś fabularną. Co prawda pewnie twoje określenie "złudnie otwarte" pasuje bardziej. Jak mniemam chodzi Ci o to, że jest ukryty główny wątek, który wynika z działania różnych osób. Każdy dokłada swój element układanki przez swoje decyzje, a nad wszystkim tak na prawdę czuwa ktoś kto zbiera żniwo tych cząstkowych decyzji wykonując w ten sposób zakamuflowaną główną oś fabularną. Albo coś w tym rodzaju... Very Happy

E tam, mało grałeś... nic to. Ważna jest chęć do podjęcia tematu i wytykanie słabości w rozumowaniu zadając jednocześnie pytania jak te słabości wyeliminować, albo dlaczego tak, a nie inaczej.


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Sheverish dnia Nie 0:23, 01 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 0:43, 01 Lis 2009    Temat postu:

Dw - nic a nic nie pamietam z tego larpa juz Smile

zludnie otwarte tzn takie gdzie graczom sie wydaje ze jest otwarty, a tak naprawde MG przewidzial wszystko ;P. Zazebianie sie watkow fabularnych larpa nie ma z tym nic wspolnego. Nie wiem czemu odbierasz mnie jako wyznawce systemu ze musi byc jakas glowna os fabularna. Ja tylko uwazam ze musi byc jakis motyw (np miejsce akcji/setting/watek fabularny) ktory trzyma wszystkich graczy w kupie i nie pozwala zbytnio opuszczac miejsca ani zbyt dowolnie kontaktowac sie ze swiatem zewnetrznym.

A jesli chodzi o przyklad ktory podajesz to tutaj jest tez wina MG - majac slabych graczy daje im zbyt wielkie mozliwosci czy trudnosci, a oni w "poddaniu sie"(np. skonczeniu negocjacji w sposob nikogo nie satysfakcjonujacy) odnajduja najlepsze wyjscie z sytuacji. Ergo - larp byl zbyt trudny dla danej grupy.

Nigdy nie podobaly mi sie na larpach akcje gdy jakis gracz na osobnosci z mg wykonywal omawial jakies kontakty ze swiatem zewnetrznym.

Dobry larp powinien sie wybronic bez mistrza gry takie stwierdzenie nawet rzuce Smile!


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Grabarz dnia Nie 0:47, 01 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Ninaziz
Kathulhu


Dołączył: 21 Cze 2007
Posty: 238
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:38, 01 Lis 2009    Temat postu:

Jeżeli można, o łaskawi panowie, chciałabym dorzucić coś od siebie. Zaznaczam od razu, iż nie zdołałam przebrnąć przez artykuł Sheverisha Razz

Ja osobiście rozróżniam dwa typy larpów
1. Oparty na postaciach- tu mg musi na początku trochę się wysilić i napisać konkretne postacie i określić sieć powiązań między nimi. Wydarzenia, w tym zakończenie larpa, są zależne od interakcji pomiędzy nimi. Jeśli mg dobrze określił ramy rzeczywistości, to w trakcie larpa przez większość czasu może nawet nie mieć nic do roboty.
2. Oparty na wydarzeniach- karty postaci są raczej nikłe, albo może i nie być ich wcale. Odpada sporo roboty, ale trzeba wymyślić jakieś wydarzenia, zależne lub nie, od działań graczy. W tym wypadku mg powinien mieć donośny głos, żeby zwracać uwagę graczy na to co się właśnie stało Razz

Co do otwartości- według mnie lepiej ludzi po prostu zamknąć w jednym, dwóch pomieszczeniach. Łatwiej to ogarnąć niż prowadzić każdemu z osobna mini- sesję gdy ten zapragnie się gdzieś powłóczyć Razz

I jeszcze coś- dobrze mieć tą "potężną oś fabularną" a graczom wyznaczyć konkretne cele, bo wtedy wiedzą co mają robić, a nie pętają się smętnie. Niestety zwykle na larpie jest średnio tylko 1/4 ambitnych graczy, którzy poradzili by sobie bez tego.

A system papier- nożyce- kamień polega na tym, że zakładasz, że ten przysłowiowy "chłop" potrzebuje np 5/5 sukcesów żeby powalić rycerza Razz


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Ninaziz dnia Nie 19:50, 01 Lis 2009, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Nie 19:58, 01 Lis 2009    Temat postu:

Cytat:
Co do otwartości- według mnie lepiej ludzi po prostu zamknąć w jednym, dwóch pomieszczeniach. Łatwiej to ogarnąć niż prowadzić każdemu z osobna mini- sesję gdy ten zapragnie się gdzieś powłóczyć Razz

tutaj to jest masakra nawet na paru MG bo chwila moment a wszyscy MG maja braki w połowie zdarzeń ... szczerze to juz nawet na PDF mieliśmy z Niną problem jak jedno siedziało z jedna grupą a drugie z drugą - nawet jak się zmienialiśmy co chwila to i tak trzeba było sie co chwila dopytywać czy i co się stało...

