|
P³ocki Klub Fantastyki Elgalh'ai Ma³y ruch? Zapraszamy na www.facebook.com/elgalh/
|
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz nastêpny temat |
Autor |
Wiadomo¶æ |
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Pon 23:06, 04 Gru 2006 Temat postu: "¦pi±ce lasy" - pytania |
|
|
kwestie formalne czyli ujednoliczenie miar, wag i podobnych
Czyli jakie mamy jednostki i jakie s± ich odpowiedniki ?
odleg³o¶æ
czas
waga
itd.
bo moje ograniczanie siê do kroków i uderzeñ serca rzuca siê w oczy bardzo mocno.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Dragon_Warrior dnia Pi± 15:50, 09 Sty 2009, w ca³o¶ci zmieniany 1 raz
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Lamarath
Do³±czy³: 07 Wrz 2006
Posty: 298
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Wto 10:37, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
no to wymysl sobie sam jakies odpowiednie jednostki i nie bedzie problemu. Cokolwiek moze byc. ja chyba gdzies uzylem odpowiednika godziny - Dzwonu :]
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 18:11, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
tylko takie podawanie ot sobie jest ma³o profesjonalne
tak strzelanie przechodzi³o w smerfach ale nie w rpg
chodzi mi o dok³adne i unormowane przeliczniki i nazwenictwo...
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lamarath
Do³±czy³: 07 Wrz 2006
Posty: 298
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Wto 20:19, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
nie zrozumia³e¶ :]
chodzi o to, ¿e jakie by¶ wymy¶li³ takie by by³y i wszyscy by je przyjêli. Trochê inwencji trzeba. Inwencja w RPG jest wrêcz po¿±dana imo mi siê nie chce na razie wymy¶laæ.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Piotreksus
Do³±czy³: 24 Wrz 2006
Posty: 194
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: z Otch³ani
|
Wys³any: Wto 20:40, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Jak ci trudno to masz:
Odleg³o¶æ: mo¿esz u¿ywaæ takich od najmniejszej: paznokieæ, palec, ³okieæ, krok, piec kroków, sto krokow, pó³ dnia/dzieñ drogi
Czas: uderzenie serca, oddech, krotka chwila, jedna klepsydra = 10min, mo¿e byæ dzwon = godzina, dzien.
a waga to porownywanie: jak piorko ,jak kowadlo
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 21:25, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
ale ja pytam o specyfikie ¶wiata
chyba w kazdym musza byæ jakies jednostki przyjête
MG chyba moze zdradzic przeliczniki skoro moja postaæ potrafi pisaæ i czytaæ
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Dragon_Warrior
God Emperor
Do³±czy³: 25 Lut 2006
Posty: 8790
Przeczyta³: 0 tematów
Pomóg³: 16 razy Ostrze¿eñ: 0/5
|
Wys³any: Wto 23:53, 05 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Inna sprawa ze nawet jak juz cos sam zaproponuje to lepiej tutaj ni¿ w sesji. Coby sie jeszcze nie okaza³o ¿e mia³em na my¶li godzinê a mi³om¶ciwy MG 10 minut ...
a na razie tylko tego bylem pewny :
krok - metr +/- 0,5
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
Lamarath
Do³±czy³: 07 Wrz 2006
Posty: 298
Przeczyta³: 0 tematów
Ostrze¿eñ: 0/5 Sk±d: P³ock
|
Wys³any: Sob 9:48, 09 Gru 2006 Temat postu: |
|
|
Waga:
uncja - odpowiednik naszych 5 gramów
atlan - 100 gramów
junt - kilogram
tenta - tona
odleg³o¶æ - dok³adne miary
mila - 1000 kroków standardowych :] czyli okolo 1,2km
tier - 100 kroków standardowych
krok standardowy (w skrócie krok) - 1,2 metra
³okieæ - 45cm
palec - 1,2 cm
czas
dzwon - w miastach dzwoni± 24 razy na dobe tzn dzwon = godzina
klepsydra - 1/6 dzwonu (rzadko stosowana)
uderzenie serca - w zale¿nosci od sytuacji od 0,5 sekundy do 1,2 sekundy
pozdro zi± all :]
Bóg Wojny i Zwyciêstwa - Xaggar
Zapewnia wiernym zwyciêstwo w wojnach, bitwach i wszelkiego rodzaju walkach (nawet tych wewnêtrznych). Jest surowy acz sprawiedliwy. Ludzie siê go boj±, bo jego gniew jest straszliwy. Ostatni mia³ miejsce przed Wielk± Wojn± i do niej doprowadzi³. Xaggar przedstawiany jest przez artystów w rze¼bie i malarstwie jako olbrzym zakuty w ciê¿k± p³ytow± zbrojê. Z pleców wyrastaj± mu potê¿ne skrzyd³a utworzone z przednich mieczy i innego orê¿a. W jego d³oniach nie ma broni, zamiast tego zakoñczone s± ogromnymi szponami d³ugo¶ci ³okcia.
Duchy najlepszych wojowników, zamiast odchodziæ do „nudnych” za¶wiatów, mog± odej¶æ do Niebiañskiej Twierdzy Alet-adar. W Twierdzy jako Nie¶miertelni Wojownicy Boga bêd± oddawaæ siê przyjemno¶ci± i uciechom, do czasu, kiedy zejd± na ziemiê na wojnê z Upad³ymi i ¶miertelnikami pod koniec ¶wiata.
W cesarstwie Kap³ani Wojny s± ogólnie szanowani. Wszak nikt nie chcia³by przegraæ swojego ¿ycia. Ko¶ció³ Xaggara traktowany jest jako neutralny. Jako ¿e zaspokaja b±d¼ co b±d¼ egoistyczne potrzeby spo³eczeñstwa, posiada wielu wiernych. Xaggarowi sk³adane s± ofiary z broni, zbroi, jedzenia itp. A w rzadkich przypadkach tak¿e z m³odych kobiet i mê¿czyzn, którzy najczê¶ciej s± przekazywani na pos³ugê w ¶wi±tyni. Tak wiêc maj±tek ko¶cio³a jest do¶æ znaczny.
¦wi±tynia Xaggara jest zhierarchizowana na sposób wojskowy. Mo¿na w niej wyró¿niæ dwie kasty:
Kasta ni¿sza.
Akolici – zajmuj± siê podstawowymi obowi±zkami ¶wi±tynnymi. Szkoleni s± w sztuce walki Cia³a i Umys³u oraz w prawie sakralnym. Maj± g³adko ogolone g³owy i nosz± proste szare tuniki, bez ¿adnych zdobieñ. Nawet szlachcic nie mo¿e na tym poziomie wtajemniczenia nosiæ swoich insygniów.
Ni¿si Kap³ani – ubrani z ciemnoczerwono-szare szaty nosz± przy sobie broñ. Twarze maj± skryte pod bia³ymi, porcelanowymi maskami z czarnymi oczami w kszta³cie kresek. W ¶wi±tyni s³u¿± ludziom i szkol± podw³adnych. Ponadto zajmuj± siê wytwarzaniem przedniej broni najró¿niejszego typu. Zwykle s± biegli w walce, tak, ¿e pe³ni± czêsto rolê nauczycieli na dworach. Czêsto mo¿na te¿ ich spotkaæ w nadwornych ku¼niach. Obowi±zki wobec ¶wi±tyni raczej uniemo¿liwiaj± podró¿owanie, tak, ¿e poza ¶wi±tyni± mo¿na ich spotkaæ tylko, je¶li wykonuj± jak±¶ ¦wiêt± Misjê.
Kasta wy¿sza jest bardziej tajemnicza i trochê dalsza spo³eczeñstwu. Wzbudzaj± ogólny przestrach jak i szacunek. Kr±¿± o nich ró¿ne przera¿aj±ce plotki, a ich milczenie w tej sprawie daje ludziom podstawy, by dawaæ w nie wiarê.
Centurioni – najni¿sza pozycja w Wy¿szej Ka¶cie ¶wi±tyni. Ubrani w obszerne lekkie szaty koloru ciemnego b³êkitu i czerni. Na twarzach nosz± porcelanowe, b±d¼ stalowe maski barwy g³êbokiej czerni. Biegle w³adaj± ró¿nego rodzaju broni± i podró¿uj± po ¶wiecie w poszukiwaniu rekrutów, nowego rodzaju uzbrojenia, technik walki, technologii oraz testuj± nowe rodzaje broni stworzone przez ¶wi±tynie. Ich zadaniem jest tak¿e niszczenie wrogów ludzko¶ci i wynaturzeñ, np. ró¿nego rodzaju nieumar³ych i innych Upad³ych zagra¿aj±cych spo³eczeñstwu. Oni tak¿e zbieraj± datki i ofiary od ludzi oraz rozdaj± b³ogos³awieñstwa.