inaczej wkrada się nieogar(tm) ... i wychodzą takie kwiatki jak w larpach w których bierze udział Dawid (wtedy nawet przy 1 MG jest problem - jak np w larpie Grabarza gdzie nie poinformowął MGa że daje mi krew inną niż własną - MG nie wiedział - demona przyzwałem - a Dawid marudził ze przecież krew była kogo innego i nie powinno dziłać Razz)


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Nie 20:12, 01 Lis 2009    Temat postu:

Ha! Mój artykuł jest zaporą godną Linii Mazinota! Very Happy

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 0:05, 02 Lis 2009    Temat postu:

ja przebrnalem ;F

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 12:40, 02 Lis 2009    Temat postu:

Jak Niemcy przez Ardeny? Razz

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Dragon_Warrior
God Emperor


Dołączył: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 16 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Pon 13:12, 02 Lis 2009    Temat postu:

jak Napoleon przez matke Rosje ;p

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pon 13:26, 02 Lis 2009    Temat postu:

Jak myślę o Napoleonie i wyprawie na Moskwę to myślę sobie "Napoleon - Tam i z powrotem". xD

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz K
Krzew


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z odległej Galaktyki...

PostWysłany: Czw 19:09, 17 Lut 2011    Temat postu:

Czy ktoś z Was spotkał się z larpem kryminalnym? Takim w stylu Agaty Christie? Wszak kryminały te łączy to, że odbywają się w jednym miejscu, zazwyczaj zamkniętym Wink. Fajnie byłoby w takie coś zagrać, ale brzmi na o wiele trudniejszy do zorganizowania niż zwykły larp.

Jestem zainspirowany pierwszym odcinkiem dziewiątego sezonu FG Razz


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Grabarz
Papa Sigmar


Dołączył: 26 Mar 2006
Posty: 2070
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 7 razy
Ostrzeżeń: 0/5

PostWysłany: Czw 19:20, 17 Lut 2011    Temat postu:

IMO typowy kryminal jest niemozliwy, bo wtedy naprawde dobrze bawi sie tylko glowny detektyw. Trzeba cos kombinowac z konwencja, wiec jest to po prostu LARP w konwencji gdzie glowna osia fabuly jest morderstwo.

Np moj jedyny LARP oparty byl na motywie morderstwa w karczmie i byly tam chyba dwie postacie "straznikow" ktore jako takie czuly sie jako detektywi, choc i tak musialy czekac na przybycie inkwizytora (wydarzenie zamykajace LARPa), poza tym ludzie jak to w Larpach mieli kilka roznych celow bardzo czesto sprzecznych. W swiecie Warhammera, wtedy jeszcze malo w klubie sie udzielales chyba, albo nie mogles po prostu na pierwsza (czy to druga byla?) noc larpowa w grocie przyjsc.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
fearon
Tokjo


Dołączył: 28 Paź 2006
Posty: 3920
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 13 razy
Ostrzeżeń: 3/5

PostWysłany: Pią 14:33, 18 Lut 2011    Temat postu:

Mateusz K napisał:
Jestem zainspirowany pierwszym odcinkiem dziewiątego sezonu FG Razz

Nie szkoda ci Jej?


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Sheverish
_


Dołączył: 17 Lis 2006
Posty: 1578
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 3 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Płock

PostWysłany: Pią 15:47, 18 Lut 2011    Temat postu:

Larp Kryminalistyczny wymaga:

- MG zrobi masę kopert z informacjami, które są w stanie odczytać osoby posiadające odpowiednie umiejętności/ robiące konkretne rzeczy. Np.: na łóżku leży koperta podpisana "ślady na pościeli", ktoś kto posiada farmację oraz jeśli pobierze próbki i przepada je na szybko to dowie się, że ktoś wylał tu arszenik. Warto wspomnieć, że arszenikiem w międzywojniu leczono bóle głowy - ale to wiedzieć może ktoś kto ma migreny, albo jest lekarzem.

- Dość dużego terenu gry (domku jednorodzinnego - mieszkania).

- Kilku innych wątków dla postaci jako przyczynek do rozmowy.

- Zajęcia dla graczy (np.: normalne podawana herbata, obiad, granie w karty, udawanie, że wszystko jest ok nie w sposób - siedzę - tylko aktywnie).

Na spotkaniu larpowym u Alluina próbowałem kryminalistyczny, ale... odczułem to, że za mało się przygotowałem do niego. Larpy kryminalistyczne są trudne i lepiej usiąść nad "grą karcianą" - Czarne Historie, czy jakoś tak, niż brać się za nie od strony niedoświadczonego mistrza gry...


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mateusz K
Krzew


Dołączył: 15 Paź 2007
Posty: 2911
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 8 razy
Ostrzeżeń: 2/5
Skąd: Z odległej Galaktyki...

PostWysłany: Pią 16:39, 18 Lut 2011    Temat postu:

@Tokjo
Szkoda, pewnie, że szkoda.


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:   
Napisz nowy temat   Odpowiedz do tematu    Forum Płocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Strona Główna -> Fabularia / Pytania i porady Wszystkie czasy w strefie CET (Europa)
Strona 1 z 1

 
Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
Regulamin