Wielcy Kap³ani z Alet-adar popularnie zwani Wielkimi Kap³anami Xaggara lub Wojny. Ubrani s± w krwawo-czarne szaty, którym czêsto towarzysz± mniej lub bardziej popularne formy pancerzy. Twarz ukryta jest za lustrzan± mask± z jakiej¶ formy metalu, którego receptura jest strze¿on± tajemnic±. Wielcy Kap³ani prawie zawsze nosz± specjaln± broñ stworzon± przez ¶wi±tynie, niedostêpn± dla zwyk³ych ludzi. S± symbolem swego boga i zwiastunem Wielkiej Wojny. Czêsto ska¿eni s± mniej lub bardziej rozwiniêt± form± fanatyzmu, ale stroni± od g³upoty z tym zwi±zanej, dziêki samokontroli na wysokim poziomie. Posiadaj± moc odes³ania duszy poleg³ego wojownika do Niebiañskiej Twierdzy oraz potrafi± porozumieæ siê z niedawno poleg³ymi, by przekazaæ ich ostatnie s³owa bliskim, dziêki czemu umarli mog± odej¶æ w spokoju. Przez to czêsto zajmuj± siê ceremoniami pogrzebowymi. Ponadto panuje przekonanie, ¿e ich b³ogos³awieñstwa posiadaj± najwiêksz± moc (tak jak i kl±twy). S± najwy¿szym w hierarchii stopniem kap³añstwa, którego mog± spotkaæ zwykli ludzie. Kap³ani z Alet-adar podró¿uj± zwykle jako symbol swego boga lub ze ¦wiêt± misj±. Maj± obowi±zek niszczenia wszelkich wynaturzeñ i zagro¿eñ spo³ecznych, którym nie mog± podo³aæ Centurioni. Ich bieg³o¶æ w walce jest powszechnie znana. Nikomu nie odmówi± pojedynku, choæ nie zabij±, je¶li przeciwnik oka¿e siê s³abszy. ¦mia³ków do walki nie brakuje, jako ¿e ka¿dy chcia³by zdobyæ srebrn± maskê Wielkiego Kap³ana a wraz z ni± wieczne b³ogos³awieñstwo Xaggara. Czêsto zajmuj± wysokie pozycje w oddzia³ach zbrojnych ró¿nego typu. S± chêtnie przyjmowani nawet do zamkniêtych „armii”, jako ¿e ich lojalno¶æ jest po¶wiadczona przez ich boga. Najwiêkszym grzechem jest,bowiem, zdradziæ swych towarzyszy broni.
Mówi siê, ¿e zamaskowani kap³ani Xaggara otrzymali od boga pewnego rodzaju zbiorow± ¶wiadomo¶æ (w obrêbie ka¿dego rodzaju masek). Mo¿liwe, ¿e likwidacja indywidualno¶ci wygl±du (przez takie same maski) stworzy³a jakiego¶ rodzaju globalne po³±czenie miêdzy kap³anami. Inna teoria mówi, ¿e komunikuj± siê oni przez jakiego¶ rodzaju magiczny komunikator dalekiego zasiêgu. Prawdê znaj± zapewne tylko oni sami.
Mówi siê tak¿e, ¿e nosz± maski, poniewa¿ nie maj± pod nimi skóry, która zosta³a zdjêta w czasie jakiego¶ wewnêtrznego rytua³u. S± ¶wi±tynie, w których ludzkie skóry z twarzy s± roz³o¿one na o³tarzu...
Kolejn± zagadka jest sposób, w jaki Centurioni i Wielcy Kap³ani Wojny widz± przez swoje maski, jako ¿e nie ma w nich ¿adnych wyciêæ na oczy. Tak¿e nikt nie widzia³ jak jedz±...
Najwy¿ej w hierarchii znajduje siê trzynastu Archontów o maskach z kryszta³u. Stoj± oni na czele ¦wi±tyni. Tylko najbardziej wp³ywowi maj± szanse z nimi porozmawiaæ. W ogóle niewiele o nich wiadomo nawet w¶ród innych kap³anów Xaggara.
Post zosta³ pochwalony 0 razy
|
|
Powrót do góry |
|
|
|
|
Nie mo¿esz pisaæ nowych tematów Nie mo¿esz odpowiadaæ w tematach Nie mo¿esz zmieniaæ swoich postów Nie mo¿esz usuwaæ swoich postów Nie mo¿esz g³osowaæ w ankietach
|
fora.pl - za³ó¿ w³asne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2002 phpBB Group
|